Gå til innhold

Ikea utsetter lanseringen av sine smarte rullegardiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like 15 years behind you are...

 

Det er kanskje bare meg, men jeg synes nå det er såpass enkelt å bruke en "analog" rullegardin at jeg tror ikke en app kan gjøre det enklere. Dette er et flott tilfelle av teknologi kun for teknologiens skyld.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men jeg synes nå det er såpass enkelt å bruke en "analog" rullegardin at jeg tror ikke en app kan gjøre det enklere. Dette er et flott tilfelle av teknologi kun for teknologiens skyld.

Er ikke snakk om å styre med app.

Er snakk om å koble opp mot huset slik at den styres automatisk, uten daglig innblanding! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det gjør det litt bedre, men likevel ikke noe jeg vil bruke pengene på. Å ta opp og ned rullegardiner tar meg et par sekunder daglig. 

 

Vi har brukt mange tusenlapper på en utvendig rullegardin som går opp og ned selv når vi ikke er hjemme.

Da slipper vi å komme hjem til ubehagelig varmt hus etter jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men jeg synes nå det er såpass enkelt å bruke en "analog" rullegardin at jeg tror ikke en app kan gjøre det enklere. Dette er et flott tilfelle av teknologi kun for teknologiens skyld.

 

Noen synes det er greit å ha en solgardin som går ned når sola står på, eller temperaturen i rommet øker eller ved andre kriterier, uten å måtte være hjemme eller i rommet.

 

Men det er så klart ikke alle som forstår mulighetene med dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen synes det er greit å ha en solgardin som går ned når sola står på, eller temperaturen i rommet øker eller ved andre kriterier, uten å måtte være hjemme eller i rommet.

 

Men det er så klart ikke alle som forstår mulighetene med dette :)

 

Står ingenting om denne funksjonaliteten i artikkelen. Står derimot mye om hvordan den kan styres med Alexa, Siri eller mobiltelefonen. 

Kan absolutt se potensialet i en rullegardin som styres etter lyset, men det er ikke det artikkelen handler om.

 

Å styre en rullegardig fra mobilen eller homepod'en er fremdeles teknologi kun for teknologiens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen synes det er greit å ha en solgardin som går ned når sola står på, eller temperaturen i rommet øker eller ved andre kriterier, uten å måtte være hjemme eller i rommet.

 

Men det er så klart ikke alle som forstår mulighetene med dette :)

 

Står ingenting om denne funksjonaliteten i artikkelen. Står derimot mye om hvordan den kan styres med Alexa, Siri eller mobiltelefonen. 

Kan absolutt se potensialet i en rullegardin som styres etter lyset, men det er ikke det artikkelen handler om.

 

Å styre en rullegardig fra mobilen eller homepod'en er fremdeles teknologi kun for teknologiens skyld.

Nei, men det står at man kan koble til rullegardinene med bla. HomeKit. Da åpnes det en dør hvor en enkelt kan bruke sensor fra eks. Hue. Logikken kan være enkel: hvis ingen er hjemme, lux viser > x og temp > x, rull ned gardinene i stua. Så enkelt kan det gjøres, og jeg slipper å komme hjem til en 30 graders varm leilighet.

 

Det er ganske åpenbart at du ikke ser mulighetene her, men tipper du klarer å overse poenget denne gang også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står ingenting om denne funksjonaliteten i artikkelen. Står derimot mye om hvordan den kan styres med Alexa, Siri eller mobiltelefonen. 

Kan absolutt se potensialet i en rullegardin som styres etter lyset, men det er ikke det artikkelen handler om.

 

Å styre en rullegardig fra mobilen eller homepod'en er fremdeles teknologi kun for teknologiens skyld.

 

Det er nettopp dette "smart" biten av produktnavnet Smart Rullegardin handler om.

Lenke til kommentar

Ser verdien både av automatisering og fjernstyring via app eller fjernkontroll. Det er ikke slitsomt å dra ned ei rullegardin, men når man har flere som skal ned samtidig og som er plassert over sofaer og lignende, hadde fjernstyring vært veldig hendig.

 

Dessverre ser disse gardinene bare ut til å komme med 20 cm intervaller på bredde. Så virkelig frem til å benytte disse i et rom med flere vinduer, men siden noen av vinduene er 10 cm smalere enn de andre, har jeg ikke klart å finne noen god løsning med IKEA sine gardiner. Blir ikke pent å ha gardinene inne i karmen på noen av vinduene og utenfor på de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...