Gå til innhold

Netflix kutter betaling gjennom Apple for nye brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt for NetFlix - gi kunder som 'går over' til direktebetaling 10% rabatt på det første halve året - da får de selv 5% mer og kunden 10% lavere pris et halvt år...

 

Så du trur folk gidder å bytte betaling for å spare 10 kr i måneden i 6 måneder? haha, skulle ikke forundre meg da.

Lenke til kommentar

Er jo litt det samme som skjer også på andre plattformer. For eksempel har jo flere utviklere over tid uttrykt at Steam tar en stor del av kaken, og det er nok derfor både Epic og Discord på sine relativt nye markedsplasser konkurrerer om utviklere ved å kutte prosentandelen de tar, spesielt i forhold til Steam. 15% for publisering og håndtering av betalinger er nok attraktivt for små utviklere, men Apple (og andre) må nok på ballen for å beholde de store, plattform-uavhengige abonnementstjenestene.

Lenke til kommentar

Er jo litt det samme som skjer også på andre plattformer. For eksempel har jo flere utviklere over tid uttrykt at Steam tar en stor del av kaken, og det er nok derfor både Epic og Discord på sine relativt nye markedsplasser konkurrerer om utviklere ved å kutte prosentandelen de tar, spesielt i forhold til Steam. 15% for publisering og håndtering av betalinger er nok attraktivt for små utviklere, men Apple (og andre) må nok på ballen for å beholde de store, plattform-uavhengige abonnementstjenestene.

 

Hva er det egentlig steam tar betalt for? Usikker på hva jeg skal søke etter for og finne ut.
Lenke til kommentar

 

Enkelt for NetFlix - gi kunder som 'går over' til direktebetaling 10% rabatt på det første halve året - da får de selv 5% mer og kunden 10% lavere pris et halvt år...

 

Så du trur folk gidder å bytte betaling for å spare 10 kr i måneden i 6 måneder? haha, skulle ikke forundre meg da.

De kan gi 5kr rabatt så lenge de har sammenhengende abb. etter bytte

Da gir de en grunn til å bytte og en grunn til å fortsette å betale

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig steam tar betalt for? Usikker på hva jeg skal søke etter for og finne ut.

 

Valve som eier Steam platformen tar betalt for å drifte Steam på alle mulige måter. De har servere som koster penger, strøm, folk som skal utvikle og fikse feil, det tar plass og båndbredde å legge ut spill/programmer der. De har også kundeservice som skal håndtere support fra brukere av Steam og mye mer. Så helt naturlig at de tar en viss betaling for å dekke slike kostnader.

 

Derimot med Nettflix app på iOS så er det bare en app som ligger til nedlastning, det er ikke mange MB en slip app tar og kosten er ikke så stor. Så ok at de tar en viss prosent for kjøp av en app f.eks, men selve månedsabb prosenter er jo bare å melke ting fra utvikleren som i dette tilfelle er Netflix. 

 

Så støtter Netflix her jeg, er gigantiske summer som Netflix kan bruke til å enten kutte prisen per mnd til brukere eller utvikle mer serier/programmer/filmer, kjøpe inn rettigheter til å vise ting via Netflix.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Imponerende griske løsninger som dette er så ekstremt typisk Apple, og hovedgrunnen til at jeg ikke klarer å like det firmaet. Samme som at de tviholder på sin egne patenterte lighning-port løsning som gjør at alle som selger tilleggsutstyr må betale royalties eller blir saksøkt. De kaller det business, jeg kaller det griskhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...