Gå til innhold

RYKTE: Playstation 5 kan blir tidenes retro-konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidenes i forhold til hva. Dette er vel strengt tatt et svar på at MS med XBONE har kunnet gjøre dette en god stund allerede. Og der er det ikke bare at man kan spille retro, men enkelte av spillene er også XBONE forbedret. I tillegg får man med alt av skylagret lagring, achievements, multiplayer osv som om man sitter på den originale konsollen.

 

Altså har Sony faktisk en bra jobb som skal gjøres om de skal lansere tidenes retrokonsoll. MS støtter ikke alle titler, så det er mulig Sony klarer å få på plass flere titler, men ut i fra den informasjonen som er tilgjengelig så ser jeg ikke noen automatikk i at dette blir tidenes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat hva som foregår inni boksen spiller ikke så stor rolle, så lenge spillene føles som de skal. Det er til og med greit for meg om spillene ser bedre ut enn de gjorde orginalt, slik emulatorer ofte åpner for.

 

Xbox sitt opplegg er supert det også, men begrenset til utvalgte spill. Såvidt jeg kan se så er det åpnet for 541 xbox 360-spill og kun 31 original xbox-spill.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått så må du åpne opp for developer mode på xboxen. Og det må byttes mellom developer mode og retail mode hver gang du skal bruke retroarch eller vanlige retail greier. Microsoft tillater ikke den typen ting i vanlige apper. Funksjonaliteten er egentlig innebygget i kodi 18 for eksempel som finnes til xboxen, men den er tatt bort i xbox-versjonen.

Lenke til kommentar

PC MASTER RACE!

 

Kjøpte for ikke så lenge siden en PS4 og trudde jeg skulle nyte litt god gammeldags konsollgaming, og lastet ned Rocket League etter å ha spillt det på PC med DS4-kontroller.

 

Men neida.. nå må man jo pokker meg betale Sony for å ha muligheten til å spille online. Det virker ikke akkurat som om Sony hoster spillserverne heller, og med mikrotransaksjoner begynner det å bli en smule drøyt patetisk.

 

Dritten ble levert tilbake til butikken, så kjøpte jeg meg enda en ny PC istedet til TVen som jeg installerte Ubuntu med Steam, Kodi og RetroArch på i stedet. Fullstendig konfigurerbar, oppgraderbar, raskere og bedre på de fleste tenkelige måter.

 

Neste blir vel å skaffe seg de nye big gaming monitorene for å nyte det maksimalt, selv plasma kan bli litt treigt med 60Hz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre generasjon kom 5 år etter første generasjon (2000).
Tredje generasjon kom 6 år etter andre generasjon (2006).
Fjerde generasjon kom 7 år etter tredje generasjon (2013).
Hvis denne trenden fortsetter vil vi se femte generasjon 8 år etter fjerde generasjon, altså i 2021.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...