Gå til innhold

Nå ruller kineserne ut den «Tesla-inspirerte» elektriske SUV-en Xpeng G3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LR model 3 er testet av Teslabjlrn i USA til å enkelt kunne oppnå 50 mil V 90km/t og en del bykjøring. Så xpeng sin må vel sammenlignes med kommende Model 3 SR som vil koste fra ca 350.

 

Store spørsmålet er sikkerhet, samt xpeng sin rekkevidde med vanlig bruk. Ingen kjører konstant i 60 og de fleste akser til 80 eller 100, samt man har oppoverbakker, is osv.

Lenke til kommentar

Store spørsmålet er sikkerhet, samt xpeng sin rekkevidde med vanlig bruk. Ingen kjører konstant i 60 og de fleste akser til 80 eller 100, samt man har oppoverbakker, is osv.

Dette er jeg også spent på. Har sett kinesiske biler i kollisjonstester tidligere og det er ikke noe pent syn.

 

Men de har vist at det går an også:

https://www.nrk.no/livsstil/kinesisk-bil-fikk-toppscore-1.11262016

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

"At denne er noe «inspirert» av Teslas linjer kan det vel ikke være noen stor tvil om." Ikke noe mer enn den er inspirert av Mitsubishi f.eks.

 

Tror de tenker på skjermen, Tesla er jo eneste bil med stor skjerm (17") i produksjon i dag. S og X har stor stående skjerm, men mer integrert enn Xpeng.

 

Model 3 har landskap 15", som flyter ut i kupeen.

Men S og X mk2 ryktes komme med flytende skjerm i landskap de også.

Lenke til kommentar

Tja, trur ikke jeg ville ha hermet etter Tesla angående infotainment løsningene. Det ser jo ut som om de bare har kastet på en billig biltema løsning med skjerm på utsiden av selve dashbordet. 

 

Billig for produksjonen, garantert - men det ser jo ikke akkurat "premium" ut. 

 

Som vanlig kommer det an på øyet som ser, for meg er Tesla sine løsninger garantert det mest "premium" jeg kan tenke meg, det er håpløst å kjøre andre biler siden tesla har gjort det så lettvindt. 

 

Andre folk setter pris på andre ting som skinn i hjørnene av skjermen, bedazzlede gullknapper osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som vanlig kommer det an på øyet som ser, for meg er Tesla sine løsninger garantert det mest "premium" jeg kan tenke meg, det er håpløst å kjøre andre biler siden tesla har gjort det så lettvindt. 

 

Andre folk setter pris på andre ting som skinn i hjørnene av skjermen, bedazzlede gullknapper osv. 

Nå tenkte jeg mest på Model 3's løsning. Der syns jeg det er alt for tydelig at man skulle spare på produksjonskostnadene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mest på Model 3's løsning. Der syns jeg det er alt for tydelig at man skulle spare på produksjonskostnadene. 

 

Jeg synes model 3 sin løsning ser premium ut, det minner meg om surface studio/apple imac sine løsniger, som er premium ift pc verden. Men i tillegg er jo Tesla åpne om at model 3 er laget for å spare inn kostnader og en slik løsning sparer nok inn en del, men jeg synes utførelsen er bra. Men igjen, det kommer an på øyet som ser. Det er en bra ting, ellers ville alle hatt den samme dama/mannen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes model 3 sin løsning ser premium ut, det minner meg om surface studio/apple imac sine løsniger, som er premium ift pc verden. Men i tillegg er jo Tesla åpne om at model 3 er laget for å spare inn kostnader og en slik løsning sparer nok inn en del, men jeg synes utførelsen er bra. Men igjen, det kommer an på øyet som ser. Det er en bra ting, ellers ville alle hatt den samme dama/mannen..

For min del så syns jeg det er alt for tydelig at de har designet dashbordet først, for så å tenke løsninger på infotainmentsystemet i etterkant. 

 

Det finnes en del videoer på youtube som viser hvordan den er festet, og den er festet på to punkter. Jeg ser for meg at det kan bli skranglete etter noen års bruk.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del så syns jeg det er alt for tydelig at de har designet dashbordet først, for så å tenke løsninger på infotainmentsystemet i etterkant. 

 

Det finnes en del videoer på youtube som viser hvordan den er festet, og den er festet på to punkter. Jeg ser for meg at det kan bli skranglete etter noen års bruk.  

 

De har nok først bestemt at den ikke skal være en del av dashbordet(for å gjøre ting minst mulig komplisert), laget dash med ett feste for så å lage løsningen for infotainment. Det er dog gode ting med dette, lett å bytte som en åpenbar ting. 

 

At det kan bli skranglete er jo en mulighet, men igjen er det lett å komme til for å forbedre/bytte osv som nevnt over. Å komme til skjermen i model S/X er ikke like enkelt, I tillegg er det en massiv enhet som koster flesk. 

Lenke til kommentar

De har nok først bestemt at den ikke skal være en del av dashbordet(for å gjøre ting minst mulig komplisert), laget dash med ett feste for så å lage løsningen for infotainment. Det er dog gode ting med dette, lett å bytte som en åpenbar ting. 

 

At det kan bli skranglete er jo en mulighet, men igjen er det lett å komme til for å forbedre/bytte osv som nevnt over. Å komme til skjermen i model S/X er ikke like enkelt, I tillegg er det en massiv enhet som koster flesk. 

Når argumenter som omhandler hvor lett det er å spraye litt wd40 på tingene for å bli kvitt knirking på sikt kommer opp, så støtter nok det mitt ståsted i at løsningen er billig, og ikke særlig "premium". 

 

Det at man ikke kommer til infotainmentsystemet i andre biler har ikke så mye å si når løsningen i utgangspunktet er laget for å vare. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når argumenter som omhandler hvor lett det er å spraye litt wd40 på tingene for å bli kvitt knirking på sikt kommer opp, så støtter nok det mitt ståsted i at løsningen er billig, og ikke særlig "premium". 

 

Det at man ikke kommer til infotainmentsystemet i andre biler har ikke så mye å si når løsningen i utgangspunktet er laget for å vare. 

 

Ehm, hæ? Hvor kommer dette i fra? Alt dette er for meg antagelser. 

 

Hvem sier at det er laget for å ikke vare i model 3? 

 

Det blir litt for mye antagelser her nå.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, trur ikke jeg ville ha hermet etter Tesla angående infotainment løsningene. Det ser jo ut som om de bare har kastet på en billig biltema løsning med skjerm på utsiden av selve dashbordet. 

 

Billig for produksjonen, garantert - men det ser jo ikke akkurat "premium" ut.

Ja fy, Tesla kan ikke gjøre noe riktig. Alt de gjør er bare billigløsninger som dessuten ser ekstremt stygge ut. Skjønner ikke at noen gidder å kjøre disse bilene!

 

For min del så syns jeg det er alt for tydelig at de har designet dashbordet først, for så å tenke løsninger på infotainmentsystemet i etterkant.

 

Det finnes en del videoer på youtube som viser hvordan den er festet, og den er festet på to punkter. Jeg ser for meg at det kan bli skranglete etter noen års bruk.

Nei og nei. Festet på to punkter! Nå står ikke verda til påske! Det må være minst ti fester for at det skal være godkjent av bil- og designekspert oophus3do.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ehm, hæ? Hvor kommer dette i fra? Alt dette er for meg antagelser. 

 

Hvem sier at det er laget for å ikke vare i model 3? 

 

Det blir litt for mye antagelser her nå.. 

Hele skjermen er festet i 2 bolter, som er 5-6 cm unna selve vekta til hele infotainmentsystemet. Det sier seg selv at den løsningen kan bli problematisk på sikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fy, Tesla kan ikke gjøre noe riktig. Alt de gjør er bare billigløsninger som dessuten ser ekstremt stygge ut. Skjønner ikke at noen gidder å kjøre disse bilene!

 

 

Nei og nei. Festet på to punkter! Nå står ikke verda til påske! Det må være minst ti fester for at det skal være godkjent av bil- og designekspert oophus3do.

Jeg har aldri sagt at Tesla ikke får til noen ting riktig. Men ja, de har endel problemer med lyder som ikke burde være der. Når Model 3 nå også fortsetter i samme gata som før, så var det skuffende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...