Gå til innhold

TEST: Motorola Moto G7 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen bekrefte LDAC og AptX HD støtte?

Vurderer å kjøpe en billig Android telefon som har støtte for de BT codecs.

Xiaomi Mi A2 var aktuell, men forstår det sånn at den har kun AptX etter Android 9 oppdatering?!

 

Hva slaga codex er det? Aldri hatt problem å spille av noe med vlc.

Lenke til kommentar

Interessant telefon, men står over. Sånn passe stygt at det står MOTOROLA på fremsiden av telefonen.

 

ser det står "MOTO" på g5 plus. har faktisk ikke lagt merke til det før. uansett teit at de byttet til "motorola", det er litt mer ukult

Endret av asshole
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så var dette med VoLTE/4G-tale helt glemt igjen. Dette er jo veldig viktig nå som 3G skal legges ned, for da blir det en reise tilbake i tid å sitte med en slik gammeldags telefon.

Lenke til kommentar

 

BigZ12: https://www.tek.no/filer/g7pluslyd.png

 

Den støtter LDAC og AptX HD :)

Da blir Sony WH-1000MX3 og RBH Prostereo H2 headsettene mine glade :p 

Takk for svar.

Vær obs på att ofte er ldac støtte oppgitt i de spesifikasjonene , men støttes ikke i praksis. Opplevde det samme med min Nokia 7+. Sony headsettet fungerer kun med aptx hd og ikke ldac.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

 

BigZ12: https://www.tek.no/filer/g7pluslyd.png

 

Den støtter LDAC og AptX HD :)

Da blir Sony WH-1000MX3 og RBH Prostereo H2 headsettene mine glade :p 

Takk for svar.

Vær obs på att ofte er ldac støtte oppgritt i de spesifikasjonene , men støttes ikke i praksis. Opplevde det samme med min Nokia 7+. Sony headsettet fungerer kun med aptx hd og ikke ldac.

LDAC er nå en inkludert del av android 8 og oppover. Det må først aktiveres i innstillinger hvor det kan ligge litt begravd.

Lenke til kommentar

Skulle tru det ja. Men selv om valget er der, så kan det ikke aktiveres i maskinvaren.

 

Korrekt. LDAC er gratis for mobilprodusentene å ta i bruk, men det er opp til dem hvorvidt de gjør det eller ei.

Mao. det er ingen garanti for LDAC er inkludert.

Men i og med det er gratis så vil jeg tro at det er ganske vanlig blant mobiler som blir levert med Android 8 eller nyere.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Isbilen: Deksel med hull for fingerprint følger med i esken :)

Noen etterlyste 4G Tale / VoLTE - det er støttet. Bildene av telefonen er tatt etter at jeg flyttet tale-SIM-et mitt videre til en annen telefon og derfor er ikke ikonet synlig.

BigZ12: Prøver 1000XM2-ene mine på den nå og får både AptX HD og LDAC med dem. Men også massivt buggorama hvis jeg prøver å bytte mellom dem - til slutt stoppet all lyd og jeg måtte restarte telefonen. Oh well! Man klarer seg vel med én høykvalitets-BT-kobling av gangen :)

 

Screenshot_20190305-003524.png

Endret av fjarle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...