Gå til innhold

Dysons nye støvsuger merker automatisk hvilket underlag den er på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig noen som fremdeles tror på dette Twins TV-Shop møkka?

Er virkelig noen simple animasjoner av noe som skal se ut som innsiden av en jetmotor nok til å lure dere?

 

Batteridrift på støvsuger er idiotisk av flere grunner: Man bærer rundt på et tungt batteri! Og batteri er definitivt ikke nok i en støvsuger, med mindre man har trillebår bak. Hvor stort og tungt tror dere det batteriet må være for å klare å levere 1500-2000 Watt i mer enn ett minutt?

 

For vanlige støvsugere må faktisk opp i den effekten for å få dritten opp av gulvet og teppet.

Men "Dyson" har selvfølgelig noe magisk på gang med sine turbinblad og annen snacks  :yes:

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som fremdeles tror på dette Twins TV-Shop møkka?

Er virkelig noen simple animasjoner av noe som skal se ut som innsiden av en jetmotor nok til å lure dere?

 

Batteridrift på støvsuger er idiotisk av flere grunner: Man bærer rundt på et tungt batteri! Og batteri er definitivt ikke nok i en støvsuger, med mindre man har trillebår bak. Hvor stort og tungt tror dere det batteriet må være for å klare å levere 1500-2000 Watt i mer enn ett minutt?

 

For vanlige støvsugere må faktisk opp i den effekten for å få dritten opp av gulvet og teppet.

Men "Dyson" har selvfølgelig noe magisk på gang med sine turbinblad og annen snacks  :yes:

 

Merkelig nok så fungerer dyson helt fint i alle tester, og ingen har klaget på at de blir for vanskelige å bære med seg.

 

Skeptikere på YouTube har også revet dem opp for å se på innmaten, og selv de blir imponerte av motoren.

 

Om de ikke hadde fungert så hadde de ikke vært så populære.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om de ikke hadde fungert så hadde de ikke vært så populære.

 

Håndholdte støvsugere har fungert i årevis de!

De fungerer bare ikke godt nok til å få dritten opp av gulvet og teppet, og holde ut lenge nok til å dekke et helt hus.

Men ellers så ser de jævlig bra ut, og lager akkurat så fancy lyd som på reklamen, som nok er mote-motivasjonen til de aller fleste.

 

Mange har prøvd slike! Og mange ender opp med vanlig støvsuger med ledning når hvetebrødsdagene er over...

Lenke til kommentar

 

Om de ikke hadde fungert så hadde de ikke vært så populære.

 

Håndholdte støvsugere har fungert i årevis de!

De fungerer bare ikke godt nok til å få dritten opp av gulvet og teppet, og holde ut lenge nok til å dekke et helt hus.

Men ellers så ser de jævlig bra ut, og lager akkurat så fancy lyd som på reklamen, som nok er mote-motivasjonen til de aller fleste.

 

Mange har prøvd slike! Og mange ender opp med vanlig støvsuger med ledning når hvetebrødsdagene er over...

Hvor store hus har den gjennomsnittlige nordmannen?

Hvor ofte støvsuger den gjennomsnittlige?

Hvor store deler av huset støvsuges om gangen?

 

Dyson v10 har 10+ minutter lengre brukstid enn støvsugere før den, og samtidig 151 aw.

Sammenlign dette med en standard på litt over 100 aw.

Lenke til kommentar

Dyson v10 har 10+ minutter lengre brukstid enn støvsugere før den, og samtidig 151 aw.

Sammenlign dette med en standard på litt over 100 aw.

 

De fleste normale støvsugere har 1500 Watt eller mer. Det er 2 hestekrefter det!

 

Du forstår at det er en grunn til det?

 

Dyson er bare en støvsuger for smuler på kjøkkenbenken i fancy innpakning, og mye reklamekroner i ryggen.

Lenke til kommentar

 

Dyson v10 har 10+ minutter lengre brukstid enn støvsugere før den, og samtidig 151 aw.

Sammenlign dette med en standard på litt over 100 aw.

 

De fleste normale støvsugere har 1500 Watt eller mer. Det er 2 hestekrefter det!

 

Du forstår at det er en grunn til det?

 

Dyson er bare en støvsuger for smuler på kjøkkenbenken i fancy innpakning, og mye reklamekroner i ryggen.

hvor har du vært hen de siste årene?

Etter de nye reglene er 900W som er maks de får lov til å bruke på nye støvsugere.

De fleste ligger på ca 700W

 

Mieles toppmodeller har 550W

 

Det eneste watten sier er hvor mye strøm den bruker. Det er veldig mange andre faktorer som spiller inn, som munnstykke, tetthetsgrad, filtrering, luftstrøm etc

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det eneste watten sier er hvor mye strøm den bruker. Det er veldig mange andre faktorer som spiller inn, som munnstykke, tetthetsgrad, filtrering, luftstrøm etc

 

Elektromotorer er over 95% effektive, så watt inn på motoren er tilnærmet lik hestekreften på munnstykket. For Dyson må vel bruke munnstykke, filtrering og luftstrøm de óg?

Nei, reklamen har tydeligvis virket bra på dere  :dribble:

Lenke til kommentar

 

Dyson v10 har 10+ minutter lengre brukstid enn støvsugere før den, og samtidig 151 aw.

Sammenlign dette med en standard på litt over 100 aw.

 

De fleste normale støvsugere har 1500 Watt eller mer. Det er 2 hestekrefter det!

 

Du forstår at det er en grunn til det?

 

Dyson er bare en støvsuger for smuler på kjøkkenbenken i fancy innpakning, og mye reklamekroner i ryggen.

Aw er ikke watt...

Du forstår vel det siden du er ekspert på støvsugere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aw er ikke watt...

Du forstår vel det siden du er ekspert på støvsugere?

 

Fullt klar over det.

Men brødsmule-støvsugere trenger vel effekt (watt/arbeid) fra en motor for å oppnå sugekraft de også?

 

Bærbart batteri = liten effekt, og bærbar motor = liten effekt, skulle gi liten sugekraft i min bok.

Selv dere som ikke er ekspert på støvsugere slik som meg, forstår vel det?

Lenke til kommentar

 

Fullt klar over det.

Men brødsmule-støvsugere trenger vel effekt (watt/arbeid) fra en motor for å oppnå sugekraft de også?

 

Bærbart batteri = liten effekt, og bærbar motor = liten effekt, skulle gi liten sugekraft i min bok.

Selv dere som ikke er ekspert på støvsugere slik som meg, forstår vel det?

 

Tydelig at du ikke har prøvd en Dyson V10. Den er meget effektiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Aw er ikke watt...

Du forstår vel det siden du er ekspert på støvsugere?

 

Fullt klar over det.

Men brødsmule-støvsugere trenger vel effekt (watt/arbeid) fra en motor for å oppnå sugekraft de også?

 

Bærbart batteri = liten effekt, og bærbar motor = liten effekt, skulle gi liten sugekraft i min bok.

Selv dere som ikke er ekspert på støvsugere slik som meg, forstår vel det?

Aw er jo nettopp sugekraften til støvsugere... Det er den eneste måten å sammenligne kraften mellom to forskjellige...

En vanlig støvsuger slik de fleste bruker ligger på litt over 100 aw, mens dyson sin v10 ligger på 151.

 

Dyson sin nye blir altså hakket bedre igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som fremdeles tror på dette Hvor stort og tungt tror dere det batteriet må være for å klare å levere 1500-2000 Watt i mer enn ett minutt?

 

 

Det morsomme med din kommentar er at du viser at du tror blindt på effektforbruk. En moderne støvsuger på 700W suger mye bedre enn din gamle på 2000W. Design av bladene er veldig viktig. Der din støvsuger bruker mye energi på å piske luft rundt i ring, samt trekke det gjennom en lite effektiv kanal så har dyson brukt tid og penger på å utvikle langt mer optimale løsninger. Det er veldig enkelt å bare sette inn en større motor med høyere forbruk. Da suger den litt bedre enn den gamle, og antall Watt kan settes rett inn i brosjyra. Det trenger ikke å være Dyson, det er mange produsenter nå som lager mye bedre støvsugere med langt lavere effekt enn tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dyson lover en hel times drift i økomodus per lading på den nye V10"

 

Dette er så bullshit å oppgi da ingen bruker disse i noe annet enn full pupp. Tipper reelll batteritid på full styrke er ca 10-15 min som vanlig.

Det finnes liten grunn til å kjøre full pupp. Spesielt med de munnstykkene som blor brukt. Og når det da gir deg kortere tid, OG mer støy, så gjør nok ganske få det. Og kommer du til noe metallkuler og annet tungt som ikke blir dratt opp, så bytter du raskt uten å bøye deg ned.

 

Når man benytter vanlig støvsuger så gidder man kanskje ikke bøye seg ned, og uten valser så vil du kunne få stor endring i suge opp mer og raskere.

 

Før EU satte ned foten, så drev produsentene med å kjempe om å bruke mest mulig strøm, fordi folk brydde seg nær utelukkendd om strømtrekk. Håpløst dårlige universalmotorer og billige turbiner kan ikke sammenlignes med godt maskinerte turbiner og effektive børsteløse dc motorer i strømtrekk.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at de kjøres på fullt, uavhengig av hva de støvsuger. Er også det folk flest klager på ift batteritiden da de forventer lang brukstid uten at de tenker på hvilket nivå de kjører den på.

 

Burde vært reklamert med minimums brukstid ift hva folk forventer, det er poenget mitt. Gjelder forøvrig alle batteridrevne støvsugere.

Lenke til kommentar

Håndholdte støvsugere har fungert i årevis de!

De fungerer bare ikke godt nok til å få dritten opp av gulvet og teppet, og holde ut lenge nok til å dekke et helt hus.

Men ellers så ser de jævlig bra ut, og lager akkurat så fancy lyd som på reklamen, som nok er mote-motivasjonen til de aller fleste.

 

Mange har prøvd slike! Og mange ender opp med vanlig støvsuger med ledning når hvetebrødsdagene er over...

Jeg har riktignok bare en V8, har hatt den i ca ett år. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere.

Min vanlige, kablede støvsuger står i boden ett eller annet sted, har ikke brukt den på flere måneder. Dyson suger med like god effekt og jeg gidder uansett aldri å støvsuge hele huset på en gang, så batteritiden er uproblematisk for min del. Og jeg støvsuger betydelig oftere nå, er tross alt bare å hekte den av laderen, støvsuge, så henge på plass uten å styre med ledning.

 

Mange har nok prøvd slike, og endt opp med å kaste sin kablede støvsuger :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Selv dere som ikke er ekspert på støvsugere slik som meg, forstår vel det?

 

Du trenger ikke å skrive at du ikke er ekspert på støvsugere, det er nemlig svært tydelig. Problemet ditt er at du tror Watt er det eneste som kan vise hvor bra noe er. Elektromotoren er god til å konvertere energien, men du tror tydeligvis at design på impeller og alt det andre er uten betydning. Støvsugeren din bruker mye effekt fordi den har et elendig design. Luft piskes rundt og den må suges gjennom lite effektive kanaler. Du er som de som trodde ene og alene på megapiksler for å velge bra kamera. En moderne støvsuger med langt færre Watt stemplet på vil gjøre en veldig mye bedre jobb enn din støvsuger. Du burde prøve. Høy effekt hjelper lite når resten er så dårlig som på din støvsuger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...