Gå til innhold

Teslas nye Superchargere dobler ladefarten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en TM3 i bestilling og på tiden det har tatt fra jeg bestilte til jeg skal hente bilen har den blitt bedre 2 ganger, uten at det har kostet meg noe. :D

Det bør du ikke finne deg i. Dette bør du ta opp med Tesla sentralt. Helst med Musk selv. Krev å få den slik du bestilte den.

Jeg lider med deg, men trøst deg med at holder de på slik som dette er de snart konkurs.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede...

 

Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet.

Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende.

Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende.

Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler.

 

-Men enn så lenge spiller jo dette liten rolle, ettersom det ikke finnes biler på markedet i dag som kan ta imot mer lading enn 155 kW (Audi e-Tron), og de aller fleste begrenser seg til 100 kW.

Lenke til kommentar

Denne nyheten vil nok være en stor del av den siste spikeren i kisten for rene diesel og bensinbiler.

 

Hvem gidder å kjøpe fossilbiler fremover til over 1 mill, når du kan få en  TM3 til 300-500K som på de fleste områder overgår fossilbilen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde alle biler blitt byttet ut med el-bil så hadde vi hatt ett enormt problem. Må nok bygges noen atomkraftverk

Det holder nok med noen få ekstra solcellepaneler.

 

Funfact:

Atomkraft er den energiformen som statistisk sett har ført til færrest  dødsfall! (Da er også vannkraft og solceller med i statistikken. Kilde: "Håndbok i krisemaksimering")

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ionity nettverket "kommer" ikke til å tilby, det er oppe og leverer 350kw på flere Circle K stasjoner allerede...

 

Hvor mange er dette snakk om og hvor? Ikke at jeg har reist så mye men kan ikke huske å sett en eneste her på Sørlandet.

Kjerlingland oppdateres denne uken. Dombås og Gol er nettopp oppdatert. Alle i hele EU blir oppdatert fortløpende.

Ionity laderne har midlertidig hatt redusert effekt i påvente av levering av væskekjølte kabler.

Det beste med dette er jo at Model 3 kan benytte ionity. Forhåpentligvis med full effekt (250kw +)

Lenke til kommentar

Det beste med dette er jo at Model 3 kan benytte ionity. Forhåpentligvis med full effekt (250kw +)

Jeg er litt spent på hva Tesla har gjort for å få til dette. Jeg mistenker egentlig at de har 'jukset litt' og gitt superladerne mer strøm enn det CCS2 vil gjøre og at TM3 vil ha maks ladefart på 175kW på CCS utenom superladerne.

 

Det vil si, først skal det tekniske ordne seg. Det har vist seg litt trøblete å få TM3 til å snakke med enkelte CCS-ladere på over 50kW. Virker som CCS-protokollen har litt rom for individuell tolkning og da vil bilene som ikke snakker samme dialekt som Ionity-laderne slite litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...