Gå til innhold

Nets blokkerer innbetalinger til angivelig IQ-test-svindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg besøkte dagbladet for noen uker siden der en annonse så ut som en artikkel der man kunne teste sin IQ. Siden jeg kjedet vettet av meg og veeeeldig trøtt og sliten) etter kid ble lagt ned, trykket jeg på linken. Der brukte jeg litt tid på å gjennomføre testen. Etter den var gjennomført, ble jeg bedt om å skrive epostadresse for resultat. Jeg ga dem min spamkonto for sikkerhetsskyld. Trykket neste og brått ble jeg bedt om å betale 5 euro for å vite resultatet jeg ble lovt to ganger tidligere. Da lukket jeg fanen og følte meg litt dummere enn vanlig etterpå.. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg syns bankene kan legge inn sperrer mot svindlere/kriminelle. Hvorfor skal de få lov til å utføre kriminelle handlinger mot ærlige og akk så naive folk? Bryter de lover og regler, syns jeg de burde forhindres i gjerningsøyeblikket, ikke la de gjennomføre handling og så kanskje bli jaktet opp og straffet etterpå. Politiet i landet her henlegger jo selv innlysende saker med masse bevis på grunn av bevisets stilling eller manglende ressurser.. Siden et maktapparat ikke klarer å gjennomføre tiltenkte oppgaver, kan andre instanser som banker få lov til å hjelpe dem litt. Syns jeg!

Lenke til kommentar

Hadde vært meget passende å ha en "freemium" IQ-test, der betalende brukere får kjøpe seg Gold Smart Coins de kan bruke for å svare rett hvis de ikke skjønner spørsmålene, for å få en totalt høyere IQ sluttresultat enn gratisbrukere.

Hadde vært så totalt a jour med nåværende generasjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...