Gå til innhold

Foto

SNIKTITT: Anthem


24 svar i denne tråden

#1 gorsol

gorsol

    Skribent, Gamer.no

  • Medlemmer
  • 468 innlegg
  •   29. august 2005

Skrevet 5. februar 2019 - 15:26

anthem.jpeg.300x169.jpg

Demohelgene ble preget av feil, etter feil, etter feil.

SNIKTITT: Anthem
  • 0

#2 Schreiber

Schreiber

    Bruker

  • Medlemmer
  • 8 383 innlegg
  •   12. november 2009

Skrevet 5. februar 2019 - 16:07

At det tar lang tid å laste inn, at det låser seg på lasteskjermen og at du blir sparket ut er pga serverne. Så hvis dette er det eneste bugsene har det null betydning for selve spillet. Vent en dag eller to etter release, så skal du se det blir noe helt annet.

Det er derfor det er så viktig å ikke anmelde et onlinespill på release (eller verre, noen dager før). Det vil alltid være trøbbel på release. Neste helg er det closed beta på The Division 2, og jeg kan så godt som garantere at det også vil slite - til tross for at det er en closed beta, så bare noen få slipper inn. (Enten forhåndsbestill, eller vær en av de heldige som blir utvalgt etter å ha registrert deg.) Det betyr ikke at Division 2 kommer til å være dårlig. Det betyr bare at onlinespill trenger litt tid på å godgjøre seg, så det er svært viktig å ikke forhaste seg med en anmeldelse for å være først ute. Spesielt ikke hvis dette er den eneste anmeldelsen spillet får, og aldri blir oppdatert.
  • 5

#3 Kaim

Kaim

    Bruker

  • Medlemmer
  • 261 innlegg
  •   12. mars 2010

Skrevet 5. februar 2019 - 16:31

At det tar lang tid å laste inn, at det låser seg på lasteskjermen og at du blir sparket ut er pga serverne. Så hvis dette er det eneste bugsene har det null betydning for selve spillet. Vent en dag eller to etter release, så skal du se det blir noe helt annet.

Det er derfor det er så viktig å ikke anmelde et onlinespill på release (eller verre, noen dager før). Det vil alltid være trøbbel på release. Neste helg er det closed beta på The Division 2, og jeg kan så godt som garantere at det også vil slite - til tross for at det er en closed beta, så bare noen få slipper inn. (Enten forhåndsbestill, eller vær en av de heldige som blir utvalgt etter å ha registrert deg.) Det betyr ikke at Division 2 kommer til å være dårlig. Det betyr bare at onlinespill trenger litt tid på å godgjøre seg, så det er svært viktig å ikke forhaste seg med en anmeldelse for å være først ute. Spesielt ikke hvis dette er den eneste anmeldelsen spillet får, og aldri blir oppdatert.


Jeg kunne ikke vært mer enig med deg.
  • 0

#4 bubba477

bubba477

    Bruker

  • Medlemmer
  • 534 innlegg
  •   17. mai 2012

Skrevet 5. februar 2019 - 16:39

Ser jo artig ut. Spørsmålet er om spillet har et bra endgame eller om det er noe man er ferdig med på 10 timer.
  • 0

#5 Chavalito

Chavalito

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 362 innlegg
  •   16. desember 2008

Skrevet 5. februar 2019 - 16:48

Jeg for min del hadde ikke store problemer med serverne, kun 2 ganger at det gikk galt da jeg ble knertet og skulle "Respawne", da låste det seg. Ellers null problemer, bra grafikk, ganske lett å fly også, så jeg likte spillet. Men man får se når det blir mulig å spille fiullversjonen og kjøpe ting og tang, snakke med folk etc.

Etter som dette er Online spill, tror jeg nok det kan ta sin tid å spille igjennom alt, men igjen tiden vil vise.


  • 1

Thermaltake Core W100, MSI MEG X399 Creation, Threadripper 1920X, 32GB G.Skill Trident Z DDR4 3200 MHz, 2 x MSI RTX 2080 Sea Haxk EK X, EK vannkjøling, Windows 10 Pro 64-bit, Samsung 860 Evo 250GB, Crucial M500 250GB, Areca 1224-8I, 3 x Seagate Barracuda 1TB, 1 x WD Red 1TB - RAID6, 3 x Seagate Barracuda 2TB - RAID5.


#6 Zlinga

Zlinga

    Bruker

  • Medlemmer
  • 294 innlegg
  •   15. august 2008

Skrevet 5. februar 2019 - 17:08

Den største feilen de gjorde var etter min mening å kalle dette en demo. Jeg sleit med mange bugs og ikke minst utrolig mye lasting. Spilte kun under den åpne demoen. At det skal være loading screen når man går inn i en hule på et av oppdragene er irriterende. En kamerat hadde også problemer med å klare å starte spillet flere ganger. Fikk opp feilmelding om at det ikke var noe skjermkort installert. Heldigvis gikk det greit så fort Origin ble restartet. Satte fast i loading/hovedmenyen ved et par anledninger. Måtte benytte meg av ctrl+alt+del for å komme meg videre da. Og så var det menyene da. Jeg kan ikke huske sist jeg spilte et spill hvor menyene var så knotete og lite intuitiv. Bare det å starte ett oppdrag var "vanskelig" ettersom det kun kunne gjøres fra den ene (social/party) taben.

Gørr kjedelig å måtte holde inne Esc i 2 sekunder bare for å komme seg ut av en meny også. Det er mulig at det bare er jeg som begynner å bli litt gammel og at den yngre garde ikke har noe problem med dette.

I løpet av de timene jeg brukte på spillet, så møtte jeg hyppig på bugs ute på oppdrag. Blant annet kræsjet spillet til desktop, og når jeg og en kamerat da spilte sammen, så var det ikke mulig å joine samme mission igjen når man kom inn i spillet igjen. Og for den som var igjen i spillet, så fant vi ingen annen måte å komme ut av oppdraget på enn å velge "quit to main menu", for så å loade i 8 nye minutter før man kom seg inn til et nytt oppdrag. Respawning fungerte heller ikke som det skulle. Den telte ned til man kunne respawne, men når tiden var over sto det bare "respawning" uten at noe skjedde. Da var det ut til menyen igjen og 8 nye minutter for å komme seg inn. I tillegg var det flere andre større og mindre bugs jeg møtte på, men innlegget er langt nok som det er uten at jeg skal liste opp alt jeg støtte på.

De burde som sagt ikke kalle dette en demo, men heller en beta eller noe liknende. Dersom jeg hadde gått på steam og lastet ned en demo, og dette var det jeg fikk, så hadde jeg aldri kjøpt det spillet.
  • 1

#7 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 724 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 5. februar 2019 - 17:17

At det tar lang tid å laste inn, at det låser seg på lasteskjermen og at du blir sparket ut er pga serverne. Så hvis dette er det eneste bugsene har det null betydning for selve spillet. Vent en dag eller to etter release, så skal du se det blir noe helt annet.

Det er derfor det er så viktig å ikke anmelde et onlinespill på release (eller verre, noen dager før). Det vil alltid være trøbbel på release. Neste helg er det closed beta på The Division 2, og jeg kan så godt som garantere at det også vil slite - til tross for at det er en closed beta, så bare noen få slipper inn. (Enten forhåndsbestill, eller vær en av de heldige som blir utvalgt etter å ha registrert deg.) Det betyr ikke at Division 2 kommer til å være dårlig. Det betyr bare at onlinespill trenger litt tid på å godgjøre seg, så det er svært viktig å ikke forhaste seg med en anmeldelse for å være først ute. Spesielt ikke hvis dette er den eneste anmeldelsen spillet får, og aldri blir oppdatert.


Dette er ikke en anmeldelse.
  • 1

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#8 Schreiber

Schreiber

    Bruker

  • Medlemmer
  • 8 383 innlegg
  •   12. november 2009

Skrevet 5. februar 2019 - 17:55

Dette er ikke en anmeldelse.

 

Det sier seg jo selv, da spillet ikke er kommet ennå. Men ikke glem at det er mange her som stoler alt for mye på en anmeldelse fra dere, så det er veldig viktig å anmelde spillet, ikke problemene med serveren dag en. Det gjelder ikke bare Anthem, men alle onlinespill. Spill som Anthem vokser og utivikler seg også hele tiden, så spillet man sitter med på dag en er nok svært annerledes enn spillet man sitter med etter noen måneder.

 

Jeg håper dere derfor lar serverne får roe seg ned etter release, og så anmelde spillet når alt fungerer som det skal. Da blir karakteren mer rettferdig, mener nå jeg da. Serverproblemer blir løst kjapt, men anmeldelsen blir nok stående til serverne stenges for godt.


Dette innlegget har blitt redigert av Schreiber: 5. februar 2019 - 17:57

  • 0

#9 Iki

Iki

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 471 innlegg
  •   14. august 2017

Skrevet 5. februar 2019 - 18:12

Hadde server problemer 2 ganger under hele demo.

Ellers fungerte alt fint.

Spillet virket som det beste fra the division og destiny blandet sammen med litt andre spill i sjangeren.

Ser frem til launch.
  • 0

#10 Guybrush 3pwood

Guybrush 3pwood

    Bruker

  • Medlemmer
  • 575 innlegg
  •   11. januar 2017

Skrevet 5. februar 2019 - 19:12

Og møkka kjedelig..... Nei tilbake til Destiny 2. Kjedelig det også men er man avhengig så...
  • 0

#11 eindude

eindude

    Bruker

  • Medlemmer
  • 248 innlegg
  •   1. juni 2009

Skrevet 5. februar 2019 - 19:59

2 ganger ctd. Alt jeg traff på av feil
  • 0
WHAAAAAAaaaat?

#12 Espp

Espp

    Bruker

  • Medlemmer
  • 11 337 innlegg
  •   10. november 2006

Skrevet 5. februar 2019 - 21:35

Hadde ingen problemer under demoen, spilte kun lukket forrige helg. Min buddy derimot hadde freeze på 95% ofte, noe som amputerte opplevelsen noe.

Derimot så syns jeg at skytinger var veldig svak, falt aldri for Destiny - men de kan iallfall det med skyting. Draktene var moro, men spørsmålet jeg sitter igjen med er: er det bra nok?

Ræva demo, alt for lite til å skape et inntrykk av hva man faktisk får. For mye loading er det i tillegg. Har Access premium, så skal vel teste det ut uansett.
  • 0

#13 SLO7H

SLO7H

    Bruker

  • Medlemmer
  • 69 innlegg
  •   25. februar 2009

Skrevet 5. februar 2019 - 21:54

Bugs i beta er greit nok, men spillet var dessverre veldig kjedelig for meg :p
  • 0

#14 Iki

Iki

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 471 innlegg
  •   14. august 2017

Skrevet 5. februar 2019 - 22:02

Hadde ingen problemer under demoen, spilte kun lukket forrige helg. Min buddy derimot hadde freeze på 95% ofte, noe som amputerte opplevelsen noe.

Derimot så syns jeg at skytinger var veldig svak, falt aldri for Destiny - men de kan iallfall det med skyting. Draktene var moro, men spørsmålet jeg sitter igjen med er: er det bra nok?

Ræva demo, alt for lite til å skape et inntrykk av hva man faktisk får. For mye loading er det i tillegg. Har Access premium, så skal vel teste det ut uansett.


Skytingen kommer veldig an på hvilket våpen og hvilken klasse du spilte som.
(colossus for eksempel skal få noen buffs)

Hvor mye av et spill skal en demo egentlig vise frem?
Denne hadde 3 missions og et "raid" pluss en open world med events.
Den hadde 3+ av pistol, rifle, sniper, dmr, lmg, smg, shotgun...
Det var crafting...
Du hadde flere av skills fra spillet...
Armor upgrades etc.

Loading tiden skal vist være redusert i den endelige utgaven, samt noen optimaliseringer som gjør at det kjører bedre.
  • 0

#15 ZpiKe7

ZpiKe7

    Bruker

  • Nye medlemmer
  • 2 innlegg
  •   5. februar 2019

Skrevet 5. februar 2019 - 22:07

Hadde så si ingen problemer selv men flere andre hadde det, burde nok vært kalt en beta ettersom at det var mange som hadde problemer med innlogging etc.

Om spillet: Utrolig morro og spille med kompiser, nydelig å se på, fikk en følelse av en mystisk verden med fullt av kule soundtracks og heftige lydeffekter. Man føler seg virkelig fri i spillet, det var flere ganger jeg stoppet opp bare for og se hvor flott det er samtidig å nyte de mystiske jungel lydene rundt meg. Alle javelin draktene hadde stor variasjon mellom dem og føltes unike.

Tingene som ikke var bra til tider var frameraten og at man kunne ikke møte andre spillere i byen men alt i alt det er dette her er det destiny burde ha vært! (tingene skal være fikset i fullversjonen ifølge noen videor på nett så man får bare vente og se når spille kommer ut)

Dette spillet har potensialet til og være noe stort men det kan virkelig falle rett på trynet hvis endgamet ikke holder mål. (krysser fingrene)
  • 0

#16 Mala

Mala

    Bruker

  • Medlemmer
  • 37 828 innlegg
  •   24. mai 2002

Skrevet 5. februar 2019 - 23:10

Fikk bare testet en liten time på Xbox One X, men det var som forventet ett spill som ikke er særlig givende eller interessant for min del. Det som ikke var forventet var hvor forferdelig spillet i grunn kjørte på One X, ikke såg det så vanvittig bra ut heller. Motion blur søler til hele opplevelsen, og tar men den av har man ett lysbildeshow på 24-30 fps forran seg. Hele spillet FØLTES rett og slett veldig,veldig ubehagelig og grusomt å spille. De må få på plass en performance mode her også, slik som på PS4 Pro som vistnok kjørte en del bedre sådan. 

Men dette er vel uansett ett spill garantert tar seg best ut på PC, med skikkelig god flyt.

Men magefølelsen fikk rett. Siden dette ble annonsert har jeg aldri blitt bergtatt, hypet eller i grunn veldig interessert i spillet. Kanskje det mest interessant kan bli soundtracket i spillet :p Men dette er definitivt ikke ett kjøp for min del, noe jeg egentlig visste før jeg i det hele tatt fikk prøve spillet :)

 

Håper de fikser opp i alt surret til lansering, det nærmes seg jo veldig. Og får dette her nok innhold over tid blir det sikkert en kjempe opplevelse for fans av sjangeren.


  • 0

Z370 Taichi | Intel i7 8700K | Kraken x62 | 16GB G.Skill 4133mhz | Asus 1080TI | Seasonic Focus + Gold 750W | Samsung 950 Pro M.2 NVMe 256GB | ADATA XPG SX8000 NVMe 512GB | Creative Sound BlasterX AE-5 | ASUS ROG Swift PG278Q

Instagram: Limitedtimestruggle - generelle spillrelaterte posts

 


#17 Noiprox

Noiprox

    Bruker

  • Medlemmer
  • 14 innlegg
  •   19. april 2012

Skrevet 5. februar 2019 - 23:58

Har hatt lite interese for spillet når jeg har sett videoer av spillet tidligere. Testet spillet i VIP demo, (fikk ikke prøvd før siste dag grunnet infinite loading) og i open demo.
Syns det var over raskende morsomt å spille.
Hadde ingen problemer når jeg kunne spille altså siste dag av vip og open demo. Bortsett fra at under storm event delen siste dag at fiende despawna foran deg mens man slåst mot de.
Ellers spillte jeg hovedsaklig som colossus. Der hoved våpnene føltes svake for hva de burde være.
Bruker tross alt HEAVY weapons, skulle trudd det hadde litt mer skade en alle andre våpen på en måte. (autocannon med mindre skade en assult rifle..) Men fixes for den skal vist nok være for release. Men ellers stor trivdes jeg med spillet.

Er noen ting jeg skulle ønsket var laget anderledes, som menyer, pregame og måten man starter mission på. Men sikkert ikke helt likt på siste versjon.
så skal nok testes ut i fullversjonen også, greit med orgin access for sånt.

Så for min del nå så lener jeg mer for Anthem en Division 2 som var orginale tankene å skaffe. Men vil vite mer om Division 2 først, ikke blitt imponert av nyere gameplay videoer der
  • 0

#18 magne.moe

magne.moe

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 581 innlegg
  •   11. februar 2009

Skrevet 6. februar 2019 - 01:13

Ser jo artig ut. Spørsmålet er om spillet har et bra endgame eller om det er noe man er ferdig med på 10 timer.

Det er problemet, det er 3 dungeons, dvs 3-6 spillere og kun en boss i dem.
Daily quests og farming overland
Ja det er 3 vanskelighets grader i dungoens men for meg virker det veldig svakt.
Har ikke hørt noe om PvP
  • 0

#19 Iki

Iki

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 471 innlegg
  •   14. august 2017

Skrevet 6. februar 2019 - 02:06

Ser jo artig ut. Spørsmålet er om spillet har et bra endgame eller om det er noe man er ferdig med på 10 timer.

Det er problemet, det er 3 dungeons, dvs 3-6 spillere og kun en boss i dem.
Daily quests og farming overland
Ja det er 3 vanskelighets grader i dungoens men for meg virker det veldig svakt.
Har ikke hørt noe om PvP

1. Det er 3 strongholds, dette er ikke raid eller events som også skal være en del av end game.
2. Dette er på launch dagen, de skal legge til mere innhold før folk når lvl 30.
3. Du har easy, normal, hard og så 3 grandmaster over der igjen.
4. Det vil være 4 spillere i dem.
5. Det er snakk om en form for konkurranse mellom spillere, hinting til pvp eller lignende.
  • 0

#20 Rotekoppp

Rotekoppp

    Bruker

  • Medlemmer
  • 256 innlegg
  •   14. februar 2016

Skrevet 6. februar 2019 - 03:09

Førsteinntrykket var veldig bra, helt til jeg ble vant til bevegelser, flyging og hopping. Når det ikke var spennende lenger synes jeg det ble utrolig kjedelig.
  • 0

RoteKopp



0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere