Gå til innhold

Kjempebug i Facetime-samtaler lot brukere avlytte iPhoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les artikkelen, kanskje du etterhvert skjønner at det er ikke 3part som evt hørte en samtale som er på vei, men mottaker.

 

Nei, det ser ut som det er den som blir ringt opp man kan avlytte / se video fra når feilen oppstår. Ser det er feil bildetekst i denne artikkelen.

 

- "a glitch that allowed users to listen in on the people they were calling when they did not pick up the call. Under certain circumstances, the glitch also allowed callers to see video of the person they were calling before they picked up."

 

Kilde: https://www.theguardian.com/technology/2019/jan/28/apple-facetime-bug-listen-calls-iphone-glitch-privacy

Lenke til kommentar

Neimen...? Er ikke det iPhone og Apples apper som er sååå sikre da??

Jo de er det. Og en av grunnene til det er at når slike feiler som dette oppdages så ordnes det Med en patch i løpet av kun kort tid. Om du må ha en plattform hvor dette aldri skjer så blir du nok fri for telefon og alle andre elektroniske dingser som kjører sw.
Lenke til kommentar

Jepp.. Ser man raskt på de sykt desperate forsøkene flere har når de forsøker å forsvare Apple også

De som er desperat er Android-brukere som stadig avslører sin uvitenhet ang Apple, og bruker mer tid på å rakke ned ett produkt de overhode ikke kjenner/bruker enn å undersøke evt svakheter med produktet de har.
Lenke til kommentar

De som er desperat er Android-brukere som stadig avslører sin uvitenhet ang Apple, og bruker mer tid på å rakke ned ett produkt de overhode ikke kjenner/bruker enn å undersøke evt svakheter med produktet de har.

Jeg har hatt flere iPhoner og andre Apple produkter. Så kjenner godt til produktene og vet svakhetene med Android og andre OS og hos andre produsenter. Jeg følger veldig godt med på markedet osv også. Og jeg er heller ikke låst til ett bestemt merke og dermed kan også fint forholde meg upartisk..

Med andre ord så kan jeg si med 100% sikkerhet at Apple er ikke spesielt sikrere enn noe annet på markedet. Slutt å syt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere iPhoner og andre Apple produkter. Så kjenner godt til produktene og vet svakhetene med Android og andre OS og hos andre produsenter. Jeg følger veldig godt med på markedet osv også. Og jeg er heller ikke låst til ett bestemt merke og dermed kan også fint forholde meg upartisk..

Med andre ord så kan jeg si med 100% sikkerhet at Apple er ikke spesielt sikrere enn noe annet på markedet. Slutt å syt

Hvordan kan du si dette? Er du utdannet innen dette?

System messig har jeg selv null snøring. Men det faktum at alle enheter kan oppdateres for å tette sikkerhetshull på kort tid anser jeg som bra for sikkerheten. Enig? At det ikke kan lastes inn apper uten appstore anser jeg som positivt for sikkerheten. Enig?

Hva skiller android og ios ellers? Hw messig har jo iPhone e vært veldig sikre så der tror jeg nok de trekker det lengste strået.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si dette? Er du utdannet innen dette?

System messig har jeg selv null snøring. Men det faktum at alle enheter kan oppdateres for å tette sikkerhetshull på kort tid anser jeg som bra for sikkerheten. Enig? At det ikke kan lastes inn apper uten appstore anser jeg som positivt for sikkerheten. Enig?

Hva skiller android og ios ellers? Hw messig har jo iPhone e vært veldig sikre så der tror jeg nok de trekker det lengste strået.

Hvordan kan jeg si dette!? Årevis av erfaring vel..

Tette sikkerhetshull er greit nok det. Men å selv gi appen sikkerhetshull som burde vært sjekket er ikke akkurat bra.. Spesielt når de skryter seg selv i skyene på sikkerhet..

Finnes masse apper utenfor store som er like sikre (eller sikrere) å installere så det er nødvendigvis ikke noe pluss akkurat. Man er bare mer låst. Så nei.. Ikke noe spesielt fordel.

Det som skiller Android og iOS er veldig mye. For mye til jeg gidder å gå innpå alt. Valgfrihet er største forskjellen. Du kan sammenligne frihet (Android) og ett norsk fengsel (iOS) basicly.

Hw messig har iPhone ikke så mye mer å vise til med sikkerhet egentlig. Det er vanskeligere å lure f.eks face-id å komme seg innpå men heller ikke umulig. Litt sikrere enn de fleste er de nok men der er også andre enheter som er ganske sikre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...