Gå til innhold

Trøbbel for Telenor-kunder: Mange har mistet nettilgangen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Problemet er som sagt DNS servern til Telenor. Bruk VPN, så får du en ny DNS IP. Da funker alt som det skal igjen. Eventuelt endre DNS IP manuelt på enheten.

Endret av Slettet-hCbNt6w4Pq
Lenke til kommentar

Den «alltid på nett» garantien bruker de for å få kunder over til seg. Jeg har Telenor bredbånd og Telia mobilabonnement. Jeg var uten nett i to uker i sommer (det tok lang tid for å få de til å gidde å gjøre noe), og da var «kompensasjonen» «kom over til oss, så får du 15GB gratis». Jeg sa nei fordi jeg ville beholde Telia, og da var det ingen kompensasjon å få. Jeg fikk også full regning på en måned, enda jeg bare hadde nett i to av ukene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant var det å merke seg at telehor's feilmeldingstjeneste oxo var nede. Så når man pøvde å ringe for å rapportere feil - kom man enten ikke igjennom ELLER , etter å ha lyttet til grufull pausemusikk i loop - blir man avspist med en melding som sa noe slikt som "Tjenesten kan ikke nås for øyeblikket - GOODBYE". Etter å ha hatt nettet nede, ventet i et utall av minutter , for deretter å bli tvunget lagt på samtalen ... vel, lettere illsint er en heller forsiktig beskrivelse av humøret der og da....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan endre dns direkte på pc, mobil eller andre enheter for kun den enheten.

https://www.windowscentral.com/how-change-your-pcs-dns-settings-windows-10

Nei,dette fungerer ikke. Jeg hadde kun DSL linje på Telenor ruter. Ble ikke tildelt IP fra telenor ruter. Har 2 andre rutere som jeg har bak denne og ettersom ingen av disse fikk IP tildelt fra Telenor sin ruter hjalp det null å endre DNS server her. Kunne ikke pinge en skitt utenfor eget interne nettverk. Ønsket å sette telenor ruter i bridge mode,men fant ikke passord. Endret både admin brukernavn og passord på denne gamle boksen for minst 5 år siden. Nå er det heldigvis oppe igjen,men denne gamle ADSL ruteren bør nok kanskje pensjoneres og koble alt direkte på ruter nr 2. Den støtter PPoE som jeg mener fortsatt brukes her. Da gjelder det bare å finne passord/brukernavn.

 

Ps kjører Linux på pc'ene her og har gjort så siden 1996...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...