Gå til innhold

RYKTE: Apple har tatt patent på smarthansker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle vært et krav om realisering innen kort tid før et patent utløp. Å ta patent på ting man egentlig aldri kommer til å utvikle, for å så kreve royalties for de som faktisk klarer å utvikle en fungerende utgave har blitt en pengemaskin i seg selv.

 

Det er nå en ting, men å ta patent på en ide som ikke er ny, og som til og med er både visualisert og utprøvd tidligere burde ikke vøre mulig. En patent bør i så måte kun kunne gjelde nyvinninger som åpner for å kunne realisere tenkte produkt, ikke ideen i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle vært et krav om realisering innen kort tid før et patent utløp.

Hvor mye er "kort tid", synes du? Jeg har vært med på gründerprosjekter, der realisering av produktet tok mer tid enn forventet. Og om en går ut for å skaffe investor-midler, er en i praksis nødt til å søke patent tidlig, ellers risikerer en at en ikke lengre har nyhet. Jeg var med på et medisinsk utstyrsprosjekt, og du risikerer glatt at godkjenning før du har lov til å selge ting tar minst 5 år.

Lenke til kommentar

Det er nå en ting, men å ta patent på en ide som ikke er ny, og som til og med er både visualisert og utprøvd tidligere burde ikke vøre mulig. En patent bør i så måte kun kunne gjelde nyvinninger som åpner for å kunne realisere tenkte produkt, ikke ideen i seg selv.

Jeg ser patentsøknaden gled glatt igjennom i USA, men den internasjonale søknaden møtte kraftig motbør. Det er langt fra sikkert at de får patent utenfor USA.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...