Gå til innhold

Slik er DNBs nye mobilbank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«– Vi gjør noe litt annet enn andre banker. Vi har ingen beta-versjon eller prøveperiode for kundene.»

 

Hvorfor sitter jeg med en Betaversjon nå, da?

 

Har fått prøvd den nye appen de siste dagene. Mange funksjoner fungerer ikke enda, en del som er nevnt i artikkelen også, som f.eks. å sveipe på kontoene.

 

Førsteinntrykket er en visuelt mye bedre app, men uhorvelig treig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

"Resten av tiden kan du logge inn med langt smidigere løsninger, som fingeravtrykket ditt, eller via ansiktsgjenkjenning for mobiler som støtter det."¨

 

Betyr dette av vi får det på Android også?

 

 

Antakeligvis ikke, men dette er nå ikke DNBs feil, men Androids manglende støtte for sikker håndtering av biometrisk data. Imidlertid så er det støttet i Android 9 Pie, så ikke utenkelig at det dukker opp i fremtidige oppdateringer. "FaceID" altså, fingeravtrykk bør det ikke være noe i veien for å få på plass, blir nå egentlig litt overrasket om det ikke er det.

 

Ellers får jeg vel bare gratulere DNB med en SBanken ripoff, er vel så og si klin lik den der.. og forrige "appen" de hadde var vel strengt tatt ikke en app heller, men en mobilversjon av web sidene. Fryktelig var den nå uansett.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Antakeligvis ikke, men dette er nå ikke DNBs feil, men Androids manglende støtte for sikker håndtering av biometrisk data. Imidlertid så er det støttet i Android 9 Pie, så ikke utenkelig at det dukker opp i fremtidige oppdateringer. "FaceID" altså, fingeravtrykk bør det ikke være noe i veien for å få på plass, blir nå egentlig litt overrasket om det ikke er det.

 

Ellers får jeg vel bare gratulere DNB med en SBanken ripoff, er vel så og si klin lik den der.. og forrige "appen" de hadde var vel strengt tatt ikke en app heller, men en mobilversjon av web sidene. Fryktelig var den nå uansett.

Jaha? Fungerer fint i SB1 og Vipps appene da...

Lenke til kommentar

"Resten av tiden kan du logge inn med langt smidigere løsninger, som fingeravtrykket ditt, eller via ansiktsgjenkjenning for mobiler som støtter det."¨

 

Betyr dette av vi får det på Android også?

 

Ja. På Android er det mange telefoner som støtter ulike former for biometrisk innlogging men grunnet hvordan standard APIet er satt opp får de fleste Android-telefoner kun logget inn med fingeravtrykk (og/eller BankID, BankID på mobil eller kodebrikke) nå.

Lenke til kommentar

«– Vi gjør noe litt annet enn andre banker. Vi har ingen beta-versjon eller prøveperiode for kundene.»

 

Hvorfor sitter jeg med en Betaversjon nå, da?

 

Har fått prøvd den nye appen de siste dagene. Mange funksjoner fungerer ikke enda, en del som er nevnt i artikkelen også, som f.eks. å sveipe på kontoene.

 

Førsteinntrykket er en visuelt mye bedre app, men uhorvelig treig.

 

Hei! Sitatet var koblet til at den vil bli lansert som en full oppdatering av nåværende DNB-app. Den blir ikke lansert som en ny applikasjon som mange andre har valgt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noen endringer i Min Økonomi i den nye appen?

Har forøvrig ingen store forhåpninger om noe nytt og revolusjonerende men alt blir jo bedre enn den forrige, om man kan kalle det app.

I Vipps har de valgt å fjerne viktige og kjekke funksjoner man tidligere hadde tilgang til, så man kan vel ikke forvente noe mer i den nye DnB appen heller. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...