Gå til innhold

Apple slapp ny og rimelig «iPad Pro»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snodig. Mitt android nettbrett er som nytt ennå

Noen burde gå Apple etter i sømmene...

 

Hadde ett Nexus 7 nettbrett før ipaden. Ble helt ubrukelig i løpet av ett par år. Feil på feil. Min snart 4 år gamle LG G4 har derimot funket topp helt til nå og funker sikkert i flere år enda. Den blir dog byttet ut med en LG G8 så snart den kommer på markedet.

Lenke til kommentar

 

Da blir det ny ipad mini. Min ipad mini 2 er så sliten og full av irriterende feil at det var sannelig på tide de kom med en ny mini.

 

Snodig. Mitt android nettbrett er som nytt ennå

Noen burde gå Apple etter i sømmene...

iPad mini 2 kom for 5 år siden. Tror neppe du finner noen 5 år gamle Android-nettbrett som fortsatt fungerer OK, og som har siste Android versjon.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

iPad mini 2 kom for 5 år siden. Tror neppe du finner noen 5 år gamle Android-nettbrett som fortsatt fungerer OK, og som har siste Android versjon.

Mitt Samsung Galaxy tab 10.1" fungerer fint fortsatt, og det er fra tidlig 2011. Oppdatert Android.

Kunne vært litt raskere med maskinvarestøtte for flyttallsberegninger, men softfloat fungerer det også. Forøvrig har Tab 2 støtte for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke irriterende feil er det egentlig?

 

Wifi som falt ut hver eneste dag i flere år, så jeg måtte slå av og koble det til på nytt. Ser dog ut til å ha blitt fikset i ios 12 da det ikke skjer mer nå. Nettsider som hopper til bunnen når jeg så vidt scroller nedover. Nettsider som gang på gang må lastes på nytt da "noe er feil med nettsiden, så vi må laste den inn på nytt" eller hva det nå står. Nettsider med FB-kommentarer som nekter laste ned mer enn en side med kommentarer. For ikke å glemme hvor håpløs Youtube er på ios vs Android versjonen. Finner ikke Chromecast og slike ting. Masse småtteri altså.

 

Mye av dette er jo bare software (safari) problemer, men når ipaden begynner å bruke 20 sekunder på å laste enkelte nettsider er det nok på tide å kjøpe en ny :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye til overs for Apple, men gjør de noe jeg vil ha. ipad mini med pen støtte. Jeg har lenge ønsket meg et 8" nettbrett med pen støtte. Eneste alternativet er Galaxy active tab 2. Skulle ønske Microsoft kom med en 8" onenote maskin med pen støtte.

Lenke til kommentar

 

iPad mini 2 kom for 5 år siden. Tror neppe du finner noen 5 år gamle Android-nettbrett som fortsatt fungerer OK, og som har siste Android versjon.

Mitt Samsung Galaxy tab 10.1" fungerer fint fortsatt, og det er fra tidlig 2011. Oppdatert Android.

Kunne vært litt raskere med maskinvarestøtte for flyttallsberegninger, men softfloat fungerer det også. Forøvrig har Tab 2 støtte for dette.

Har du oppdatert android? altså 8 eller 9 på den? har en 10,1 Note selv og den stoppet på android 3/4 eller noe slikt. Støtten for apps er i dag dårlig for å si det mildt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lenge vurdert å kjøpe iPad for å lese nyheter o.l., men den enorme rammen er litt dealbreaker...

 

Jeg liker at det er litt ramme, med nettbrett trenger jeg noe å holde i. Kunne godt ha hatt gode høyttalere i pannen og haken så det ikke føles så bortkastet.

Lenke til kommentar

Hoho, fra digital trends:

 

"Apple’s new iPads are hardly new at all. Don’t waste your money..

 

It’s impossible to get excited about these new iPads because they aren’t exciting, and Apple knows that.

 

..It shrinks down the bezels and squeezes maximum screen into its devices. Then it goes back on all this and asks us to buy a four-year-old design."

 

Hvis noen vil kjøpe et produkt som "bare fungerer" kom med bud på min gamle pad som har 5 sek forsinkelse på hvert tastetrykk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hoho, fra digital trends:

 

"Apple’s new iPads are hardly new at all. Don’t waste your money..

 

It’s impossible to get excited about these new iPads because they aren’t exciting, and Apple knows that.

 

..It shrinks down the bezels and squeezes maximum screen into its devices. Then it goes back on all this and asks us to buy a four-year-old design."

 

Hvis noen vil kjøpe et produkt som "bare fungerer" kom med bud på min gamle pad som har 5 sek forsinkelse på hvert tastetrykk :)

 

Apples iPad hardly New at all.....? Jeg vil påstå at nye ipad er veldig ny og oppgradert mye. Bare dette med ny prosessor A12X er jo helt fantastiske nyheter fordi det er ett beist av en prosessor som gjør nye iPad lynrask til alle oppgaver.

Lenke til kommentar

 

Hvilke irriterende feil er det egentlig?

 

Wifi som falt ut hver eneste dag i flere år, så jeg måtte slå av og koble det til på nytt. Ser dog ut til å ha blitt fikset i ios 12 da det ikke skjer mer nå. Nettsider som hopper til bunnen når jeg så vidt scroller nedover. Nettsider som gang på gang må lastes på nytt da "noe er feil med nettsiden, så vi må laste den inn på nytt" eller hva det nå står. Nettsider med FB-kommentarer som nekter laste ned mer enn en side med kommentarer. For ikke å glemme hvor håpløs Youtube er på ios vs Android versjonen. Finner ikke Chromecast og slike ting. Masse småtteri altså.

 

Mye av dette er jo bare software (safari) problemer, men når ipaden begynner å bruke 20 sekunder på å laste enkelte nettsider er det nok på tide å kjøpe en ny :)

Årsaken til problemene er ene og alene fordi prosessoren er for liten på de gamle iPad. Opdatteringen er så avanserte og fulle av innovative nyheter som tar sånn plass,at gamle prosessorer klarer ikke å følge med. Derfor er det en meget stor og lynrask prosessor i nye iPad air og iPad mini.

Lenke til kommentar

Årsaken til problemene er ene og alene fordi prosessoren er for liten på de gamle iPad. Opdatteringen er så avanserte og fulle av innovative nyheter som tar sånn plass,at gamle prosessorer klarer ikke å følge med. Derfor er det en meget stor og lynrask prosessor i nye iPad air og iPad mini.

 

Har vært slik siden den var ny, så har ikke noe med de senere oppdateringene å gjøre. Og hvilke innovative nyheter? Har ikke kommet en eneste oppdatering på min ipad siden den var ny som jeg har hatt det minste bruk for.

Lenke til kommentar

Har du oppdatert android? altså 8 eller 9 på den? har en 10,1 Note selv og den stoppet på android 3/4 eller noe slikt. Støtten for apps er i dag dårlig for å si det mildt.

Usikker, men man får fremdeles oppdatert 7 osv.

https://github.com/LineageOS/android_device_samsung_p4wifi

 

https://wiki.postmarketos.org/wiki/Samsung_Galaxy_Tab_10.1"_(samsung-p4wifi) er interessant.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Er visst bedre å velge en ipad pro 10,5" enn den nye ipad air (2019).

 

Prisen er lik for samme konfigurasjon på disse 2 ipad'ene.

 

Prosessoren i den nye ipad air skal være litt raskere enn den som sitter i ipad pro 10,5 utgaven (noe de fleste ikke trenger), men alt annet skal være bedre på ipad pro 10,5".

 

 

Mange mener at skjermen på pro utgaven er verdt mer enn (den litt raskere) prosessoren som sitter i air:

 

Skjerm Ipad Pro 10,5 Promotion skjerm med opp til 120Hz oppdateringsfrekvens.

 

Skjerm Ipad Air 60Hz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...