Gå til innhold

GUIDE: Tips til elsparkesyklisten Ti råd til deg som skal kjøre en elektrisk sparkesykkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med mennesker som ikke gidder bruke apostlenes hester lengre. Dette bærer jo rett inn i fedme.

1. Sier du det hver gang noen tar buss, sykkel, taxi, trikk, T-bane? Alt som ikke er å gå? For denne løsningen er et alternativ til vanlig transport her i byen inkludert det å gå. 

 

2. Dette har ingenting med fedme å gjøre. Kosthold, trening og generelt aktivitetsnivå bestemmer fedme. 

 

Om noe så er dette mer slitsomt enn å ta trikk/buss da du faktisk må bruke kroppen litt.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det kan fort bli en dyr affære når sykkelen (App'en) nekter deg å forlate sykkelen fordi den mener at du befinner deg et sted der det ikke er lov å forlate sykkelen. Vi endte opp med å bruke nesten 15 minutter på å rote rundt innerst i Frognerkilen/Bygdøy. og endte til slutt opp på Sjølyst før vi fikk lov å sette fra oss sykkelen. Selv ved siden av andre sykler som allerede stod parkert, fikk vi ikke lov å forlate den. Pengene bare rant ut mens vi lette og vi måtte til slutt gå langt tilbake for å komme dit vi egentlig skulle!
Vi skjønner jo nå hvordan utleieselskapene tjener sine penger!!  Juks og fanteri spør du meg! Voi!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mange ikke kjenner til er at man må betale billett for å ha med denne på offentlig transport.

 

Dette gjelder vel bare i Oslo? Ser at Ruter spesifiserer dette. NSB tillater sammenleggbare trøsykler gratis så lenge de ikke stjeler sitteplasser.

 

Pakker man den i en bag før man tar den inn på buss eller bane er det vei ikke noen som ta billett for den.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som et kjekt hjelpemiddel på turer opp til en times spasertur. 
Hvordan er de i SKIKKELIG regnvær? Bergen har en del regnværsdager, og jeg ser ikke noe nytte av å kjøpe en slik dersom jeg likevel må kjøre eller gå halvparten av tiden. 
Jeg lurer altså på om den KAN brukes BESTANDIG i drittvær, eller om den helst bør hvile. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er det med mennesker som ikke gidder bruke apostlenes hester lengre. Dette bærer jo rett inn i fedme.

1. Sier du det hver gang noen tar buss, sykkel, taxi, trikk, T-bane? Alt som ikke er å gå? For denne løsningen er et alternativ til vanlig transport her i byen inkludert det å gå. 

 

2. Dette har ingenting med fedme å gjøre. Kosthold, trening og generelt aktivitetsnivå bestemmer fedme. 

 

Om noe så er dette mer slitsomt enn å ta trikk/buss da du faktisk må bruke kroppen litt.

Må si meg enig. Vurderer sterkt sparkesykkel som alternativ til trikk/buss når jeg har dårlig tid (alt for ofte). Har jeg tid vil jeg heller gå for den ekstra trimmen.

Så den må kunne bæres og legges sammen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...