Gå til innhold

Byttet ti ganger så mange batterier enn forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble ikke bare funnet ut at de skrudde av ytelse i anledning nylansering, de ble også dømt for det. Dette er kunstig foreldelse, og man betaler akkurat det samme for batteriene som andre steder, for andre mobiler. Apple prøver så godt de klarer å knekke tredjepartsreperatører, som ofte er mye bedre enn dem selv, ved å opptre miljøfiendtlig med retur og stygt ovenfor andres import.

Hvor fikk du batteri bytte til 299/399kr på andre merker? (Bare bra at Apple ble tatt for det BTW) ik at æ personlig merket noe forskjell :) Samsung ble å dømt for det samme da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det ble ikke bare funnet ut at de skrudde av ytelse i anledning nylansering, de ble også dømt for det. Dette er kunstig foreldelse, og man betaler akkurat det samme for batteriene som andre steder, for andre mobiler. Apple prøver så godt de klarer å knekke tredjepartsreperatører, som ofte er mye bedre enn dem selv, ved å opptre miljøfiendtlig med retur og stygt ovenfor andres import.

Hvor fikk du batteri bytte til 299/399kr på andre merker? (Bare bra at Apple ble tatt for det BTW) ik at æ personlig merket noe forskjell :) Samsung ble å dømt for det samme da.

Overpris.. Jeg byttet originalt batteri til NOK135,- på under 20 sekunder på min Samsung, ikke at det var nødvendig, hadde bare for mye på gang.. :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ble ikke bare funnet ut at de skrudde av ytelse i anledning nylansering, de ble også dømt for det. Dette er kunstig foreldelse, og man betaler akkurat det samme for batteriene som andre steder, for andre mobiler. Apple prøver så godt de klarer å knekke tredjepartsreperatører, som ofte er mye bedre enn dem selv, ved å opptre miljøfiendtlig med retur og stygt ovenfor andres import.

Stygt å lyve vet du.

Sannheten er jo langt fra din påstand.

I 2017 lanserte apple ios 10.2.1 hvor de gjorde det slik at i de tilfeller hvor batteriet ikke kunne levere nok strøm til full ytelse, noe som resulterer i at telefonen slår seg av, så ville den throttle ned ytelse. Det Apple gjorde galt da var å ikke si i fra om denne funksjonen slik de til slutt gjorde i desember 2017. Det skjedde altså ikke ved nylansering, har bare vært en del av ios de siste to årene. Greit at du hater Apple men det er jo mulig å holde seg litt til fakta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det ble ikke bare funnet ut at de skrudde av ytelse i anledning nylansering, de ble også dømt for det. Dette er kunstig foreldelse, og man betaler akkurat det samme for batteriene som andre steder, for andre mobiler. Apple prøver så godt de klarer å knekke tredjepartsreperatører, som ofte er mye bedre enn dem selv, ved å opptre miljøfiendtlig med retur og stygt ovenfor andres import.

Stygt å lyve vet du.

Sannheten er jo langt fra din påstand.

I 2017 lanserte apple ios 10.2.1 hvor de gjorde det slik at i de tilfeller hvor batteriet ikke kunne levere nok strøm til full ytelse, noe som resulterer i at telefonen slår seg av, så ville den throttle ned ytelse. Det Apple gjorde galt da var å ikke si i fra om denne funksjonen slik de til slutt gjorde i desember 2017. Det skjedde altså ikke ved nylansering, har bare vært en del av ios de siste to årene. Greit at du hater Apple men det er jo mulig å holde seg litt til fakta.

Det apple først gjorde galt var å selge en mobil som ikke fungerer som forventet i 5 år, slik forbrukerkjøpsloven I Norge krever. Batteriet var rett og slett for dårligt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det ble ikke bare funnet ut at de skrudde av ytelse i anledning nylansering, de ble også dømt for det. Dette er kunstig foreldelse, og man betaler akkurat det samme for batteriene som andre steder, for andre mobiler. Apple prøver så godt de klarer å knekke tredjepartsreperatører, som ofte er mye bedre enn dem selv, ved å opptre miljøfiendtlig med retur og stygt ovenfor andres import.

Stygt å lyve vet du.

Sannheten er jo langt fra din påstand.

I 2017 lanserte apple ios 10.2.1 hvor de gjorde det slik at i de tilfeller hvor batteriet ikke kunne levere nok strøm til full ytelse, noe som resulterer i at telefonen slår seg av, så ville den throttle ned ytelse. Det Apple gjorde galt da var å ikke si i fra om denne funksjonen slik de til slutt gjorde i desember 2017. Det skjedde altså ikke ved nylansering, har bare vært en del av ios de siste to årene. Greit at du hater Apple men det er jo mulig å holde seg litt til fakta.

Hvorfor er det kun iPhoner som skrur seg av når der viser at det er strøm igjenn da? Det Apple gjør hver dag er å lure kundene sine til å tro på pisspreiket sitt.

 

Hilsen tidligere Apple fan og bruker

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det apple først gjorde galt var å selge en mobil som ikke fungerer som forventet i 5 år, slik forbrukerkjøpsloven I Norge krever. Batteriet var rett og slett for dårligt.

 

Du kan ikke med rimelighet forvente at et batteri i en mobiltelefon skal vare i fem år ved normal bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det apple først gjorde galt var å selge en mobil som ikke fungerer som forventet i 5 år, slik forbrukerkjøpsloven I Norge krever. Batteriet var rett og slett for dårligt.

 

Du kan ikke med rimelighet forvente at et batteri i en mobiltelefon skal vare i fem år ved normal bruk.

Det er en interessant tema å diskutere. Selv forventer jeg ikke at et batteri skal holde 5 år, men jeg tar det også ofte videre med butikken om produktet ikke lenger holder ladning før 5 år har passert. Jeg bruker altså norsk forbrukerkjøpslov på batterier som har gått dunken, fordi slik er loven, ikke fordi slik er produktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Overpris.. Jeg byttet originalt batteri til NOK135,- på under 20 sekunder på min Samsung, ikke at det var nødvendig, hadde bare for mye på gang.. :p

??

 

Menn Syns ikke 399 var noe overpris.. ja da hadde du Samsung S5 nedover i så fall :)

Men så betaler du også frakten, samt venter en god stund.. er 17 dager siden jeg sendte inn min til batteribytte, å den har de ennå ikke startet på, står ennå i kø. Jeg byttet selv batteri på en iphone 5 på under halvtimen tidligere. Nå er dette et generelt problem på nyere tlfer av alle merker, rett og slett enten dårlig design, eller bevist crippling for å tjene mer penger på service.. for 15 år siden var det helt vanlig å kunne bytte batteri selv.. (og vanntett er ikke en grunn til at man ikke kan det idag)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det kun iPhoner som skrur seg av når der viser at det er strøm igjenn da? Det Apple gjør hver dag er å lure kundene sine til å tro på pisspreiket sitt.

 

Hilsen tidligere Apple fan og bruker

Er det kun iPhone som slår seg av om batteriet er svekket? Javel ja, hvordan kan du dokumentere det?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv byttet jeg helt på slutten av året 2018. Både for å slå til på tilbudet, men også litt for "hvorfor ikke?". Et helt nytt batteri øker levetiden samt mobilens verdi betraktelig hvis jeg skal selge den senere. Er nok mange som har tenkt slik.

 

Hell yeah, jeg skal definitivt kjøpe noen S7 batterier som jeg kan ha liggende. Om ikke, så bare må man jo kjøpe med nytt batteri. Utenkelig med dårlig effekt når telefonen er ny også.

Lenke til kommentar

Når et batteri ikke kan byttes av forbruker så tolker jeg det som at det skal vare ut levetiden til mobiltelefonen. Da forventer jeg at det holder minst 5 år. Gjør det ikke det så er det et drittprodukt! Uansett om det er Apple, Sony, Samsung eller whatever.

Du er klar over at alle batterier i mobiltelefoner i dag er li-ion batterier som blir brukt opp etter et viss antall sykluser? Altså, man kan ikke unngå at batteriet dør til slutt. Det er bare et spørsmål om tid og bruk. At batteriet blir defekt og må byttes gjør ikke produktet dårlig. Da kan vel strengt tatt si at alt som bruker batteri er drittprodukter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en interessant tema å diskutere. Selv forventer jeg ikke at et batteri skal holde 5 år, men jeg tar det også ofte videre med butikken om produktet ikke lenger holder ladning før 5 år har passert. Jeg bruker altså norsk forbrukerkjøpslov på batterier som har gått dunken, fordi slik er loven, ikke fordi slik er produktet.

Og likevel så betalte vel nærmest alle sammen for nytt batteri til sin iPhone av de som byttet batterier nå.

Lenke til kommentar

Når et batteri ikke kan byttes av forbruker så tolker jeg det som at det skal vare ut levetiden til mobiltelefonen. Da forventer jeg at det holder minst 5 år. Gjør det ikke det så er det et drittprodukt! Uansett om det er Apple, Sony, Samsung eller whatever.

Nå er jo dette med ladesykluser dessverre en del av teknologien som i dag brukes. Man kommer ikke utenom det. Og om batteriet varer 2/3 år eller 5 år før det er betydelig svekket kommer jo ann på brukeren og bruksmønsteret. F.eks i familien er det en iPhone SE, den holder fra mandag til fredag på en lading, dermed forventer jeg at batteriet i den vil vare i mange mange år. I min iPhone som lades hver natt uavhengig av hvor mange % som er igjen så forventer jeg at det varer 1 til 2 år før den er merkbart svekket.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...