Gå til innhold

Apples nye Airpods støtter trådløs lading og har bedre batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, 2300kr? Spar meg Apple. Denne "oppgraderingen" kunne de virkelig fått til uten å øke prisen med tanke på de marginene de allerede har. Skammelig.

 

Jeg har forrige generasjon og er kjempefornøyd, men prisen var allerede stiv, og nå er den bare latterlig.

 

Da hadde de ikke lenger hat de marginene de har. Det er en endring som du kan gjøre en gang. Men enig i at prisen er stiv.

Lenke til kommentar

Tror han sikter til at de har så god margin at de hadde merka lite på bunnlinja med samme pris som dagens modell. Men hey, siden AirPods 2 koster mer trenger de ikke dumpe prisen på førstegen, den er jo allerede lavere.

Nå er vel prisen fremdeles 1790,- hvis man ikke vil ha den trådløse ladeenheten, og det er vel ca det 1 gen også kostet.
Lenke til kommentar

Apples nye Airpods støtter trådløs lading og har bedre batteri

 

Hvor står det at de har bedre batteri? Og hvor mye bedre?

Ser ut som det skal være samme batterikapasitet, men ny brikke som bruker mindre strøm ved samtale etter det som står i artikkelen.

 

Batteritiden til musikk er ellers fortsatt den samme - fem timer i pluggene alene

 

den nye H1-brikken gir en ekstra time samtaletid

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Står over. Har forrige generasjon og de er suverene, men jeg hadde håpet at generasjon 2 skulle få støydemping. Når det ikke kom er det ingen vits å oppgradere. De gamle er mer enn gode nok.

Lenke til kommentar

Mer enn god nok ? Jeg må le litt for meg selv. Det finnes ingen grenser for hva dere fanboys finner dere i. De er ikke mer enn god nok, de er direkte dårlige. Tilogmed batteritiden er blandt de dårligste. Og for ikke å snakke om lydkvaliteten. Grøss.... Og sa noen q-tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer enn god nok Jeg må le litt for meg selv. Det finnes ingen grenser for hva dere fanboys finner dere i. De er ikke mer enn god nok, de er direkte dårlige. Tilogmed batteritiden er blandt de dårligste. Og for ikke å snakke om lydkvaliteten. Grøss.... Og sa noen q-tips?

 

 

Hva snakker du om? Batteritiden på Airpods er blant markedets beste. 

 

Lyden er helt OK ja, men alle som leverer bedre lyd gjør det gjerne på stort sett på bekostning av batteritid - eller høyere pris.

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er slettes ikke så dårlig, men den totale mangelen på passiv isolasjon gjør jo at de blir temmelig utfordrende å bruke med mindre du sitter i miljøer med like støy rundt deg. Du kan kompensere med høyere volume i et forsøk på å overdøve, men det går på bekostning av både hørsel og at lydkvaliteten begynner å bli en smule forvridd når du nærmer deg de høyeste volumenivåene.

 

Mikrofonen fungerer overraskende bra, her er jo de fleste alternativer helt horribelt dårlig. Batterilevetiden er som alle andre "true wireless" ørepropper ikke spesielt bra men AirPods gjør det jo ikke noe spesielt dårligere enn konkurrentene her? På rekkevidde så er de også temmelig solide.

 

Det er alt i alt en veldig solid pakke, spesielt for bruk mot iOS, macOS og tvOS. Det at de er åpne uten noen form for passiv isolering har jo sine positive og negative sider, personlig synes jeg det gjør de helt prima til samtaler og innendørs bruk hvor jeg gjerne ikke vil isolere meg helt ifra omgivelsene. Men samtidig gjør de dem totalt ubrukelige på pendling til og fra jobb osv da støynivå på buss og tog blir alt for høyt til at jeg klarer å bruke de på komfortable volumnivåer.

 

 

Oppdateringen er jo forsåvidt veldig kjedelig, det er gledelig med 1 time ekstra batteri under samtaler da jeg bruker de mye i jobbsammenheng og de 2 timene blir fort litt skralt selv om de lades opp igjen temmelig raskt. Og at de tar seg ekstra betalt om du ønsker ladeetui som støtter trådløs ladning føles temmelig unødvendig. Det burde bare vært solgt en modell, og da med trådløs ladning til samme pris som forrige modell. Unødvendig å introdusere en ny SKU med høyere prislapp.

Lenke til kommentar

 

Mer enn god nok Jeg må le litt for meg selv. Det finnes ingen grenser for hva dere fanboys finner dere i. De er ikke mer enn god nok, de er direkte dårlige. Tilogmed batteritiden er blandt de dårligste. Og for ikke å snakke om lydkvaliteten. Grøss.... Og sa noen q-tips?

 

 

Hva snakker du om? Batteritiden på Airpods er blant markedets beste. 

 

Lyden er helt OK ja, men alle som leverer bedre lyd gjør det gjerne på stort sett på bekostning av batteritid - eller høyere pris.

Nja. Bruker Jabra T65 bedre lyd, like bra samtaletid, og nå også rimeligere pris. I tillegg sitter den bedre i øret slik at du ikke mister den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Bruker Jabra T65 bedre lyd, like bra samtaletid, og nå også rimeligere pris. I tillegg sitter den bedre i øret slik at du ikke mister den.

 

 

Som jeg nevnte, bedre lyd på bekostning av batteri. Airpods har bedre totalbatteri med etuiet, ref. Begge to ligger til ca samme pris, Jabra´en er stortsett dyrere - men liten diff, variere uke til uke. Lyden på Jabraen er heller ikke noe å skryte av, den er et hakk bedre, men så har airpods et hakk bedre batteri. Jabra 65T sitter definitivt bedre i ørene dog.

 

Og til info, jeg har Jabra 65T selv. Foretrekker den, men poenget er at man får "enten eller". Rettet til de kunnskapsløse kommentarene over her.

 

Så kan man også si at Airpods "2" er dyr, men fortell meg isåfall hvilke pods på markedet som tilbyr like bra batteritid og trådløs ladning i etuiet?

Endret av MrL
Lenke til kommentar

De fleste voksne mennesker har vel ikke så store komplekser at de ser på det som et så stort problem, det er jo samme tankegang som "folk flest" hadde for bare et par år tilbake hvor det å gå rundt med hodetelefoner i det hele og store ble sett ned på. En temmelig merkelig og unødvendig ting å henge seg opp i.

 

Men du kan jo for all del mene at det ikke ser bra ut for deg personlig så du heller foretrekker å ikke bruke de da du mener du tar deg bedre ut på den måten. Personlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva andre synes ser teit og rart ut og selv om jeg er enig i at det finnes mye annet som tar seg bedre ut så ser jeg ikke helt hvorfor det er noe jeg skal gå rundt og bry meg om og henge meg opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...