Gå til innhold

Nå kan Apple Watch få Google-konkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg som trodde Apple Watch argeste konkurren var fornuften

Har du prøvd? Sånne klokker kan se unyttige ut, men summen av alle små finesser gjør den ganske så kjekke:

 

-kan lese meldinger uten å avbryte det jeg holder på med

-info om møter og påminnelser (passivt på skjermen og/eller aktive notifications)

-diverse annen info på skjermen (vær, osv)

-kan pinge telefonen for å finne den

-kan betale i butikk uten å ha med lommebok eller telefon

-kan høre på musikk på joggetur uten å ha med telefon

-fullgod treningsklokke for amatører

-vekkerklokke som ikke forstyrrer partner (vibrerende alarm)

-kan gi alarm ved hjerteproblemer eller fall, og kan automatisk varsle nødetater og pårørende

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg som trodde Apple Watch argeste konkurren var fornuften

Har du prøvd? Sånne klokker kan se unyttige ut, men summen av alle små finesser gjør den ganske så kjekke:

 

-kan lese meldinger uten å avbryte det jeg holder på med

-info om møter og påminnelser (passivt på skjermen og/eller aktive notifications)

-diverse annen info på skjermen (vær, osv)

-kan pinge telefonen for å finne den

-kan betale i butikk uten å ha med lommebok eller telefon

-kan høre på musikk på joggetur uten å ha med telefon

-fullgod treningsklokke for amatører

-vekkerklokke som ikke forstyrrer partner (vibrerende alarm)

-kan gi alarm ved hjerteproblemer eller fall, og kan automatisk varsle nødetater og pårørende

Er ikke enig i det heletatt. Jeg var aldri intressert men fikk en smartklokke gratis. Må lades annen hver dag, meget plagsomt. Få medlinger på armen er det lite vits i å er mere forstyrrende en hjelpsomt av å til. Selv om den har lte blir det ikke at jeg kan la mobilen bli liggende hjemme. Den stoerste plusen er vel at en kan bytte musikk uten å ta ut mobilen fra lommen når en er ute å går.

 

Er det verdt å ha enda en dings som må lades hele tida. Enda mere elektromagnetisk stråling. For å då dette?

 

Du sier den er god som vekkerklokke. Muligens. Men når er det du lader din, er det ikke på natta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du fikk en smartklokke gratis? Da kan vi gå ut ifra at det ikke var en Apple watch. Så argumentet ditt blir litt som at fordi Fiaten din ikke er god å kjøre, så er ikke Mercedes det heller?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg som trodde Apple Watch argeste konkurren var fornuften

Har du prøvd? Sånne klokker kan se unyttige ut, men summen av alle små finesser gjør den ganske så kjekke:

 

-kan lese meldinger uten å avbryte det jeg holder på med

-info om møter og påminnelser (passivt på skjermen og/eller aktive notifications)

-diverse annen info på skjermen (vær, osv)

-kan pinge telefonen for å finne den

-kan betale i butikk uten å ha med lommebok eller telefon

-kan høre på musikk på joggetur uten å ha med telefon

-fullgod treningsklokke for amatører

-vekkerklokke som ikke forstyrrer partner (vibrerende alarm)

-kan gi alarm ved hjerteproblemer eller fall, og kan automatisk varsle nødetater og pårørende

Er ikke enig i det heletatt. Jeg var aldri intressert men fikk en smartklokke gratis. Må lades annen hver dag, meget plagsomt. Få medlinger på armen er det lite vits i å er mere forstyrrende en hjelpsomt av å til. Selv om den har lte blir det ikke at jeg kan la mobilen bli liggende hjemme. Den stoerste plusen er vel at en kan bytte musikk uten å ta ut mobilen fra lommen når en er ute å går.

 

Er det verdt å ha enda en dings som må lades hele tida. Enda mere elektromagnetisk stråling. For å då dette?

 

Du sier den er god som vekkerklokke. Muligens. Men når er det du lader din, er det ikke på natta?

Min Galaxy watch varer i over 4 dager. Med 30 minutters lading varer den en ekstra dag. Hvis jeg lader den mens jeg dusjer, er det ofte nok. Vekkerklokken funker jo for øvrig uansett om den lader eller ei.

Lenke til kommentar

Du fikk en smartklokke gratis? Da kan vi gå ut ifra at det ikke var en Apple watch. Så argumentet ditt blir litt som at fordi Fiaten din ikke er god å kjøre, så er ikke Mercedes det heller?

Nå er vel Apple Watch en mye mer vanlig pris i diverse konkurranser og loddtrekninger enn hva andre smartklokker er, så hvorfor resonnerer du på den måten?  

 

Og Fiat kontra Mercedes? Så det å ha verdens mest trauste, ufyselige og kjedelige klokkedesign samt å måtte være avhengig av å lade hver eneste dag er noe du assosierer Mercedes med?

Lenke til kommentar

 

Du fikk en smartklokke gratis? Da kan vi gå ut ifra at det ikke var en Apple watch. Så argumentet ditt blir litt som at fordi Fiaten din ikke er god å kjøre, så er ikke Mercedes det heller?

Nå er vel Apple Watch en mye mer vanlig pris i diverse konkurranser og loddtrekninger enn hva andre smartklokker er, så hvorfor resonnerer du på den måten?  

 

Og Fiat kontra Mercedes? Så det å ha verdens mest trauste, ufyselige og kjedelige klokkedesign samt å måtte være avhengig av å lade hver eneste dag er noe du assosierer Mercedes med?

Han sier jo nøyaktig det motsatte, klokka må ikke lades hver dag, så han sammenlikner den med Mercedes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nå er vel Apple Watch en mye mer vanlig pris i diverse konkurranser og loddtrekninger enn hva andre smartklokker er, så hvorfor resonnerer du på den måten?  

Og Fiat kontra Mercedes? Så det å ha verdens mest trauste, ufyselige og kjedelige klokkedesign samt å måtte være avhengig av å lade hver eneste dag er noe du assosierer Mercedes med?

Jeg resonnerer slik fordi artikkelen handlet om Apple Watch, men han skrev smartklokke. Da antar jeg at det er et annet merke enn det artikkelen handler om. Ikke så unaturlig hvis du tenker på det.
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med å legge Apple Watch på lading når jeg tar meg av den om natten, på lik linje med mobiltelefonen. Klokka holder fint hele dagen, uansett hvor mye jeg bruker den. Og den er jo utvilsomt praktisk. Mye av det jeg bruker den til er ting jeg tidligere brukte telefonen til, som å sjekke tempraturen før jeg går ut døra, styre lysene hjemme, sette på en timer når jeg lager mat, skippe over reklamene i podcasten osv. Men det er enklere og raskere å bruke klokken ettersom den alltid er tilgjengelig på armen. Telefonen er stort sett i lommen når jeg går ute eller ligger et sted i leiligheten når jeg er hjemme. I tillegg er det en bra sportsklokke. Hadde en Garmin Fenix før og syns det er enklere å starte aktiviteter på Apple Watch, og mindre sjanse for å stanse aktivitetene ved et uhell. Noe jeg stadig gjorde med Garmin-klokken pga fysisk start/stopp knapper på siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du prøvd? Sånne klokker kan se unyttige ut, men summen av alle små finesser gjør den ganske så kjekke:

 

-kan lese meldinger uten å avbryte det jeg holder på med

-info om møter og påminnelser (passivt på skjermen og/eller aktive notifications)

-diverse annen info på skjermen (vær, osv)

-kan pinge telefonen for å finne den

-kan betale i butikk uten å ha med lommebok eller telefon

-kan høre på musikk på joggetur uten å ha med telefon

-fullgod treningsklokke for amatører

-vekkerklokke som ikke forstyrrer partner (vibrerende alarm)

-kan gi alarm ved hjerteproblemer eller fall, og kan automatisk varsle nødetater og pårørende

 

 

Apple Watch er kjekt, men som vekkerklokke er den ganske dårlig. Den er ikke beregnet til å sove med, da den helst vil lades - og skjermen skrur seg på i tide og utide, med mindre du skrur på kinomodus.

 

Det siste - altså hjerteproblemer og slikt - er vel også problematisk i Norge? Det er vel ikke skuff på ennå, i likhet med ECG?

 

Når det er sagt, er jeg ganske fornøyd med Apple Watchen - og det er kjekt å f.eks. kontrollere lyset i huset fra klokken når man legger seg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...