Gå til innhold

SAMLETEST: Håndholdte støvsugere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HEI

 

To steder står det at det er Philips gamle modell som har en pedal for å fjerne støv og hår fra munnstykket. Og at DEN er ALENE om det.

 

Men når jeg leser om Electrolux, så har OGSÅ deres gamle modell denne fotpedalen.

 

Det er tydeligvis noe som ikke stemmer.

 

Ellers takk for gode tester og god informasjon.

Lenke til kommentar

Flott test. Flaks for meg at Bosch gjorde det så godt. Ikke bare ser den mye bedre ut enn Dyson, men jeg har en betydelig samling av Bosch-batterier nå etterhvert. Skulle gått an å kjøpe den billig uten batterier.

 

Et poeng til testen for øvrig: Det er mulig å få Bosch-batterier som har dobbelt så mye kapasitet som batteriet dere bruker i testen.

Lenke til kommentar

HEI

 

To steder står det at det er Philips gamle modell som har en pedal for å fjerne støv og hår fra munnstykket. Og at DEN er ALENE om det.

 

Men når jeg leser om Electrolux, så har OGSÅ deres gamle modell denne fotpedalen.

 

Det er tydeligvis noe som ikke stemmer.

 

Ellers takk for gode tester og god informasjon.

Det er kun Electrolux som bruker denne funksjonen da det er deres patent.

 

Denne testen finner jeg lite troverdig da den har stikk motsatt resultat av DinSide’s test fra Februar og svenske M3’s i Januar.

 

At man i det hele tatt sier:

"Vi har latt maskinene gå uten å støvsuge (det samme gjorde vi i forrige test) for å gjøre det så rettferdig som mulig."

 

Forteller mye om hvor gjennomtenk dette er. Anbefaler alle å lese samtlige tester da denne er misvisende og direkte feil.

 

Har ansett TEK for å være veldig pålitelig. Skuffende...

Lenke til kommentar

Flott test. Flaks for meg at Bosch gjorde det så godt. Ikke bare ser den mye bedre ut enn Dyson, men jeg har en betydelig samling av Bosch-batterier nå etterhvert. Skulle gått an å kjøpe den billig uten batterier.

 

Et poeng til testen for øvrig: Det er mulig å få Bosch-batterier som har dobbelt så mye kapasitet som batteriet dere bruker i testen.

Og i testen utført av dinside, så gjorde bosch'n det dårlig, og den fra Philips ble testvinner. https://www.dinside.no/bolig/aldri-mer-stovsugerslange-og-ledning/70733792

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat hatt en toppmodell av Bosch Athlet (med innebygd batteri) på service hos Power. Lærte da at det ikke hjelper å komme innenfor garantitid med en støvsuger som har tapt 90% av batterikapasiteten siden den var ny i løpet av ca 200 ladinger over ca 1,5 år. Garantien på batterier gjelder bare i 6 måneder var svaret jeg fikk derfra, muligens 1 år siden batteriet ikke kunne skiftes selv. Det var likt som på mobiltelefon...

 

Støvsugeren ble også sendt inn til Bosch, uten at de gjorde noe heller, så det er tydelig at deres 2 års garanti ikke er reell. Nytt batteri koster 1200-1500 kr, og består av et kretskort med 7 små batterier på, og kan ikke skiftes selv. Battericellene er av den ekle, farlige sorten som du skal vite hva du driver med før du fyrer opp loddebolten, så det er ikke noe du bestiller fra Kina og lodder sammen på et par minutter med en Clas Ohlson loddebolt

 

Så mitt råd er å sjekke med selger før kjøp, om priser på nye batterier, garantier og hvor mange % degradering som er «innafor» før man kan kreve nytt batteri. Ville også bedt om å få det skriftlig, og ikke forventet at dette var noe de kunne stå innefor den dagen du kommer tilbake med en ubrukelig støvsuger i hånda.

Lenke til kommentar

Har akkurat hatt en toppmodell av Bosch Athlet (med innebygd batteri) på service hos Power. Lærte da at det ikke hjelper å komme innenfor garantitid med en støvsuger som har tapt 90% av batterikapasiteten siden den var ny i løpet av ca 200 ladinger over ca 1,5 år. Garantien på batterier gjelder bare i 6 måneder var svaret jeg fikk derfra, muligens 1 år siden batteriet ikke kunne skiftes selv. Det var likt som på mobiltelefon...

 

Det er bare å kjøre på med reklamasjon, vi som Norske forbrukere har på slike elektriske varer en levetid som bør komme opp mot 5 år og innenfor et konkret bruksmønster, 200 ladninger på 1.5 år høres ut som ekstremt lite og langt innenfor det som er faktisk normalt for et slikt produkt ( Et Ikea batteri skal greie 500 til 1000 ladninger ).

Lenke til kommentar

Det er vel relevant at Dyson 10 tar en brøkdel av plassen i leiligheten og at man henter den på 5 sek når man skal støvsuge noe ungen har veltet på gulvet. Trodde det var noe av poenget med disse støvsugerne, ikke at de koster like lite og er like effektiv som en tradisjonell støvsuger, Hilsen en som bor i leilighet og ikke i hus.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...