Gå til innhold

Nå blir 10/10-maskinen til Huawei oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QvUnV1

Ser egentlig ikke poenget med denne. Den bruker fortsatt 8000-serie CPUer, og MX250 er bokstavelig talt MX150, bare 5% raskere (altså, ingenting). Forrige Pro X-modell hadde disse. Hadde det ikke vært bedre å vente til Intels Ice Lake (som jo kommer med Gen 11 iGPU fra Intel, som matcher MX150/250 i ytelse), før man gjorde dette? Svaret er jo selvsagt ja.

 

Til tross for hvor fantastisk Matebook X er, hadde det jo også vært fint å se de forbedre de områdene som kan forbedres. Som bedre touchpadresponsitivitet (se til Surface, eller enda bedre, Macbook), bedre DAC eller ordentlig fargekalibrert skjerm. Men den gang ei...

Endret av Slettet-QvUnV1
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke poenget med denne. Den bruker fortsatt 8000-serie CPUer, og MX250 er bokstavelig talt MX150, bare 5% raskere (altså, ingenting). Forrige Pro X-modell hadde disse. Hadde det ikke vært bedre å vente til Intels Ice Lake (som jo kommer med Gen 11 iGPU fra Intel, som matcher MX150/250 i ytelse), før man gjorde dette? Svaret er jo selvsagt ja.

 

Til tross for hvor fantastisk Matebook X er, hadde det jo også vært fint å se de forbedre de områdene som kan forbedres. Som bedre touchpadresponsitivitet (se til Surface, eller enda bedre, Macbook), bedre DAC eller ordentlig fargekalibrert skjerm. Men den gang ei...

 

Bedreviter holdningen din høres ganske latterlig ut. Når det kommer til hvordan å tjene penger vet nok multimilliard selkapet Huawei dette bedre enn deg.

Verdens kanskje rikeste selskap, Apple, har nå basert seg på nettopp ørsmå oppdateringer. Hva er det som tilsier at det ikke kommer en ny versjon senere med denne nye prosessoren og en iGPU som ikke er bedre enn dagens MX250?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Da har jeg fått smake steken.

Kjøpte denne i fjor, og har forsvidt vært godt fornøyd med maskinen.

Helt til skjermen bøyde seg i en litt annen vinkel enn tiltenkt. Jeg så raskt at det var fordi en skrue hadde løsnet (ikke blitt skrudd ut av meg) fra skjermfestet. Det førte til at LCD skjermen sprakk på kanten av maskinen.

 

I ettertid har Huawei vært nærmest umulig å få tak i. De hevder skaden skyldes ytre påvirkning, og krever 10 000 for å reparere det.

 

Så er spørsmålet, skal man virkelig bruke 10 000 kroner på noe som åpenbart er en produksjonsfeil?

Angrer noe sinnsykt på at jeg kjøpte det her.

Elendig kvalitet og elendig kundeservice, som fraskriver seg ansvar for alle feil man kanskje ikke oppdager når maskinen er ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...