Gå til innhold

Her er nye Nissan Leaf med større batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dem skal i første omgang kun produsere 5000? Dem sier at dem så skal produsere mer om det er behov for det, men la meg gjette - det tar plutselig lang tid igjen. Virker ikke som de har lyst til å masseprodusere den.

 

Edit: men for all del, kan være jeg tar feil her og at de ikke selger ekstremt mye av den samt at dem faktisk fort klarer å produsere flere av den :)

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Er det fortsatt samme interiør som i 2017 modellen? Prøvekjørte den og kunne ikke fordra midtkonsollen som bygde såpass inn på førersiden at den skapte problemer for kneet.

 

Samme interiøret ja foruten om ny infotainment. 

 

 

CHAdeMO? Kommer det 100 kW CHAdeMO ladere?

 

Har mine tvil på at vi vil se mange av de i norge, men ja, det fins 100 kW chademo ladere.

Lenke til kommentar

Så dem skal i første omgang kun produsere 5000? Dem sier at dem så skal produsere mer om det er behov for det, men la meg gjette - det tar plutselig lang tid igjen. Virker ikke som de har lyst til å masseprodusere den.

 

Edit: men for all del, kan være jeg tar feil her og at de ikke selger ekstremt mye av den samt at dem faktisk fort klarer å produsere flere av den :)

 

Nissan er vel den eneste bilprodusenten som har greid å ha levere store volum av elbiler, til en grei leveringstid, over flere år/modeller. Det var vel en kort periode rundt lansering av 40 kwh-modellen en ventetid på 6 mnd, men den gikk fort ned til et par måneders ventetid.

Endret av QHamp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene.

Vet ikke helt... Var stiv pris, og de mangler fortsatt varmestyring av batteriet. Forbruket er fortsatt høyt, og rekkevidden kort på korte turer med kaldt batteri. Ble ikke fristet i alle fall.

Endret av avtrekkeren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene.

 

At en utgave av bilen med rundt 60 kwh batteri skulle lanseres på et eller annet stadie har vært kjent siden 40kwh versionen ble lansert, så tror ikke denne lanseringen skal ha så fryktelig mye effekt på annenhånds verdien for 40 kwh utgaven . 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Og der fallt annenhånds verdien på dagens "nye" Lese som kjører rundt i gatene.

 

At en utgave av bilen med rundt 60 kwh batteri skulle lanseres på et eller annet stadie har vært kjent siden 40kwh versionen ble lansert, så tror ikke denne lanseringen skal ha så fryktelig mye effekt på annenhånds verdien for 40 kwh utgaven . 

Helt riktig - og hvorfor prater folk annenhåndsverdi allerede nå, folk som har kjøpt bilen kjøper vel for å kjøre bil. Når de - en gang - skal bytte/selge, kan det være helt andre ting som spiller inn på annenhåndsverdi (kanskje er avgiftsfritaket borte, så bruktprisene holder seg godt?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt idiotisk at de valgte chademo! De fleste nye biler kommer med CCS. Og mange nye ladere har bare CCS. Noe denne bilen ikke kan lade på. Nye ladenettet til ionity som kommer i Europa nå der du har 1 brikke for hele Europa er bare på CCS. Og det er circle k lynladerne også bare med ccs. Og i Europa generelt mer ccs enn chademo. Så lite framtidsrettet bil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nissan viser med denne bilen at de ikke ønsker å satse for fullt på elbiler.

 

-Dårlig rekkevidde (i forhold til batteristørrelse)

-Mangler skikkelig temperaturstyring av batteripakken

-"Feil" ladestandard 

-Ikke mulig å justere ratt= dårlig kjøreopplevelse

 

Det hadde vært "morsomt" å sett et race på 1000 km mellom en Leaf og en Model 3 LR på autobahn. Model 3 klarer 1000 km på 8 timer. Klarer nye Leaf 1000 km på under 15 timer?

Endret av mrxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nissan viser med denne bilen at de ikke ønsker å satse for fullt på elbiler.

 

-Dårlig rekkevidde (i forhold til batteristørrelse)

-Mangler skikkelig temperaturstyring av batteripakken

-"Feil" ladestandard 

-Ikke mulig å justere ratt= dårlig kjøreopplevelse

 

Det hadde vært "morsomt" å sett et race på 1000 km mellom en Leaf og en Model 3 LR på autobahn. Model 3 klarer 1000 km på 8 timer. Klarer nye Leaf 1000 km på under 15 timer?

 

17timer*

3 av dem går til jakt etter fungerende ladestasjoner og app-nedlastinger/registreringer til disse diverse stasjonene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...