Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: En litt merkelig opplevelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå er ikke lasteskjermene så problematiske. For meg og en annen kompis av meg, når vi spilte demoen, så var lasteskjermene korte og raske. Og når vi ellers spilte, så tok det såpass tid at det ikke føltes som lasteskjermene tok overhånd.

Så det er å sette det litt vel på spissen. Og vi vet heller ikke om lasteskjermene kunne unngås uten at det forårsaker mer problemer med spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye å like med spillet. Men dessverre like mye å mislike... Mye rare og rett og slett idiotiske valg dem har gjort under utvikling. Men jeg skal uten vil fortsatt spille den 22 for det som er bra er såpass gøy at jeg ihvertfall skal prøve å ignorere dem dummeste tingene med spillet. 

 

Men en kan jo håpe at dem forandrer og gjør ting bedre etterhvert. Noe en ofte ser med slike service based spill. 

Lenke til kommentar

I demoen slet jeg med kontrollene når "man flyr", da var det som å styre en jettjager med trådstyringa til en olakjerre.
Pluss at de jeg spilte med var over alt og ingen steder på en og samme tid. Forstå det dem som vil. Oppdraget virket rotete og uoversiktlig.

Kan hende det blir bra, og at jeg bare var uheldig i demoen. Men tror jeg venter til det kommer på billigsalg i hvertfall.

Også fint at Bioware vil prøve noe nytt.... om det er suksess eller fiasko vil vel tiden vise

 

 

EDIT: Rettet noen skriveleif som ikka ga mening

Endret av LaKilla
Lenke til kommentar

Merkelig er vel helt klart beste måten å beskrive spillet på :p  edit: her kommer tydeligvis en vegg med tekst! 

 

Mitt største problem/irritasjons moment til nå (bortsett fra at man enda ikke kan løpe i byen?!?) er at de har laget en stor verden, som er FANTASTISK fin. Man får virkelig lyst å utforske og lete i høyden og under vann, men det er jo ikke noe å finne. kun 5-6 forskjellige mats greier å sanke ellers ikke noe spennende. 

 

Og spillet er nærmest lagt opp til at du ikke skal utforske verden. For å få mest xp og levels så må man ta oppdrag. Alle oppdrag starter fra byen. Fra man starter oppdraget til det er ferdig blir man holdt i handa om hvor man skal. Man får INGEN tilknytning til verden, man bare flyr dit man skal dreper det man skal drepe også blir du automatisk tatt ut av verden til XP screen. De fleste kontrakter og "side quests" tar mellom 8-12 minutter å fullføre så det føles ut som man sitter mer i loading og på xp skjermen enn man faktisk spiller.

 

Jeg skulle så virkelig ønske at spillet var lagt opp slik at man hadde flere byer/acts slik at man først kom til Tarsis når man starter endgame. Da er det imo litt mer greit at alt går fra et sted. På den måten kunne man fått litt mer tilknytning til stedene på kartet. Det kunne vært NPC`er med quests rundt om kring og forskjellige encounters ala det man har i freeplay.  Slik det er nå føles spillet sabla oppstykket ut. 

 

andre rare ting jeg har lagt merke til: 

 

- på en eller annen level dukket det opp en butikk til i Tarsis. Denne heter noe annet enn Vanity store er typ rett over gata og selger av en eller annen grunn akkurat det samme. Hva er poenget? 

 

- De har prøvd seg på sånn typiske bioware samtaler med alle rundt i Tarsis, men det er ekstremt begrenset hvor interessant det er å høre på hva vaktmesteren syns om ditt og datt. Og man har konsekvent kun 2 valg. positivt eller negativt. Virker som et ganske stort steg tilbake i forhold til hva man har vært vandt med. Har enda ikke opplevd mye som har noe form for konsekvens heller. 

 

- Typ ikke noe cosmetics. Han vanity selgern snakker så mye om å gjøre Javelinen til din egen at han nærmer ber på sine knær om at du skal bruke penger på spillet, men det er jo knapt noe å kjøpe/unlocke. Det er det ene skin alternativet til hver javelin som var i Beta. også er det 1 ranger og 1 colossus i butikken til relativt stiv pris. 

 

Klart jeg er bare level 14 eller noe. Kanskje det blir et helt annet spill på max level, men jeg er veeeeldig skeptisk giiittt..

Lenke til kommentar

Du kan løpe i byen nå. Og det går mer en fort nok.

nytt i dag? for jeg kunne ikke løpe i går :p

 

edit: joa det skjer noe når man trykker sprint. og det har vel vært der siden spillet gikk live, men det er ekstremt liten forskjell. Hvorfor ikke bare gi en behagelig løpefart.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Fikk heller ikke til å løpe i byen i går, men hvis det er ordnet i dag løfter det oppleveselsen betraktelig. Enig i flere av de over og anmelder. Det er alt alt for mye loading, og oppdragene er for repeterende.

 

Mye av dette burde BW unngått med tanke på at mange av irritasjonene med spillet også har vært tilstedet i nevnte Destiny og Warframe. Skal gi spillet noen timer til, har litt lyst å teste endgame. Frykter derimot at jeg aldri kommer meg dit før jeg er lei.

Lenke til kommentar

"Totalt sett så tror jeg at jeg brukte et sted mellom tre og fire timer på å gjøre alt ferdig, da spillet ikke gir noen form for informasjon på hvor det skjer «World Events», noe du må gjøre fem av i den ene av utfordringene. Hvis en annen spiller i gruppa åpner en kiste før deg, får ikke du den, og du må åpne 15(!) stykker"

 

Her skjønner jeg rett å slett ikke hva du mener, world events det finner du over alt når du er ute i freeplay.

 

Du får ikke eksakt beskjed om hvor det skjer, men om du er i nærheten kommer det opp et hint (lilla sirkel). Jeg selv fløy på 4 på rappen på Lørdag, og det er rett som at jeg kommer borti det.

Enten har du ikke vært ute i freeplay lenge nok, eller så har du rett å slett ikke orket å bry deg om de lilla sirklene som til stadighet dukker opp.

 

Over til de 15 kistene, disse skjønner jeg kan være ekkelt og frustrerende, men du trenger ikke gjøre world events for å få disse...kistene finner du hvor som helst i freeplay. Jeg selv benyttet meg av youtube for å finne kistene.

 

Jeg selv har kost meg masse med Anthem i helga, det er repetivt, men det kan vel kalles en selvfølge når det følger i samme spora/sjanger til både Destiny, Warframe og The division.

Nå må de bare ikke gå i samme fella som Destiny, og fortsette å slippe innhold til spillet, før folk spiller seg lei.

Lenke til kommentar

nytt i dag? for jeg kunne ikke løpe i går :p

 

edit: joa det skjer noe når man trykker sprint. og det har vel vært der siden spillet gikk live, men det er ekstremt liten forskjell. Hvorfor ikke bare gi en behagelig løpefart.

 

Neida det var der siden den 15. Synes da det er mer en fort nok? Blir litt rart om han skal løpe som ei kule uten javelin drakten på...

Lenke til kommentar

Neida det var der siden den 15. Synes da det er mer en fort nok? Blir litt rart om han skal løpe som ei kule uten javelin drakten på...

ved en bitteliten test så anslår jeg at det er typ 20% endring i hastighet. Fleste normale mennesker klarer betraktelig mer enn det så trenger på ingen måte bli urealistisk :p 

Lenke til kommentar

Håper virkelig at dette skrapet flopper noe så inn i grannskauen!

Virker som samtlige spill selskaper den siste tiden bare pumper ut hjernedøde spill som bare handler om eyecandy og grinding.

 

Gi nå for pokker ut et godt skrevet spill, med en god story / handling!!

 

Det er akkurat det denne typen spill skal være...

 

Hvorfor kjøpe en fps for så å klage på at det er for mye skyting i spillet??

Lenke til kommentar

Har spilt Warframe og Destiny 2 å ingen av de falt i smak, så da er vel sjangsen liten for at jeg blir å like dette spillet?

Liker Borderlands serien, som også er en form for lootershooter.

 

Dette minner egentlig litt mere om monster hunter world.

 

Det er samme typen spill, open world med lineære missions hvor du gjør det samme om og om igjen.

 

Borderlands har kanskje litt mere tull, som kan gjøre det mer gøy, og verden føles litt mer levende.

 

Destiny er en veldig simpel loot shooter, mens warframe er en veldig avansert. Dette blir litt nærmere destiny, men har en del mer mekanikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...