Gå til innhold

Så mye taper mobiltelefonene seg i kulda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig herlig. Jeg "digger" forsidebildet sett i sammenheng av bildeteksten: "Nokia 7 Plus er den telefonen som taper minst batterikapasitet i 10 minusgrader. (Illustrasjonsfoto)".... For den som ikke skjønner et kvekk, så kommer fasiten her: Illustrasjonsbildet viser en mobil med veldig synlig Sony-logo :p

 

Når det er sagt og jeg har fått en god latter på journalistens/fotografens bekostning, så må jeg si at artikkelen ellers i seg selv var ganske interessant :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja dette var virkelig nyttig artikkel. Regner med at det er ca. Like mange som lar mobilen ligge ute til den er 10 minusgrader, som det er personer som putter den opp der solen aldri skinner. Anbefaler derfor at neste tes blir: Hvor mange telefoner får journalisten plass til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig herlig. Jeg "digger" forsidebildet sett i sammenheng av bildeteksten: "Nokia 7 Plus er den telefonen som taper minst batterikapasitet i 10 minusgrader. (Illustrasjonsfoto)".... For den som ikke skjønner et kvekk, så kommer fasiten her: Illustrasjonsbildet viser en mobil med veldig synlig Sony-logo :p

 

Når det er sagt og jeg har fått en god latter på journalistens/fotografens bekostning, så må jeg si at artikkelen ellers i seg selv var ganske interessant :)

 

Om du faktisk leser testen så er det en sony som kommer dårligst ut i testen, og er derfor illustrert i artikkelbildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja dette var virkelig nyttig artikkel. Regner med at det er ca. Like mange som lar mobilen ligge ute til den er 10 minusgrader, som det er personer som putter den opp der solen aldri skinner. Anbefaler derfor at neste tes blir: Hvor mange telefoner får journalisten plass til?

 

Så du lar telefonen være hjemme når det er minusgrader ute og du skal ut? Personlig så bruker jeg telefonen ute i minusgrader så da er det nyttig å vite hvordan kulde påvirker batteriet. Artikelen er ikke relevant for deg, men den er relevant for meg. Kanskje er artikelen Hvor mange mobiltelefoner plass til mer relevant for deg? Jeg dømmer ikke.

 

 

Utrolig herlig. Jeg "digger" forsidebildet sett i sammenheng av bildeteksten: "Nokia 7 Plus er den telefonen som taper minst batterikapasitet i 10 minusgrader. (Illustrasjonsfoto)".... For den som ikke skjønner et kvekk, så kommer fasiten her: Illustrasjonsbildet viser en mobil med veldig synlig Sony-logo :p

 

Når det er sagt og jeg har fått en god latter på journalistens/fotografens bekostning, så må jeg si at artikkelen ellers i seg selv var ganske interessant :)

 

Om du faktisk leser testen så er det en sony som kommer dårligst ut i testen, og er derfor illustrert i artikkelbildet.

Nå er det jo likevel ikke samsvar mellom bildetekst og bilde. Jeg har blitt lært opp til at bilde + bildeteksten skal være lagt fram på en måte som gjør at det i seg selv er en selvstendig del av artikelen som skal kunne forstås uten å lese hovedteksten.

 

Jeg har lagt merke til at skjermen på Nokia 7 Plus ikke gjør det spesielt bra når det er kaldt sammenliknet med Motorola G4 Plus. Det er sikkert vanskelig å teste, men det hadde vært fint å vite hvilken telefon som kan brukes med minst problemer når det er minusgrader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe nytt at iPhone slår seg av når det blir kaldt

Egentlig rart at de slår seg av i det hele tatt da det ikke er noen bevegelige deler og de burde klare produsere nok varme til å holde plussgrader på innsiden

Jeg er usikker på om jeg kommer med fakta nå, men de fleste elektroniske/elektriske artiklene jeg har i hus, har merker der det står hvilke tempraturer de kan fraktes/oppbevares i og driftstempratur. Det hender i ekstreme tilfeller at enhet/apparat ikke vil virke eller virke ordentlig under/over en viss tempratur for å unngå skade.

Lenke til kommentar

Helt vilt at dette ikke får mer fokus. Blir irritert av å minnes de desperate varmegjenopplivning forsøkene jeg drev med når jeg var iPhonene eier hatt. Når det var rundt -10 grader holdt de kanskje ut i 2-3 min før de sa takk for seg. Gikk over til Sony og dette har ikke vært en problemstilling siden. Nå har jeg tilfeldigvis Samsung S9, så knall lesning.

For meg er det helt opplagt at en mobil skal fungere i -20 grader, inkludert en sikkerhetsmargin så er -30 et krav for min del. Jeg bor i Norge og har ikke fast telefon. For mitt behov så kunne egentlig alle mobiler som takler mindre enn -15 grader vært rangert som søppel! Jeg bryr meg ikke om tap av batteri %, så lenge tlf er i stand til å ta en nødvendig (potensielt livsviktig) tlf når man er ute i vinterhalvåret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg kommer med fakta nå, men de fleste elektroniske/elektriske artiklene jeg har i hus, har merker der det står hvilke tempraturer de kan fraktes/oppbevares i og driftstempratur. Det hender i ekstreme tilfeller at enhet/apparat ikke vil virke eller virke ordentlig under/over en viss tempratur for å unngå skade.

De har bevegelige deler som kan fryse fast

Mobilen produerer varme, så istedet for å skru seg av, burde det komme en pop-up hvor du velger om den skal skru seg av eller bruker batteri for å produsre varme

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Utrolig herlig. Jeg "digger" forsidebildet sett i sammenheng av bildeteksten: "Nokia 7 Plus er den telefonen som taper minst batterikapasitet i 10 minusgrader. (Illustrasjonsfoto)".... For den som ikke skjønner et kvekk, så kommer fasiten her: Illustrasjonsbildet viser en mobil med veldig synlig Sony-logo :p

 

Når det er sagt og jeg har fått en god latter på journalistens/fotografens bekostning, så må jeg si at artikkelen ellers i seg selv var ganske interessant :)

 

Om du faktisk leser testen så er det en sony som kommer dårligst ut i testen, og er derfor illustrert i artikkelbildet.

Om du faktisk leser bildeteksten - som nå har blitt endret - så var mitt poeng at det var en uheldig kommentar til bildet. Greit at Nokiaen kom best ut i minus 10, og at Sony'n var dårligst. Jeg leste nemlig hele testen, tror det kommer delvis frem ved "Når det er sagt og jeg har fått..." avsnittet. Her var det rett og slett sammensetningen som ikke hang helt på greip. Intet mer enn det. Illustrasjonsfoto og bildetekst bør ha en sammenheng, noe artikkelforfatter nå har gjort ved å legge til at Sony XS3 kom dårligst ut.

 

Testen i seg selv er jo interessant nok for oss som ikke bor midt i storbyen, og som ferdes en del ute også etter at gradestokken bikker over på feil side av 0.

Lenke til kommentar

XZ3 kom dårligst ut av batteritesten, men kom likevel bedre ut av det totalt sett i mine øyne enn de tre telefonene som sluttet å fungere allerede ved minus 20 grader. Greit nok at XZ3 vil ha sterkt redusert batteritid i skikkelig kulde (nyttig å vite), men den vil iallfall fungere - i motsetning til iphone og p20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja dette var virkelig nyttig artikkel. Regner med at det er ca. Like mange som lar mobilen ligge ute til den er 10 minusgrader, som det er personer som putter den opp der solen aldri skinner. Anbefaler derfor at neste tes blir: Hvor mange telefoner får journalisten plass til?

 

Eh har du aldrig mobilen med deg ut på tur? Hele poengen med en mobil er jo at den ska vaere mobil. Er der noen by i hele norge som det aldri blitt -10c?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utrolig herlig. Jeg "digger" forsidebildet sett i sammenheng av bildeteksten: "Nokia 7 Plus er den telefonen som taper minst batterikapasitet i 10 minusgrader. (Illustrasjonsfoto)".... For den som ikke skjønner et kvekk, så kommer fasiten her: Illustrasjonsbildet viser en mobil med veldig synlig Sony-logo :p

Enten så orket de ikke å google etter et bilde med nokia i nysnø, eller så var nokia-eieren i mediahuset Tek.no ikke villig til å ofre seg for værgudene.. :wee: min foreløpige vurdering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...