Gå til innhold

Netflix: – Vi taper mer mot Fortnite enn mot HBO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Netflix har 10% eller 100% av skjermtida i USA speler vell ingen rolle så lenge Netflix tek betalt per måned uavhengig av bruk?

 

Det er klart at jo lavare andel av skjermtida Netflix har, jo større fare er det for at kunden velger å gå ned til å bruke 0% av skjermtida på Netflix og derfor sluttar å betale, men så lenge Netflix klarer å halde kundane interesserte nok med å kvar måned tilby eit eller anna som kunden vil sjå så speler det ingen rolle at kunden bruker mesteparten av skjermtida på Fortnite eller HBO.

 

Det som eventuelt blir spennande å sjå er om piratkopieringa som har blussa oppigjen dei siste åra også vil begynne å råke Netflix såpass hardt at mange velger å avslutte sitt Netflixabonnement og heller laster ned dei to-tre seriane som dei vil sjå.

Dersom det skjer så blir Netflix tvinga til å enten endre månedsprisen til ein lavare pris for å halde på kundane, eller dei må begynde å ta betalt etter tidsbruk eller per serie/film/episode, eller så må Netflix være villige til å selge sitt orginalinnhold til tredjeparts tilbydarar som kan lage ei ny strømmeteneste der dei samlar det som publikum faktisk vil sjå frå alle dei største tilbyderane.

 

Personleg hadde eg vært villig til å betale langt meir enn eg gjer i dag for å få tilgang til ei strømmeteneste, med ein innlogging, og ein serielogg, der eg kan sjå alle favorittseriane mine og heile tida ha ei oppdatert oversikt over kor langt eg har komt i dei forskjellige seriane.

Det er fleire seriar som eg har fulgt med på der nokre sesongar gjekk på ei teneste, og dei neste på ei heilt anna stømmeteneste der eg har blitt nødt til bruke tid på å finne ut kva som var den siste sesongen eg har sett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spillindustrien er større enn både film- og musikkindustrien til sammen, så Netflix vil aldri klare å ta igjen på markedet ved mindre de starter en egen strømmetjeneste for E-sport eller noe, som da kan konkurrere med Twitch (Amazon), noe jeg tviler på kommer til å skje.

Dette gjelder samtlige i filmbransjen. Selv HBO med Game of Thrones kommer ikke i nærheten en gang.

For å sette det enda mer på spissen; dataspill er bare rundt ~24% av markedet. Mobilspill dominerer med 51% av det totale markedet. Så ved mindre film og TV kan konkurrere på mobilmarkedet så er nok det løpet kjørt ja.

Slik er verden i dag, og slik vil det forbli.

- B

Lenke til kommentar

Spillindustrien er større enn både film- og musikkindustrien til sammen, så Netflix vil aldri klare å ta igjen på markedet ved mindre de starter en egen strømmetjeneste for E-sport eller noe, som da kan konkurrere med Twitch (Amazon), noe jeg tviler på kommer til å skje.

 

Dette gjelder samtlige i filmbransjen. Selv HBO med Game of Thrones kommer ikke i nærheten en gang.

 

For å sette det enda mer på spissen; dataspill er bare rundt ~24% av markedet. Mobilspill dominerer med 51% av det totale markedet. Så ved mindre film og TV kan konkurrere på mobilmarkedet så er nok det løpet kjørt ja.

 

Slik er verden i dag, og slik vil det forbli.

 

- B

 

Eneste mobilspillet jeg har spillet så langt er de der grisene vs. fuglene som kom for noen år siden. Det var en kort periode på en annen sin mobil. Håper det blir med det :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Om Netflix har 10% eller 100% av skjermtida i USA speler vell ingen rolle så lenge Netflix tek betalt per måned uavhengig av bruk?

 

Det er klart at jo lavare andel av skjermtida Netflix har, jo større fare er det for at kunden velger å gå ned til å bruke 0% av skjermtida på Netflix og derfor sluttar å betale, men så lenge Netflix klarer å halde kundane interesserte nok med å kvar måned tilby eit eller anna som kunden vil sjå så speler det ingen rolle at kunden bruker mesteparten av skjermtida på Fortnite eller HBO.

 

Det som eventuelt blir spennande å sjå er om piratkopieringa som har blussa oppigjen dei siste åra også vil begynne å råke Netflix såpass hardt at mange velger å avslutte sitt Netflixabonnement og heller laster ned dei to-tre seriane som dei vil sjå.

Dersom det skjer så blir Netflix tvinga til å enten endre månedsprisen til ein lavare pris for å halde på kundane, eller dei må begynde å ta betalt etter tidsbruk eller per serie/film/episode, eller så må Netflix være villige til å selge sitt orginalinnhold til tredjeparts tilbydarar som kan lage ei ny strømmeteneste der dei samlar det som publikum faktisk vil sjå frå alle dei største tilbyderane.

 

Personleg hadde eg vært villig til å betale langt meir enn eg gjer i dag for å få tilgang til ei strømmeteneste, med ein innlogging, og ein serielogg, der eg kan sjå alle favorittseriane mine og heile tida ha ei oppdatert oversikt over kor langt eg har komt i dei forskjellige seriane.

Det er fleire seriar som eg har fulgt med på der nokre sesongar gjekk på ei teneste, og dei neste på ei heilt anna stømmeteneste der eg har blitt nødt til bruke tid på å finne ut kva som var den siste sesongen eg har sett.

 

Jeg tror nok du misforstår litt her. Det er nok prosentandelen av den totale skjermtiden til USA sin befolkning som omtales, ikke prosentandelen av skjermtiden til de som abonnerer på Netflix i USA. De fleste med et Netflix-abonnement i USA ligger sannsynligvis et sted godt over 10% - som resulterer i at Netflix står for 10% av den totale skjermtiden i USA.

 

Hensikten ved å benytte dette som en målestokk er nok at dersom den totale skjermtiden er høyere er sannsynligheten større for at det er flere abonnenter som betaler et månedlig beløp til Netflix.

 

Nå må noen gjerne arrestere meg dersom det er jeg som tar feil, og da skal jeg stille meg 100% bak utsagnet ditt, for jeg syns det var veldig en veldig lite utfyllende beskrivelse angående dette i artikkelen. Men jeg resonnerte meg i hvert fall frem til at min tolkning ga mer mening som en måte å måle inntekter mot potensielle inntekter fra andre aktører på samme plattform/enhet.

Lenke til kommentar

Abonnerte akkurat på HBO. skjønner helt klart hvorfor Netflix regjerer..

Brukergrensesnittet var ikke mye å skryte av. Kategorier må man bla langt ned for å finne, glemmer hvor du var (så da må du enten spole gjennom en hel episode du allerede har sett -for så og deretter velge episode eller bla ned til kategorier, show og så deretter velge episode.

En dag var det nede, så da var det bare å glemme det. Hatt det i underkant av 2 uker, blir sagt opp så fort jeg har sett de 3-4 seriene jeg vil se.

Tviler sterkt på at Viaplay er noe bedre. Eller så fungerer Google Movies greit hvis det er en nyere film man vil leie.

Lenke til kommentar

Det er stor differanse på registrerte brukere og aktive brukere. Du betalar for å bruke netflix, men kan spille fortnite gratis. Eneste er at Netflix burde gjøre ting tilgjengligt overalt. Ellers er Netflix ok, fortnite gir jeg ikke en krone for. må man spille finnes det betydlig bedre spill.

Lenke til kommentar

Hele familien min ser på meg som den sære rare typen som elsker dataspill. Det er liksom helt greit å like filmer og serier og slikt. Men er du en som spiller mye dataspill, da er du jo noe galt med, tydeligvis. Virker som de fleste folk i Norge henger veldig etter i hva dataspill er for noe og hvor stort det faktisk er.

Lenke til kommentar

Brukergrensesnittet var ikke mye å skryte av. Kategorier må man bla langt ned for å finne, glemmer hvor du var (så da må du enten spole gjennom en hel episode du allerede har sett -for så og deretter velge episode eller bla ned til kategorier, show og så deretter velge episode.

 

 

Enig i at brukergrensesnittet til HBO trenger en overhaling, men det gjelder egentlig samtlige aktører, inkludert Netflix. Akkurat når det gjelder Netflix, så har de et helt latterlig stort bibliotek, men likevel velger de å vise deg filmer du allerede har sett eller serier de prøver å prakke på deg, i stedet for å vise det totale utvalget. Du kan ikke engang bla gjennom utvalget, men må søke deg frem til innholdet.

 

Når det gjelder problemet du nevner om at du ikke husker hvor langt du er kommet på HBO, så er det bare å se helt nederst på bildet av episoden. Der er det en grønn linje om blir bittelitt tykkere om du har sett episoden. Vanskelig å få øye på, men den er der. Tok meg en stund å finne ut av.

Lenke til kommentar

Enig i at brukergrensesnittet til HBO trenger en overhaling, men det gjelder egentlig samtlige aktører, inkludert Netflix. Akkurat når det gjelder Netflix, så har de et helt latterlig stort bibliotek, men likevel velger de å vise deg filmer du allerede har sett eller serier de prøver å prakke på deg, i stedet for å vise det totale utvalget. Du kan ikke engang bla gjennom utvalget, men må søke deg frem til innholdet.

 

Når det gjelder problemet du nevner om at du ikke husker hvor langt du er kommet på HBO, så er det bare å se helt nederst på bildet av episoden. Der er det en grønn linje om blir bittelitt tykkere om du har sett episoden. Vanskelig å få øye på, men den er der. Tok meg en stund å finne ut av.

 

Shit, du har helt rett.. Man kunne bla gjennom kategorier før på en enkel & ryddig måte..

Mulig at HBO appen på TV er annerledes, men det er HBO selv som glemmer hvor jeg er. Tror at jeg nå har løst problemet med å starte neste episode for så & legge ned appen. Tror faktisk jeg må gjøre helomvending og si at HBO faktisk har et bedre grensesnitt når man kan velge utifra kategori, selvom man må bla litt ned. På Netflix før så kunne man bare swipe til venstre for deretter velge kategori, hvorfor i alle dager forandret de dette?! 

Lenke til kommentar

 På Netflix før så kunne man bare swipe til venstre for deretter velge kategori, hvorfor i alle dager forandret de dette?! 

 

Jeg tør gjette på at det er fordi de ønsker at flest mulig skal få med seg serier som de potensielt kan tjene mye på, og derfor prakker de dem over hodet på deg. En serie som er billig å produsere eller kjøpe inn, f.eks. Det er også mulig at de har langtidsrettigheter på noe, og korte rettigheter på andre ting, og at de promoterer de med korte rettigheter mest. Uansett gjør de ingenting tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...