Gå til innhold

Huawei vil erstatte bilnøklene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i omvendtland er dette?

Hvorfor vil Huawei pushe på dette? Blir det et proprietært løsning kun med deres telefoner?

Klarer ikke VW og co dette selv?

 

Uansett, jeg tipper (håper) om ca ett år, kan jeg endelig bli kvitt de to kortene jeg alltid må ha med meg: Førerkortet og bankkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så de dilter etter Volvo? De har etter det jeg har skjønt hatt denne muligheten en stund på sine nyeste modeller, i hvertfall topp modellene, hvor man kan låne ut bilen ved å gi tilgang via telefon, slik at man ikke trenger å ha nøkkel.

 

https://dependablewebsitemanagement.com/turn-your-phone-into-a-car-key-with-volvo/

 

Hvor trygt alt dette er, er jo heller usikkert. Ikke så farlig å miste en telefon til 10 lapper, verre med bil til flere hundre tusen.

Lenke til kommentar

Hvor i omvendtland er dette?

Hvorfor vil Huawei pushe på dette? Blir det et proprietært løsning kun med deres telefoner?

Klarer ikke VW og co dette selv?

 

Uansett, jeg tipper (håper) om ca ett år, kan jeg endelig bli kvitt de to kortene jeg alltid må ha med meg: Førerkortet og bankkortet.

 

Omvendtland?

Hvorfor skulle ikke Huawei være med å pushe dette?

Er nok flere mobiler som vil kunne gjøre det.

VW og co klarer det nok fint selv men siden de ikke lager mobiler så burde vel resten være selvforklarende..

 

Så vidt jeg har fått med meg funker Huawei dårlig som nøkkel for Tesla... Får åpen det virker bedre for de andre merkene

 

Enten funker appen på Android eller ikke...

 

Så de dilter etter Volvo? De har etter det jeg har skjønt hatt denne muligheten en stund på sine nyeste modeller, i hvertfall topp modellene, hvor man kan låne ut bilen ved å gi tilgang via telefon, slik at man ikke trenger å ha nøkkel.

 

https://dependablewebsitemanagement.com/turn-your-phone-into-a-car-key-with-volvo/

 

Hvor trygt alt dette er, er jo heller usikkert. Ikke så farlig å miste en telefon til 10 lapper, verre med bil til flere hundre tusen.

 

Er nok ikke snakk om samme system

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

 

Omvendtland?

Hvorfor skulle ikke Huawei være med å pushe dette?

Er nok flere mobiler som vil kunne gjøre det.

VW og co klarer det nok fint selv men siden de ikke lager mobiler så burde vel resten være selvforklarende..

 

 

Enten funker appen på Android eller ikke...

 

 

 

 

Er nok ikke så enkelt..

Huawei telefoner er glad i å avslutte apper som kjører i bakgrunnen,og stenger den ned tesla appen så funker det ikke..Noen den gjør til tider..

 

Å ta opp telefonen hver gang du skal inn i bilen blir helt feil,er jo mer styr enn en keyfob

Endret av Jaitheibe-a
Lenke til kommentar

Dette er posisjonering i forkant av de diskusjonene som pågår om standardisering av adgangskontroll for biler. Det er et betydelig bransjepress på å lage interoperable løsninger siden dette vil gi merverdi for bilutleie og bildeling, samt sikre at eiere kan bruke adgangssytemene uansett hvilken telefon de har.

 

I tilegg ser bilbransjen at dagens adgangskontrolløsninger er sårbare for relayangrep så de trenger at fremtidige kommunikasjonsstandarder de vil bruke i mobiltelefoner er robuste mot dette.

 

Se: https://carconnectivity.org/

Lenke til kommentar

Er nok ikke så enkelt..

Huawei telefoner er glad i å avslutte apper som kjører i bakgrunnen,og stenger den ned tesla appen så funker det ikke..Noen den gjør til tider..

Å ta opp telefonen hver gang du skal inn i bilen blir helt feil,er jo mer styr enn en keyfob

Da må du en tur i innstillingene eller slutte å bruke strømsparing... Så enkelt er det faktisk.

 

Blir litt drøyt når man er så lat man ikke kan ta opp en mobil (eller nøkkel for den del) utav lommen altså. De fleste jeg vet om tar uansett mobilen utav lommen for å sette den i holder eller legge den i midtkonsollen etc så går jo for det samme.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Da må du en tur i innstillingene eller slutte å bruke strømsparing... Så enkelt er det faktisk.

 

Blir litt drøyt når man er så lat man ikke kan ta opp en mobil (eller nøkkel for den del) utav lommen altså. De fleste jeg vet om tar uansett mobilen utav lommen for å sette den i holder eller legge den i midtkonsollen etc så går jo for det samme.

Man trenger jo ikke ta ut nøklene i dag for å låse opp bilen. Bare ha nøkkelen i lommen og berør dørhåndtaket så låser den opp bilen av seg selv. Regner med det blir likt med mobilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...