Gå til innhold

Facebook bilde deling på Android


minim

Anbefalte innlegg

Finst det noen hack til å få delt bilder inn i f.eks kommentarer på facebook for android i fra galleriet på telefonen? Jeg har altfor mange bilder å lete igjennom når de ikke ligger organisert slik som på telefonen. 

 

Hos meg så åpnes gallery funksjonen som er innebygget i facebook appen hvor bildene ikke lenger er sortert på exif datoen som bilde ble tatt på, men på datoen hvor bildet eller video ble endret og alt ligger i en røys. Hos meg så ble f.eks vidoer kopiert inn sist fra backup så det ligger vidoer 10 år+  tilbake først før flere tusen bilder kommer i en rekkefølge som ikke er dato sortert lenger. I telefonen sin egen gallery app så sorteres bildene etter EXIF virker det som siden de der ligger i kronologisk rekkefølge samt at de har beholdt albummene sine. Albummer vises heller ikke i facebook sin innebyggede gallery funksjon.

 

I facebook messenger så kan jeg trykke på "gallery" oppe og få opp album eller velge "all photos" for å få alle vist i kronologisk rekkefølge i fra sist tatt til eldste bilde. 

 

På noen nettsider så blir det sagt at man kan bruke gallery appen til å finne bilde og velge "share" derfra, men det virker ikke om jeg skal legge bilde inn i f.eks en kommentar. 

 

Har googlet meg grønn og blå på dette uten å egentlig finne løsningen. Ser at problemet er tatt opp i flere gamle  tråder i fra flere år  tilbake, men det kan da ikke være samme problem fortsatt så jeg må gjøre noe feil tenker jeg. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...