Gå til innhold

Xcom-inspirerte Phoenix Point blir eksklusivt for Epic-butikken i ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan vente et år, mye annet å spille i mellomtida. Blir nok på salg også da :-) En eller annen russisk tulling oppretta en Epic konto med min epost addresse, men jeg rakk å endre passord via linken jeg mottok på epost før han kom seg videre. Epic var ytterst usympatiske om hele greia og nekta meg å slette kontoen. Tror de sitter på veldig oppblåste statistikker på antall brukere som de rundlurer utviklere med. Men det er nå min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekslusivitet har ingenting på PC å gjøre, så for min del er det total boikott av Epic store. Var glad når Steam endelig skulle få litt konkurranse, men sånn ble det ikke. Istedenfor fikk vi en butikk som betaler utgivere under bordet for kun å selge produktet gjennom deres butikk.

Du får garantien om at når det har gått et år så vil du i tillegg få nøkkelen til GOG eller Steam, så i utgangspunktet skal man ikke tape noe på det. Faktisk synes jeg personlig at det er bra for konkurranse og at det kan påvirke hva utviklerne får av fortjeneste til andre aktører også sånn at steam må skjerpe seg og øke inntektene til eierne av produktene de selger.

Lenke til kommentar

Du får garantien om at når det har gått et år så vil du i tillegg få nøkkelen til GOG eller Steam, så i utgangspunktet skal man ikke tape noe på det. Faktisk synes jeg personlig at det er bra for konkurranse og at det kan påvirke hva utviklerne får av fortjeneste til andre aktører også sånn at steam må skjerpe seg og øke inntektene til eierne av produktene de selger.

Ekslusivitet har aldri vært bra for konkurranse. Hva de heller burde ha gjort er å øke prisen på Steam ettersom de skal ha en større bit av kaka. Først da blir Steam tvunget til å senke prisene og å gi en større fortjeneste til utviklerene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ekslusivitet har aldri vært bra for konkurranse. Hva de heller burde ha gjort er å øke prisen på Steam ettersom de skal ha en større bit av kaka. Først da blir Steam tvunget til å senke prisene og å gi en større fortjeneste til utviklerene.

Nei, det er selvsagt ikke det beste, men nå er det ikke "permanent" heller. 

De originale spillene er jo urgamle ( 25 år X-com 1 / UFO enemy unknown osv ) at det da tar litt mer tid (1 år) før man får den på den måten man selv ønsker ( Steam / Gog osv ) er jo ikke akkurat så ekstremt som å vente nye 25 år på en ordentlig oppfølger ...

Ser man også på det fakta at man får det på EPIC og så får man også det på Steam / Gog som sagt 1 år senere så har jeg personlig null problemer.

Personlig var jeg imot "Steam" en gang i tiden, hadde mine grunner, men i dag er det en såpass velutviklet platform som nå endelig begynner å se enda mer endringer at jeg mener at den har gitt mer til pc markedet enn den har tatt, forhåpentligvis vil også slike andre aktører gjøre det og la oss kjøpe spill som vi selv eier resten av livet.

Lenke til kommentar

Har ikke klart og bestemme meg for om jeg skulle tøtte med 80dollar eller 40dollar pledge. Synd jeg ikke fikk ut fingern. Driter i om jeg måtte spille det via epic hvis jeg uansett hadde fått det på gog året etter.

Dette kommer til og bli en knallbra spill. Så må kjøpes uansett for min del.

Når det er sagt er det synd at epic store går for ekslusivitetsavtaler.

Lenke til kommentar

Kupp og kupp ja. Sier som mange andre. Venter jeg til det kommer på steam eller GOG.. 

 

Ser mange sier at det er bra at steam for konkurranse. Det jeg lurer på er om de tro steam er gratis. Ja det koster å lage spill. Men tro nå det koster en del å ha servere klare for oss å laste ned spill fra når som helst. I ja mange år etter man har gitt ut et spill etc.. 

 

Så er spent på hvor lenge Epic kan klare seg med å kun ta en så liten andel av hvert salg. For å overleve på en mindre fortjeneste må man selge sykt mye mer. Enkel matematikk. For regner jo med at  å drive spill siden er like dyrt for både steam og Epic.

 

Nok et spill jeg må vente litt på, men ja nok av annet å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kupp og kupp ja. Sier som mange andre. Venter jeg til det kommer på steam eller GOG.. 

 

Ser mange sier at det er bra at steam for konkurranse. Det jeg lurer på er om de tro steam er gratis. Ja det koster å lage spill. Men tro nå det koster en del å ha servere klare for oss å laste ned spill fra når som helst. I ja mange år etter man har gitt ut et spill etc.. 

 

Så er spent på hvor lenge Epic kan klare seg med å kun ta en så liten andel av hvert salg. For å overleve på en mindre fortjeneste må man selge sykt mye mer. Enkel matematikk. For regner jo med at  å drive spill siden er like dyrt for både steam og Epic.

 

Nok et spill jeg må vente litt på, men ja nok av annet å spille.

Gabe er nok ikke feit uten grunn. Tror nok han har nok med penger selv om det koster å drifte Steam.

Lenke til kommentar

Epic lager pokker så mykje rot i spill-vurderings-lista mi. Nok ein eksklusiv spiker i epic-kista. Vurderer spillet når det kommer til gog og har havna i billigkurven. :(

Men er det Epic du trenger eller er det spillet du trenger?

Poenget mitt er at de fleste legger alt for mye vekt på "butikken" der det kjøpes og ikke selve produktet i seg selv, fokuserer man heller på produktet så blir ting ofte litt klarere.

I dette tilfellet så har Epic programvaren lite å si, så fort spillet er lagt inn på pcen din kan du starte det uten at epic går i bakgrunnen og det er kun ved eventuelle fikser at man må kjøre den for å få lastet ned patchen.

 

Lenke til kommentar

 

Ekslusivitet har ingenting på PC å gjøre, så for min del er det total boikott av Epic store. Var glad når Steam endelig skulle få litt konkurranse, men sånn ble det ikke. Istedenfor fikk vi en butikk som betaler utgivere under bordet for kun å selge produktet gjennom deres butikk.

Du får garantien om at når det har gått et år så vil du i tillegg få nøkkelen til GOG eller Steam, så i utgangspunktet skal man ikke tape noe på det. Faktisk synes jeg personlig at det er bra for konkurranse og at det kan påvirke hva utviklerne får av fortjeneste til andre aktører også sånn at steam må skjerpe seg og øke inntektene til eierne av produktene de selger.

Eksklusivitet er det motsatte av konkurranse. Hadde de bare hatt spillene tilgjengelig for en lavere pris (siden de tar mindre fra utviklerne uansett), eller viste til at større andeler av innkjøpsprisen gikk direkte til utviklerne, hadde jeg vært mye mer positiv og muligens kjøpt spillet fra dem.

 

Men denne eksklusivitetskampanjen blir ikke jeg å støtte, så da blir det heller boikott av Epic Store frem til de skjerper seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig er dette litt som å gå tilbake til da "Steam" var helt nytt, det var utrolig mye folk sa på forum om den tilbake i 2004/05 og samtidig var det jo selvfølgelig ekstremt mye piratkopiering også.

Men over tid begynte piratkopiering å gå ned, Steam ble en bedre løsning for å kjøpe, tilbudene var gode og de fleste var godt fornøyde med både stabilitet, tilgjengelighet og utvalg. En del finesser hjalp også og etter hvert var det enkelt å sette igang å spille spill der men kompisene sine.

 

Personlig tror jeg pc markedet har hatt mer problemer i dag om vi hadde kun eks MS sin løsning å forholde oss til...

Lenke til kommentar

Men er det Epic du trenger eller er det spillet du trenger?

Poenget mitt er at de fleste legger alt for mye vekt på "butikken" der det kjøpes og ikke selve produktet i seg selv, fokuserer man heller på produktet så blir ting ofte litt klarere.

I dette tilfellet så har Epic programvaren lite å si, så fort spillet er lagt inn på pcen din kan du starte det uten at epic går i bakgrunnen og det er kun ved eventuelle fikser at man må kjøre den for å få lastet ned patchen.

 

 

Vurderer nye spill etter at di er kome ut, men noko av vurderinga blir og gjort på førehand for at eit spill skal komme inn på vurderingslista mi. Når det kommer til spill kjøpt for PC er gog og drm-frie spill eit solid pluss i mi bok.

 

Sia epic ved å kjøpe seg eksklusivitet i eit år dermed fjerna muligheten for at spillet kjem ut på gog nå, blir ikkje spillet vurdert før det har gått minst eit år samt at eg er ein smule skuffa over spillutvikler som så lett fjerna valgfriheten som var førespeila ved at spillet skulle komme ut på steam og gog, noko som gjere til at eg mest sannsynlig ikkje kjøper spillet før det havner i billigkurven viss spillet innfrir mine forventninger.

 

Alle som driter i valgfriheten som allereie låg eller burde ligge til grunn for eit spill kan sjå langt etter mi støtte. Spørsmålet må heller være korleis man kan synast at det epic gjere er greit?

Endret av Maabren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...