Gå til innhold

Her er nye Kia Soul Electric


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forbedret kjøreegenskaper? Har den nå fått rwd eller 4wd? En småbil med 200hk/400nm er jo ubrukelig med fwd.

 

Koser meg med B klasse med 180HK. Parkerer det meste av annet på veien om jeg vil med den. E46 M3 tok meg ikke før etter 100km/t i sommer og den bilen mener jeg å huske har ca 340hk. Så jo. 150-200hk på forhjula er brukelig for de aller fleste. Spiser dekk, men med 4WD spiser det enda mer dekk :D

Lenke til kommentar

Næsj, det kommer vell ant på hva man gjør med kreftene. Jeg har ingen problemer med å håndtere 200hk+ i en bil på denne størrelsen, og foretrekker jevnt over forhjulsdrift til vanlig kjøring, spesielt på vinter.

 

På motorvei er jeg helt enig med deg, der kan godt dagens Soul få litt mer krefter, men opptil 60km/t er denne bilen per dags dato plenty kjapp nok. På vinteren er dette spesielt tydelig, på tørt sommerføre blir den hentet inn veldig fort av antispinn.

 

Når det er sagt så vil det være lurt av Kia/Hyundai å gjenbruke så mange deler som mulig, og da kan like så godt Niro og Soul få samme motor.

Lenke til kommentar

 

Forbedret kjøreegenskaper? Har den nå fått rwd eller 4wd? En småbil med 200hk/400nm er jo ubrukelig med fwd.

 

Koser meg med B klasse med 180HK. Parkerer det meste av annet på veien om jeg vil med den. E46 M3 tok meg ikke før etter 100km/t i sommer og den bilen mener jeg å huske har ca 340hk. Så jo. 150-200hk på forhjula er brukelig for de aller fleste. Spiser dekk, men med 4WD spiser det enda mer dekk :D

Den M3'n kan ikke ha vært frisk alternativt gadd ikke sjåføren kappkjøre med det første. Det sier seg selv at 180hk vs 343hk skal være lett match i favør BMW'en.

Lenke til kommentar

Denne kommer til å selge som varmt hvetebrød om Kia klarer å levere biler. Dagens Soul er ett meget godt kjøp til prisen og har solgt veldig bra. Dette er en bil jeg gleder meg til i hvertfall

Nah, da må den ha større baggasjerom enn dagens utgave. Ellers vil den bare spise av salg av dagens og e-golf.

Lenke til kommentar

 

Forbedret kjøreegenskaper? Har den nå fått rwd eller 4wd? En småbil med 200hk/400nm er jo ubrukelig med fwd.

 

En småbil med 150 hk går i alle fall bedre enn en s13... ;)

Lenge siden har hatt s13, men den er jo også en småbil, og de fleste har vel godt over sine originale 169 Hk ?

Lenke til kommentar

 

Forbedret kjøreegenskaper? Har den nå fått rwd eller 4wd? En småbil med 200hk/400nm er jo ubrukelig med fwd.

 

Antispinn - Trenger jeg si noe mer  ;)

 

Men for de med biler fra "lenge siden", er dette ett nytt bekjentskap. Men det endrer på ingen måte faktum av den grunn  :roll:

Akkurat, du understreker poenget mitt, antispinn reduserer effekten til et nivå bilen kan håndtere.

Lenke til kommentar

Forbedret kjøreegenskaper? Har den nå fått rwd eller 4wd? En småbil med 200hk/400nm er jo ubrukelig med fwd.

 

Hvorfor er en fwd bil ubrukelig med 200hk? Min bil har da ikke noen problemer med det. hade gjerne tatt 100hk til. Muligens 0-40 kmh ikke ville vaert mye raskere men hva bryr seg saerlig en kia eier om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...