Gå til innhold

Funcoms neste Conan-spill er et strategispill – utvikles av veteraner fra Command & Conquer-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, vet ikke hvorfor de egentlig burde skifte til en generic gammel sivilisasjon når de lager spill i Conan universet fra før. Høres ut som en perfekt setting for et sånt spill, de betaler lisenser for å bruke navnet fra før av, og det vil tiltrekke mer oppmerksomhet. Det får også folk til å utforske øvrige Conan-spill, så det er jo litt gratis markedsføring for Exiles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke hvorfor de egentlig burde skifte til en generic gammel sivilisasjon når de lager spill i Conan universet fra før. Høres ut som en perfekt setting for et sånt spill, de betaler lisenser for å bruke navnet fra før av, og det vil tiltrekke mer oppmerksomhet. Det får også folk til å utforske øvrige Conan-spill, så det er jo litt gratis markedsføring for Exiles.

Det er mer det at de lager et RTS og slenger på Conan fordi de kan.

 

Conan er en rik IP med masse historie å ta av.

Og som nevnt over ville et klassisk RPG være mye bedre å formidle Conan.

Som med Conan exiles lager de ikke et Conan spill. Men et spill med Conan skins på figurene.

Og det er bortkastet bruk av IPen.

 

Med tanke på hvor lite populært RTS sjangeren er. Føler jeg de gjør dette for at det er billig.

Det krever ikke mye ressurser i dag å lage et RTS.

 

De kan jo overraske og lage et fantastisk RTS, med briljante scenematics og historie. Men ser for meg dette blir et billig spill. Som fremdeles kan være veldig bra som et RTS om balansen er der. Men ikke det beste for å bringe frem noe dybde i historie.

Lenke til kommentar

Det er mer det at de lager et RTS og slenger på Conan fordi de kan.

 

Conan er en rik IP med masse historie å ta av.

Og som nevnt over ville et klassisk RPG være mye bedre å formidle Conan.

Som med Conan exiles lager de ikke et Conan spill. Men et spill med Conan skins på figurene.

Og det er bortkastet bruk av IPen.

 

Med tanke på hvor lite populært RTS sjangeren er. Føler jeg de gjør dette for at det er billig.

Det krever ikke mye ressurser i dag å lage et RTS.

 

De kan jo overraske og lage et fantastisk RTS, med briljante scenematics og historie. Men ser for meg dette blir et billig spill. Som fremdeles kan være veldig bra som et RTS om balansen er der. Men ikke det beste for å bringe frem noe dybde i historie.

 

Jeg er enig i at de må jobbe for å lage et bra spill i stedet for å lage noe billig dritt og slenger Conan-navnet på boksen, men ellers syntes jeg at det universet er perfekt for massive slag og erobring. Hvis de klarer å lage en engasjerende historie og karakterer har det jo en sjanse til å bli et solid spill.  Et rpg, type Skyrim, hadde vært fett det, men det kan jo forsvinne litt i mengden av slike spill også, og det skal holde hardt å matche de beste, og da er det liksom dødt fra starten av. Personlig ville jeg gjerne hatt et nytt Age of Conan, men jeg tviler på at markedet er så veldig interessert i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at de må jobbe for å lage et bra spill i stedet for å lage noe billig dritt og slenger Conan-navnet på boksen, men ellers syntes jeg at det universet er perfekt for massive slag og erobring. Hvis de klarer å lage en engasjerende historie og karakterer har det jo en sjanse til å bli et solid spill.  Et rpg, type Skyrim, hadde vært fett det, men det kan jo forsvinne litt i mengden av slike spill også, og det skal holde hardt å matche de beste, og da er det liksom dødt fra starten av. Personlig ville jeg gjerne hatt et nytt Age of Conan, men jeg tviler på at markedet er så veldig interessert i det.

 

Ville du ha massive slag ville total war type spill passe bedre.

Med unntak av Cossacks og stronghold seriene er det ikke store slag i RTS spill.

 

Som sagt kan bli bra men føler de valgte den dårligste sjangeren for å utnytte IPen.

 

RPG, hack & slash, spectical fighter, Total war/4x/grad strategy virker alle som bedre sjangere for å få frem historie og dybde i Conan universet.

Lenke til kommentar

Viktig å merke seg at funcom bare er utgiver her. De utvikler ikke dette selv. De har sagt de skal komme med en større conan tittel som de utvikler selv. Personlig håper jeg på en versjon av battle royal/arena eller moba lignende. Ihvertfall en sjanger som tar opp essensen av conan samtidig som det har sjans som esport. Viktig å merke seg at amazon utvikler conan serie som svar på hbo sin game of thrones, så tror det er lurt å melke ipen litt.

Endret av Krystavos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...