Gå til innhold

[Løst] AMD bygg, 6-7000kr


Anbefalte innlegg

Hei.

Lager en tråd nå siden det er tilbudsdag samt BF er like rundt hjørne.

Skal bygge pc til søstera mi som kun skal spille Sims 4, minecraft og lignende spill.

Jeg har lovd hun å bygge en kraftpakke slik at hun har PCen i mange mange år (5-7år)

 

Disse komponentene har jeg fra før:
Kabinett

PSU

Skjermkort

Skjerm: Får hun av mamma 

 

Det jeg trenger:;

CPU: Ryzen 2600 eller 2600X

HK: B450?

Minne: Ram på 3200MHz

SSD: BX500 480GB

OS: Win 10

 

 

Budsjett 6500kr (helst billigere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg ikke dum ut den pakken tenke om black friday og pris da?

Det vet man aldri. Jeg ville kjøpt, latt være å åpne det og la det stå til BF. Kommer det noe billigere eller den blir nedsatt enda mer da kan du velge mellom å få differansen som gavekort, eller returnere (Gratis) ved å bruke åpent kjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjekt med den B-Die Finder :)

 

Fant meg 3 forskjellige ram til en noe lunde grei pris :)

 

Husker ikke hvem som ga meg linken, men takker og bukker!


Så da blir det en av disse 3 alt etter hvems om er på tilbud dagen jeg bestiller :)

 

G.Skill Flare X Black DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C14D-16GFX)

 

G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C14D-16GVK)

 

G.Skill RipJaws V Red DDR4 3200MHz 2x8GB (F4-3200C14D-16GVR)

 

 

Alle her har gode timing og satser på at CPUen takler hastigheten ;)

Ang cpu så kommer det an på tilbudet på Black Friday samt hovedkortet, som var litt bestillingstid på, Proshop har ingen dato, komplett.no har dato, men den er usikker. Blir nok garantert MSI B450 Gaming Pro Carbon AC pga wifi og det virker solid bygd!

Så da er det over på ssd å finne den rette der. Vurderer sterkt Crucial BX500 480GB, men igjen, så ser eg at det er noen billige M.2 lagringsmedier :)
Man får jo 

Intel 660p Series M.2 2280 SSD 512GB helt ned i 1100kr så tja.

 

 

 

Forresten, CPU kjøleren, syntes jeg leste at denne er blitt mye bedre en det var for 5-6år siden, stemmer dette? (Den som følger med cpuen)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Ts: Ville valg denne ssd https://www.komplett.no/product/975810/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/samsung-860-evo-500gb-ssd#

m2 er ikke raskere i praksis, bare på test programmene. Skal du ha glede av hastigheten må du ha to som du kan overføre filer mellom dem.

 

Edit: Selv ville jeg valgt dette hk, men har ikke wifi: https://www.komplett.no/product/1004671/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-x470-gaming-pro-socket-am4#

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke en 2990WX til om jeg kan spørre?

Bare fordi eg vil :p neida, men blir nok noe i den serien uansett! Jeg er mer sånn at jeg kjøper noe som fint varer i 5-6 år og med tanke på pris pr år å at det holder meg på "topp" så hvorfor ikke, ,men 2990 i seg selv er jo overkill uansett og alt for dyrt, men 2950 så ikke dum ut :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...