Gå til innhold

Netflix skrur opp prisen i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi?

 

Nå er det kanske naturlig at den øker i usa men ikke her all den tid de har mye bedre utvalg der borte.

Fordi de har et dårlig utvalg. Det kommer jo et tidspunkt hvor det ikke er så veldig mye mer internsagt å følg med på. Om det er en Netflix-only serie du følger med på kan man kjøpe en måned når den kommer.

 

Det var en gang at å avslutte kabel-TV forbindelsen og bytte det ut med Netflix faktisk var lønnsomt. Det er det jo knapt lenger. I tillegg til at du ikke får tilgang på like nye serier når de kommer. Og nå inkluderer jo til og med flere TV leverandører strømtjenester, så det er jo faktisk tilbyderen nå som leverer i pose og sekk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du har rundet Netflix for spennende program, så har du for mye fritid eller veldig smale interesser. Jeg har ikke sjanse i havet for å klare å tømme "min liste". Den fylles opp raskere enn jeg tømmer den. Alt gode anbefalinger av Netflix basert på ting jeg har sett tidligere.

Jeg er mer opptatt av å følge med på "det beste" istedenfor alt av anbefalinger jeg får "på netflix" som er godt nok til å underholde meg 45 minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi?

 

Nå er det kanske naturlig at den øker i usa men ikke her all den tid de har mye bedre utvalg der borte.

Fordi de har et dårlig utvalg. Det kommer jo et tidspunkt hvor det ikke er så veldig mye mer internsagt å følg med på. Om det er en Netflix-only serie du følger med på kan man kjøpe en måned når den kommer.

 

Det var en gang at å avslutte kabel-TV forbindelsen og bytte det ut med Netflix faktisk var lønnsomt. Det er det jo knapt lenger. I tillegg til at du ikke får tilgang på like nye serier når de kommer. Og nå inkluderer jo til og med flere TV leverandører strømtjenester, så det er jo faktisk tilbyderen nå som leverer i pose og sekk.

Heh.. Netflix har jo stort utvalgt som utvides hele tiden sammenlignet med de fleste andre. Enkelte serier er de trege med å få ut siste sesongene av men ellers bra. Det som mangler kan man bare laste ned.

 

Og å bytte ut kabel TV med Netflix er jo ganske teit da.. Det er jo 2 helt forskjellige typer tjenester?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fordi de har et dårlig utvalg. Det kommer jo et tidspunkt hvor det ikke er så veldig mye mer internsagt å følg med på. Om det er en Netflix-only serie du følger med på kan man kjøpe en måned når den kommer.

 

Det var en gang at å avslutte kabel-TV forbindelsen og bytte det ut med Netflix faktisk var lønnsomt. Det er det jo knapt lenger. I tillegg til at du ikke får tilgang på like nye serier når de kommer. Og nå inkluderer jo til og med flere TV leverandører strømtjenester, så det er jo faktisk tilbyderen nå som leverer i pose og sekk.

Netflix har best utvalg og slår knockout på alle konkurrentene. Tv leverandørene er grusomt dyrt. Ta get f.eks som tar 499,- for kanalpakken «start». Langt over hva du betaler for Netflix. I tillegg så kommer NRK lisensen om du skulle ha en tradisjonell TV-avtale. Noe man slipper med strømmetjenester som Netflix. Endret av Kron
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sålenge netflix fortsetter å pumpe ut fantastiske egenproduserte serier slik de har gjort de siste årene vil de få min støtte :) abonnerer og på HBO Nordic av samme grunn. 

 

Helt enig. Netflix betaler også for en del innhold som aldri hadde pasert nåløyet hos den tradisjonelle filmbransjen. Kudos ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er interessant at folk fortsatt klager på prisnivå og utvalg. For 10 år siden satt de fleste på hver sin PC og lastet ned torrents i stor skala med unnskyldningen at det ikke finnes gode alternativer til ulovlig nedlasting. Nå har vi flere gode tjenester, og de samme menneskene sitter og sutrer over at ikke ALT i hele verden er tilgjengelig for en hundrelapp i måneden. Det hadde sikkert vært altfor dyrt det også hvis den tjenesten engang kom.

Sikkert de samme personene som nekter å betale for Spotify også, og jukser seg til reklamefri gratisversjon

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Netflix er i utgangspunktet billig. Enkelt å starte og avslutte abonnementet er det også, så man trenger ikke betale for mer enn man bruker det. Folk har ingenting å klage over selv om prisen skulle øke med en 20 krone i måneden. Ihvertfall inn det kan begrunnes i menge innhold!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh.. Netflix har jo stort utvalgt som utvides hele tiden sammenlignet med de fleste andre. Enkelte serier er de trege med å få ut siste sesongene av men ellers bra. Det som mangler kan man bare laste ned.

 

Og å bytte ut kabel TV med Netflix er jo ganske teit da.. Det er jo 2 helt forskjellige typer tjenester?

 

Ja, kabel-TV er vel idag netflix + mye mer. Alle leverandørene tilbyr et eller annet streaming on demand tilbud du kan strømme fra telefonen din om du vil.

 

De ville ikke økt prisene såpass mye før de var sikre på at folk fortsatt er villig til å betale mer for samme tjenesten. Det tyder altså på at de stadig får nye kunder og at butikken går bra.

 

Ja, okey. Lurer på hva grensen er for hva folk er villig til å betale. Bra at det går bra. Jeg betaler jo ikke, så jeg bryr meg vel egentlig ikke så mye om prisendringene.

 

Haha, serr? Ja, for Netflix lager jo ikke tonnevis med sykt bra innhold. Men er vel bedre å piratkopiere og torrente, gratis er bæsssst.

Fortsatt må det være en klassiske "fatter ikke at folk betaler for Netflix" haha, 2010 vil ha tilbake kommentaren din.

 

Så alternativet til å ikke skjønne at folk er villig til å betale for Supreme klær er at man boolegger det?

 

Når det kommer til tv så får du ikke en annen tjeneste med bedre innhold enn netflix. For min del må de bare fortsette å øke prisen, så lenge de fortsetter med å lage kvalitetsinnhold.

 

Det er jo greit for meg det. Men lurer fremdeles på hvor mange som blir med hvor langt på eventyret.  

 

Netflix har best utvalg og slår knockout på alle konkurrentene. Tv leverandørene er grusomt dyrt. Ta get f.eks som tar 499,- for kanalpakken «start». Langt over hva du betaler for Netflix. I tillegg så kommer NRK lisensen om du skulle ha en tradisjonell TV-avtale. Noe man slipper med strømmetjenester som Netflix.

YouTube har vel strengt talt best utvalg, og slår definitivt knockout på netflix. Men du har kanskje forutsetning om noe av produktkvalitet å?

 

Og ut av nysgjerrighet, prøver du å si at du nyter kvalitets TV-serier på en mobil? Nettbrett? Laptop? Eller i beste fall en 27" PC skjerm? Er det noe jeg iallefall ikke skjønner så er det folk som gidder å kaste bort tiden sin ved å se produksjoner til flere ti-talls millioner dollar på et eller annet patetisk medium de har innenfor en strak arms rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...