Gå til innhold

Har du fått med deg at forumet snart skal oppgraderes?
Se vår siste utviklingsdagbok her: Utviklingsdagbok #3 - Mer om aktivitetsstrøm og kalenderarrangement

Foto

Når folk legger ut bilder/tekster av seg selv på SoMe som stiller de et dårlig lys

2 svar i denne tråden

#1 Røsslyngen

Røsslyngen

Bruker

• Medlemmer
  • 525 innlegg
  •   14. mars 2018

Skrevet 24. november 2018 - 01:35

Når noen legger ut bilder av seg selv som stiller dem i et dårlig lys/lite flatterende, sier du ifra dersom?

- Du ikke kjenner dem?

- Delvis kjenner dem? (Bekjente)

- Man kjenner dem? (Venner)

- Familie?

- Har du fått kommentarer selv, og hvordan reagerte du på det? 

(vil presisere at jeg mener kommenterer til vedkommende i PM/DM/SMS, messenger, one to one in real life).

Bare nysgjerrig. Kommer over bilder/teksten i blant der jeg selv tenker "oi, huff, med det der bildet og/eller teksten driter du sjøl ut/utleverer for mye osv/her så du skikkelig stygg ut")  Jeg holder det som regel inne i meg, og sier ikke ifra. Med mindre jeg får spesifikke spørsmål fra venner om de bør legge ut noe i forkant. Familien min legger lite ut på SoMe, og hvis de gjør, så er det ganske gjennomtenkt de det legger ut, så jeg har aldri følt behov for å måtte si ifra. Med familien min hadde jeg sagt ifra uoppfordret fordi jeg er glad i dem, og føler meg sikker på at setter pris på evt. tips

Interresert i høre andre tanker :)

• 0

Er saa forunderlig glad i Kvæld, at jeg gaar her og nynner med dæmped Røst. For jeg er Lyng paa uryddig Fjeld, som flammer hedest mot Regn og Høst.

- Nils Collett Vogt 

#2 0laf

0laf

Bruker

• Medlemmer
  • 3 550 innlegg
  •   17. september 2016

Skrevet 24. november 2018 - 02:27

Svaret er unisont "nei" på alle spørsmålene, ettersom sosiale medier er for sengevætere og amatører, eller enda verre, de som ikke en gang klarer å skrive "sosiale medier" men tyr til "SoMe".

• 0

#3 Røsslyngen

Røsslyngen

Bruker

• Medlemmer
  • 525 innlegg
  •   14. mars 2018

Skrevet 6. desember 2018 - 03:03

Haha, okei! ;)

Men ja, ingen dere ut som har noen meninger? (Gjerne greit å få svar fra noen som faktisk bruker sosiale medier, som forkortes til SoMe for å få plass i tittelen) 

De fleste bruker jo dette, altså sosiale medier. Og jeg vil høre mer om hva folk tenker og gjør :) 

• 0

Er saa forunderlig glad i Kvæld, at jeg gaar her og nynner med dæmped Røst. For jeg er Lyng paa uryddig Fjeld, som flammer hedest mot Regn og Høst.

- Nils Collett Vogt 

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere