Gå til innhold

TEST: Apple Watch Series 4 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Mulighet for EKG-funksjon senere"

 

Sikker på det? Såvidt jeg har lest kan man ikke skru på EKG på en europeisk klokke selv om man er i USA og bruker amerikansk lokasjon.

https://www.macrumors.com/2018/12/06/apple-watch-ecg-no-us-region-changing/

 

Håper ikke dette betyr at klokker solgt i europa mangler denne funksjonen totalt. Og med det byråkratiet vi har i europa så er det vel tvilsomt at vi ser dette i løpet av klokkens levetid uansett.

Lenke til kommentar

"Mulighet for EKG-funksjon senere"

 

Sikker på det? Såvidt jeg har lest kan man ikke skru på EKG på en europeisk klokke selv om man er i USA og bruker amerikansk lokasjon.

https://www.macrumors.com/2018/12/06/apple-watch-ecg-no-us-region-changing/

 

Håper ikke dette betyr at klokker solgt i europa mangler denne funksjonen totalt. Og med det byråkratiet vi har i europa så er det vel tvilsomt at vi ser dette i løpet av klokkens levetid uansett.

Er hardware som støtter EKG i alle utifra det jeg har lest, men har du kjøpt klokken i USA kan du ta den med til Norge og EKG funksjonen vil virke. Tar du men en klokke kjøpt i Norge til USA så vil ikke EKG virke, derfor funker det ikke å aktivere funksjonen ved å endre region. 

Apple har vel foreløpig stengt funksjonen for alle modeller som ikke er for det amerikanske markedet. 

Tviler på at funksjonen vil bli godkjent i Norge, men hvis f.eks England eller Tyskland får det vil det forhåpentligvis funke å bare skifte region da jeg tror hele Europa får samme modell.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

18 timer batteritid.. på ei klokke.. Blir nok en stund til med tradisjonell klokke på armen, frem til apple våkner opp (hvis de gjør det).

 

Apple oppgir 18 timer. Det er mildt sagt forsiktig. Min varer i 2 dager uten problemer med ca. 1000 aktive forbrente kalorier om dagen i form av trening i tillegg til vanlig bruk.

Har du 4G da? Benytter du GPS? Samboeren min har Apple Watch 4, den lades hver dag da vi er en noe over normalt aktiv familie. Uansett om den holder to dager er det alt for dårlig. Se hva Garmin får til....

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at klokke fra USA har fungerende EKG i Norge, selv med norske apps og innstillinger. EKG-appen er forresten på norsk, så det tyder jo på at Apple har forberedt seg på lansering her også.

Hvis man lanserer produkter der selve hovedpoenget ikke er å få kjøpt før lang tid etterpå, og deretter den andre delen av hovedpoenget ikke er tilgjengelig, så er man det motsatte av forberedt.
Lenke til kommentar

Brukt som bare klokke klede min Gear S3 opp til 5 dager på en lading. Hvorfor folk velger Apple med bare 18 timer (eller 2 dager som noen melder) er for meg helt merkelig...

Brukt som bare klokke (batterisparing) varer Apple Watch også i nesten 5 dager.. 2 dager er for normal bruk med trening og GPS innimellom etc. Som Tek skriver, Galaxy Watch varer kortere enn Apple Watch i 4G/LTE modus.. så tror de er veldig like egentlig. Apple er bare strengere på testene sine enn andre.. noe de alltid har vært med tanke på å gi folk et mer realistisk bilde av forventet batteritid, også kan man heller bli positivt overrasket av at den varer lenger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...