Gå til innhold

Hacket 50 000 skrivere - reklamerte for Youtube-kanal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I skrivende stund har PewDiePie 73,5 millioner abonnenter, mens T-Series har drøyt 72 millioner."

 

Vet ikke helt hvor disse tallene kommer fra. I går på denne tiden hadde begge akkurat rundet 73 millioner, og det var bare 15 000 subscribers i forskjell - men ved hjelp av dette printerstuntet og andre tiltak av diverse youtubere har Pew økt forspranget igjen, og fått utsatt det uunngåelige. Pewdiepie har nå 73,5 mill, mens T-Series ligger på 73,2.

Lenke til kommentar

"I skrivende stund har PewDiePie 73,5 millioner abonnenter, mens T-Series har drøyt 72 millioner."

 

Vet ikke helt hvor disse tallene kommer fra. I går på denne tiden hadde begge akkurat rundet 73 millioner, og det var bare 15 000 subscribers i forskjell - men ved hjelp av dette printerstuntet og andre tiltak av diverse youtubere har Pew økt forspranget igjen, og fått utsatt det uunngåelige. Pewdiepie har nå 73,5 mill, mens T-Series ligger på 73,2.

Youtuberen Markiplier (en venn av PewDiePie) hadde en 50min lang livestream i går kalt "I literally won't shut up until you subscribe to PewDiePie". Denne livestreamen økte forskjellen fra 15 000 til 320 000. Endret av 404: Username not found.
Lenke til kommentar

 

"I skrivende stund har PewDiePie 73,5 millioner abonnenter, mens T-Series har drøyt 72 millioner."

 

Vet ikke helt hvor disse tallene kommer fra. I går på denne tiden hadde begge akkurat rundet 73 millioner, og det var bare 15 000 subscribers i forskjell - men ved hjelp av dette printerstuntet og andre tiltak av diverse youtubere har Pew økt forspranget igjen, og fått utsatt det uunngåelige. Pewdiepie har nå 73,5 mill, mens T-Series ligger på 73,2.

Youtuberen Markiplier (en venn av PewDiePie) hadde en 50min lang livestream i går kalt "I literally won't shut up until you subscribe to PewDiePie". Denne livestreamen økte forskjellen fra 15 000 til 320 000.

Jepp, og for noen dager siden satt Mr. Beast og sa Pewdiepie 100 000 ganger (15 timer), noe som også økte med flere hundre tusen. Beast har også tidligere kjøpt opp store billboards, radioreklamer og bussreklamer for å hindre at T-Series blir størst. Beast har også annonsert at han har søkt visum til India, og der har han planer om å kjøpe reklamer for store summer der han ber alle indere unsube T, og heller sube Pew. Spennende å se om han rekker det før inderne har fått forbi. Det er et felles mål på Youtube-plattformen at Pew skal lede ut året, iallefall. Det er rett og slett ganske underholdende å se hvor langt de trekker strikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, og for noen dager siden satt Mr. Beast og sa Pewdiepie 100 000 ganger (15 timer), noe som også økte med flere hundre tusen. Beast har også tidligere kjøpt opp store billboards, radioreklamer og bussreklamer for å hindre at T-Series blir størst. Beast har også annonsert at han har søkt visum til India, og der har han planer om å kjøpe reklamer for store summer der han ber alle indere unsube T, og heller sube Pew. Spennende å se om han rekker det før inderne har fått forbi. Det er et felles mål på Youtube-plattformen at Pew skal lede ut året, iallefall. Det er rett og slett ganske underholdende å se hvor langt de trekker strikken.

Dette virker jo helt sinnsykt. Hva er vitsen? Hvorfor gjør de dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som ikke har skjønt det, så er litt av poenget av YouTube alltid har vært en kanal for de individuelle skaperne som gir folk underholdning i mange variasjoner. T-series er et megastort plateselskap fra India som i praksis egentlig tar over plassen som verdens største YouTuber med musikkvideoer og reklame for sine artister.. dette er tegnet på at YouTube ikke lenger er forbeholdt skaperne og oss som syns det er morro, men heller sakte men sikkert blir tatt over av store selskaper som fremmer sine interesser.

 

Nå er det derimot slik at PewDiePie et favorisert av meg her.. men alle vet at, inkludert han, at han kommer til å tape. Håpet er å i det minste være størst ut 2018.

 

Grunnen til at selskapet kommer til å overta er enkel, indere har begynt å få internet i de fattigere strøkene.. det er ikke lenger bare forbeholdt de rike, og mange av dem kan ikke engelsk.. så det de gjør er å søke opp musikk på sitt eget språk, og da er den første kanalen de får opp varsel om, nettopp T-Series. T-Series betaler også enorme summer i reklame for å fremme sine artister for indere. Det er umulig for Pewds å vinne.. men Internett syns det er gøy å se hvor langt de kan dra det før han taper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rkUbrO

Jeg slettet abonnementet mitt hos PewDiePie og startet å abonnere på T-Series jeg. Ikke at min ene lille stemme har noe å si, men barnsligheter som dette boikotter jeg totalt. Det er sikkert PewDiePie selv som har organisert det. Idiot som han her.

 

yikes, r/whoooooosh

Lenke til kommentar

For de som ikke har skjønt det, så er litt av poenget av YouTube alltid har vært en kanal for de individuelle skaperne som gir folk underholdning i mange variasjoner.

 

YouTube sine algoritmer har de siste årene favorisert større bedrifter fremfor små kanaler, så det er direkte feil at YouTube alltid har vært for de individuelle skaperne. PewDiePie har beholdt plassen lenge fordi han ikke er en liten kanal, men i praksis en bedrift med mye ressurser.

 

I tillegg er halvparten av alle oppfordringen til å støtte PewDiePie lett rasistiske i forhold til T-Series og India, så de tøyer strikken litt vel mye allerede...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...