Gå til innhold

SAMLETEST: Netatmo værstasjon og Oregon Scientific WMR86N


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel.

 

Jeg har brukt Netatmo i flere år. Veldig bra brukergrensesnitt og god funksjonalitet. Kvaliteten på uteenhetene er ikke særlig god. Både vindmåler og regnmåler holdt rundt ett år før de stoppet å virke. Når nå regnmåler nummer to stoppet å virke etter noen måneder, så har jeg gitt opp. Bruker systemet nå kun basert på inne- og utemodulen for temperatur og luftfuktighet. Jeg tror for å være ærlig at produktene ikke er skapt for norskt vær, og spesielt kulde. Supporten er ikke-eksisterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin artikkel.

 

Jeg har brukt Netatmo i flere år. Veldig bra brukergrensesnitt og god funksjonalitet. Kvaliteten på uteenhetene er ikke særlig god. Både vindmåler og regnmåler holdt rundt ett år før de stoppet å virke. Når nå regnmåler nummer to stoppet å virke etter noen måneder, så har jeg gitt opp. Bruker systemet nå kun basert på inne- og utemodulen for temperatur og luftfuktighet. Jeg tror for å være ærlig at produktene ikke er skapt for norskt vær, og spesielt kulde. Supporten er ikke-eksisterende.

 

Jeg har også hatt problemer med enkelte enheter, men har fått ny på garanti hver gang, En vindmåler som plutselig begynte å spise batterier. Hold bare 2-3 dager før de måtte byttes. Fikk ny uten spørsmål. I tillegg sluttet sentralmodul å virke etter ca 1 år, og igjen fikk jeg ny på garantien (også uteenheten). Disse hadde jeg på hytta.

 

Hjemme har jeg også en stasjon. Denne har jeg hatt i 2 år og har ikke hatt noen problemer.

 

Når det gjelder kalibrering av barometeret er det mulig å jukse dette til med å endre høyden over havet i settingen. På hytta måtte jeg sette høyden til minus 42 meter for at den skulle vise korrekt, mens hjemme viser den korrekt ved å sette høyden ca 10 meter høyere enn riktig høyde. Denne høyden settes forøvrig uavhengig av høyden for vindmåleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...