Gå til innhold

FEATURE: Dette er de beste og mest skuffende spillopplevelsene fra 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste av disse har jeg ikke spilt, men er ikke enig i Kingdom Come, med unntak av bugs er spillet akkurat som det skulle være.

Det er heller ikke semi-realisitsk men realistisk (som ikke er det samme som simulator)

Eneste som jeg mener er skuffende så langt er ikke spesielt gode DLCer.

Tja. IMO bomma utviklarane på det meste med KCD. Då det først kom ut var det meir buggy enn Fallout 76, med latterleg dårleg yting - men det største problemet mitt var vel kor klossete det heile er. Alt frå combat til rørsle er skikkeleg clunky.

 

Me ser jo heller ikkje noko til dei store slaga som blei vist fram i Kickstarter-traileren. I staden for eit massivt slag med hundrevis av fiendar som blei vist før launch, får me eit cluster-fuck på ei lita borg med knapt 20 fiendar - som blir sittande fast i kvarandre på grunn av elendig AI. 

 

Produktet i seg sjølv er jo underhaldande, men det er langt unna det som blei lova. Difor er det vel innanfor å ha det som ein av våre største skuffelsar, i og med at produktet er langt frå det som me venta. Det er dei som er ueinige innad i redaksjonen òg, men slik er det jo med omtrent alle postane her. Me er mange med ulike meiningar, og me må gi og ta her og der. 

 

Byrjinga på den videoen her oppsummerer vel godt KCD for min del: https://www.youtube.com/watch?v=yIH9yr8Hgrk

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

Fin liste, men savner Spiderman i mange kategorier, deriblant musikk. At God of War vinner musikk skjønner jeg ikke, husker ikke en eneste melodi derfra. Syns å huske man gikk rundt i total stillhet 99% av tiden. Historien var også dørgende kjedelig fra start til like før siste sjef, så der vinner RDR2.

Lenke til kommentar

For min del blir nok Battlefield årets skuffelse, til tross for at jeg bare har spilt betaen. Et battlefield som gikk "tilbake til røttene" høres i utgangspunktet så utrolig bra ut, men EA og DICE klarte å drepe veldig mye av forventningene til og gleden rundt spillet, slik at hypen en normalt ville sett rundt et nytt battlefield-spill uteble. Håper likevel den følelsen snur når støvet legger seg, spillet har fått mer innhold og er tilgjengelig til en (enda) billigere penge. 

 

Ellers, etter en periode der de store skuffer, er det gøy at Rockstar fortsatt leverer, og ut fra det jeg har spilt fortjener de all rosen de får for RDR2. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin liste, men savner Spiderman i mange kategorier, deriblant musikk. At God of War vinner musikk skjønner jeg ikke, husker ikke en eneste melodi derfra. Syns å huske man gikk rundt i total stillhet 99% av tiden. Historien var også dørgende kjedelig fra start til like før siste sjef, så der vinner RDR2.

 

Vet ikke om jeg husker stort av musikken i God of War heller, men for meg er det utelukkende positivt. Jeg er ikke interessert i en Kratos som surrer rundt med øretelefoner og nynner med til musikken. For meg er det flere typer musikk, og i et spill som God of War er det viktig at musikken ligger i bakgrunnen og bygger opp atmosfæren, uten at man faktisk legger merke til den. Den bare "er" der. Den skal ikke fylle ørene dine med gigantiske basstrommer og rå gitarsoloer, men heller få deg i stemning. I et spill som f.eks Alien: Isolation kan de ha en lav, dyster, sakte musikk i bakgrunnen man knapt hører, men det vil påvirke deg og gi deg en følelse av ensomhet og frykt. Super Mario Odyssey har rask, glatt og lett musikk for å få deg i godt humør, fordi det passer spillet mye bedre. Så sånn sett husker jeg lite av musikken i God of War, men den gjør så absolutt en bra jobb med å få meg i rett stemning til dette ensomme eventyret. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også litt merkelig at Assassin's Creed: Odyssey glimrer med sitt fulsltendige fravær fra listen? For meg er det soleklart Game of the year. Har brukt sykt mange timer på det, og blir aldri ferdig. Er jo bare mer og mer å gjøre her, og jeg elsker hvert sekund av det. Historien er rimelig bra, musikken er bra, gameplayet svært bra, og så videre.

 

Far Cry 5 bør jo også nevnes. Det gjorde mye jeg misliker til en viss grad, som oppdrag jeg ble tvunget til å gjøre, og historien er kanskje ikke helt bra. Men jeg har hatt det utrolig moro med det, og gleder meg til neste. I stedet er det jo stort sett God of War, Red Dead 2 og "noen andre spill" på denne listen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid spennende å se hvilket indie-alibi Gamer putter på lista over årets beste spill. Helt fra 2015 har det vært to AAA-spill og et indie-spill for å ikke miste all kred og samtidig ikke hisse opp konsollfanboys.

 

Celeste er jo et trygt og bra valg, selv om det nok ikke er det riktige valget. Gamer gadd ikke engang anmelde det, forøvrig. Akkurat som de fleste andre av årets beste spill.

 

Hadde vært interessant å se en oversikt over spill flere enn kun en skribent har spilt i år.

Lenke til kommentar

Tja. IMO bomma utviklarane på det meste med KCD. Då det først kom ut var det meir buggy enn Fallout 76, med latterleg dårleg yting - men det største problemet mitt var vel kor klossete det heile er. Alt frå combat til rørsle er skikkeleg clunky.

 

Me ser jo heller ikkje noko til dei store slaga som blei vist fram i Kickstarter-traileren. I staden for eit massivt slag med hundrevis av fiendar som blei vist før launch, får me eit cluster-fuck på ei lita borg med knapt 20 fiendar - som blir sittande fast i kvarandre på grunn av elendig AI. 

 

Produktet i seg sjølv er jo underhaldande, men det er langt unna det som blei lova. Difor er det vel innanfor å ha det som ein av våre største skuffelsar, i og med at produktet er langt frå det som me venta. Det er dei som er ueinige innad i redaksjonen òg, men slik er det jo med omtrent alle postane her. Me er mange med ulike meiningar, og me må gi og ta her og der. 

 

Byrjinga på den videoen her oppsummerer vel godt KCD for min del: https://www.youtube.com/watch?v=yIH9yr8Hgrk

 

Combaten og bevegelsene var helt sånn som det skulle være, om man prøvde betaen eller bare sett på videoer så var det opp lagt, så det kan jo ikke være skuffende om man selv ikke følger med på hva slags spill det er, er som å si man er skuffet over at en marsipan gris ikke er en biff, fordi man ikke leste på pakka til marsipangrisen. 

 

Men ja slagene fikk de ikke til, om de noen gang får det til aner jeg ikke.

Men fordi de ikke fikk til alt de lovet betyr ikke at spilelt er en av årests store skuffelser. 

De nådde 95% det de skulle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg spiller utelukkende på på pc, var det ikke så mye å hente ut av denne listen i år, Bare noen slappe konsollspill. Men, men rart man har ikke har tatt med thronebreaker, eller into the breach, eller pillars of eternity II, jaja man kan ikke gjøre alle til salma

 

Slappe konsollspill, lol. Konsollåret har utvilsomt vært bedre enn PC-året denne gangen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg husker stort av musikken i God of War heller, men for meg er det utelukkende positivt. Jeg er ikke interessert i en Kratos som surrer rundt med øretelefoner og nynner med til musikken. For meg er det flere typer musikk, og i et spill som God of War er det viktig at musikken ligger i bakgrunnen og bygger opp atmosfæren, uten at man faktisk legger merke til den. Den bare "er" der. Den skal ikke fylle ørene dine med gigantiske basstrommer og rå gitarsoloer, men heller få deg i stemning. I et spill som f.eks Alien: Isolation kan de ha en lav, dyster, sakte musikk i bakgrunnen man knapt hører, men det vil påvirke deg og gi deg en følelse av ensomhet og frykt. Super Mario Odyssey har rask, glatt og lett musikk for å få deg i godt humør, fordi det passer spillet mye bedre. Så sånn sett husker jeg lite av musikken i God of War, men den gjør så absolutt en bra jobb med å få meg i rett stemning til dette ensomme eventyret. :)

Tja, jo, jeg er forsåvidt enig. Hadde vært rart med mye musikk i God of War, men samtidig var den FOR fraværende når jeg ikke husker en eneste melodi. Og jeg er ekstremt opptatt av musikk i film og spill. Ikke en gang under de store scenene husker jeg åssen musikken var.

Lenke til kommentar

enda mer tuting av RdR2s horn.

jeg har ikke spilt spillet, men har lest/hørt/sett såpass at jeg vil si at det å gi RdR2 årets spill, musikk og whatever else er en skam, jeg sier ikkje at spillet ikkje er bra, men heller ikkje perfekt slik alle vil ha det til. men dette er kun min mening.

 

Ikke for å være frekk, men hvor meningsløst blir det ikke når du sitter å undergraver deg selv i ditt eget innlegg. Har du ikke engang spilt spillet så har du forsvinnende lite grunnlag for å uttale deg i utgangspunktet. Og argumentene dine henger jo virkelig ikke på greip? Det at spill vinner diverse kategorier, eventuelt Game of the Year har jo absolutt ingen sammenheng med hvorvidt spillet er "perfekt" eller ikke.

 

Hele innlegget ditt oser av at du bare må gå motstrøms. Du bare klarer ikke å slå deg til ro med hva folk flest mener og må derfor mene det motsatte selv med det som åpenbart er helt minimalt med grunnlag for å i det hele tatt mene noe om nevnte spill?

 

Det er jo helt greit å ikke være enige med diverse lister og meninger. Det er tross alt en temmelig personlig vurdering og det er mye følelser involvert. Det vil aldri være noen unison enighet om hva som gir den beste opplevelsen når det kommer til spill. Men innlegget ditt henger virkelig ikke på greip.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...