Gå til innhold

Komplett Mobil setter ned prisene på enkelte abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chili har pengesterke eiere og investorer som har råd til å tape litt penger. Jeg tror fri data består. Jeg håper at fri data består! Jeg konkurrerer ikke om å bruke mest, men jeg tenker ikke på forbruket mitt lenger. Nå ligger jeg på 12-15 GB/mnd om jeg ikke er på tur og bruker telefonen som hotspot. Er jeg på tur, skole eller lignende, går det mellom 20 og 30 GB/mnd. Fortsatt er chili best. Komplett var det før chili tok kaka. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tviler på pengesterke eiere hjelper hvis de gir så håpløst support, umulig å få vite om man virkelig kan bruke 1 TB i måneden eller ikke.

Eller om 30 GB per dag er for mye.

 

Hvis de virkelig bryr seg om kundene burde de vurdert mobil bredbånd og fri data gi forskjell på disse.

Fordi meningen med chilimobil er de skal være billigere en telia og samtidig være bedre alternativ.

Men for kontantkundene har ingen fordeler en de kan bestille fri data.

 

Telia er bedre på min side og apper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tviler på pengesterke eiere hjelper hvis de gir så håpløst support, umulig å få vite om man virkelig kan bruke 1 TB i måneden eller ikke.

Eller om 30 GB per dag er for mye.

 

Hvis de virkelig bryr seg om kundene burde de vurdert mobil bredbånd og fri data gi forskjell på disse.

Fordi meningen med chilimobil er de skal være billigere en telia og samtidig være bedre alternativ.

Men for kontantkundene har ingen fordeler en de kan bestille fri data.

 

Telia er bedre på min side og apper.

Hva har pengesterke eiere med kvaliteten på support å gjøre?

 

Du kan tegne abonnement og forsøke å bruke det som normalt, da finner du fort ut om det er noe for deg. Det verste som kan skje er at du må bytte abonnement om Chili ikke svarer til forventningene.

 

Telia fremstår for meg som dårlig og dyre.

Lenke til kommentar

Hva har pengesterke eiere med kvaliteten på support å gjøre?

Et større selskap har jo råd å gi god kundebehandling det er vel ikke chilimobil kjent for, de tar lang tid på epost\telefon.

Så man blir jo litt oppgitt, telia er letere å få tak i. Men mangler teknisk kommentanse på hastighet og hva slags mobil man bør ha.

 

 

Telia fremstår for meg som dårlig og dyre.

Dårlig? Dyre kan jeg være enig særlig på små datapakker, men telenor\talkmore er dyrere. Dekningen kan være dårligere i skogen\fjellet. Man kan få 1 GB for en hundrelapp, men normalsett er prisene ikke særlig billigere annet en prøve. Betale 1 GB for 150 kr måneden er ekstremt dyrt syns jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man prioriterer hva man vil bruke penger på, og man MÅ ikke bruke penger på kundeservice om man ønsker å oppgradere ferieboligen for ansatte i utlandet ;) Man kan altså ikke vurdere et selskaps økonomi utfra hvor gode de er på kundeservice.

Om Telenor/Talkmore er dyrere så er de vel også være bedre? (for å bruke ditt eget resonnement).

Om man ikke er fornøyd med mobiltelefonen sin kan man kjøpe ny selv, man trenger ikke telefonselskap som skal velge for deg.

Talkmore har feks. vervemuligheter som gjør at man kan gå uten telefonregning i månedsvis. Hvem andre slår dette?! Nå når happybytes har kommet finnes nær sagt abonnement for enhver smak. Prisene på norske abonnement kan selvsagt diskuteres men valgfrihet og fleksibilitet synes jeg begynner å bli meget bra.

Lenke til kommentar

Samme her, håper talkmore går konkurs, muligens de har fordelen med bonus poeng ved innlogging av app og vervemuligene. Samt de gir ut nødlader verdt 50 kr til nye kunder ulempen verken quick changer eller dash changer er støttet.

Men man kan ikke kjøpe datapakke på kontantkort for fjelltur så da må man tegne halv års avtale.

 

Hadde man skulle kunnet kjøpe 1 gb data for fjelltur i jotunheimen området måtte man betalt 500 kr for det. Samme pris som båt eller fly.

Så sier selv selv. Er det fornuftig eller skal prisen være dyrt kun fordi ingen skal kjøpe datapakke på fjellet?

Man kan jo droppe å reise på ferie eller velge sverige, men når telenor er slik fortjener de ikke hjelp å skaffe nye kunder syns jeg. Telenor og talkmore utnytter kunder der telia\icenet ikke har dekning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ubrukelige justeringer som ikke gjør at Komplett er i nærheten av å konkurrere med Chili engang. Hvem gidder vel å betale mer for mindre? Nei, nå må resten skjerpe seg og komme med noe som faktisk kan konkurrere. I dag knuser Chili resten. Det er ikke konkurranse engang. Chili vinner på walkover.

 

Tviler på pengesterke eiere hjelper hvis de gir så håpløst support, umulig å få vite om man virkelig kan bruke 1 TB i måneden eller ikke.

Eller om 30 GB per dag er for mye.

Har du Chili-abonnement selv? Hvis ikke, hva får deg til å tro at du er i nærheten av å vite hva du snakker om engang?

 

Hvorfor er alle innleggene dine blottet for innsikt og fakta?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du Chili-abonnement selv? Hvis ikke, hva får deg til å tro at du er i nærheten av å vite hva du snakker om engang?

 

Hvorfor er alle innleggene dine blottet for innsikt og fakta?

Jeg tror du kun kværulerer. Jeg har prøvd en rekke ganger å få fakta uten å blitt seriøst tatt i mot. Jeg har vel poeng at med fri data får man ikke eksakt grense hvor mye man kan bruke per time\dag\måned. Uten å komme i kattegorien misbruk av avtalen.

Jeg syns ikke de som bruker over 1 TB måned er misbruk, med mindre dette kan bevises noe som det ikke kan.

 

Eneste jeg er enig med deg er andre levrandører gi dårlig tilbud. Men betyr ikke jeg støtter chilimobil i valgene.

De gir kun best tilbud hvis man skal på ferie. Men informasjon hva som skal til for å bli sagt opp som kunde får man ikke før det skjer. Chilimobil svarer heller ikke på hvor lenge fri data vil vare. Ergo lever det veldig usikkert fremtid.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du Chili-abonnement selv? Hvis ikke, hva får deg til å tro at du er i nærheten av å vite hva du snakker om engang?

 

Hvorfor er alle innleggene dine blottet for innsikt og fakta?

Jeg tror du kun kværulerer. Jeg har prøvd en rekke ganger å få fakta uten å blitt seriøst tatt i mot. Jeg har vel poeng at med fri data får man ikke eksakt grense hvor mye man kan bruke per time\dag\måned. Uten å komme i kattegorien misbruk av avtalen.

Jeg syns ikke de som bruker over 1 TB måned er misbruk, med mindre dette kan bevises noe som det ikke kan.

 

Eneste jeg er enig med deg er andre levrandører gi dårlig tilbud. Men betyr ikke jeg støtter chilimobil i valgene.

De gir kun best tilbud hvis man skal på ferie. Men informasjon hva som skal til for å bli sagt opp som kunde får man ikke før det skjer. Chilimobil svarer heller ikke på hvor lenge fri data vil vare. Ergo lever det veldig usikkert fremtid.

Hæ?

1000GB/mnd er "fri data" eller ikke -> hvem bryr seg?!

 

Kan ikke du dra til et annet forum og starte en kampanje mot Tines IsTe? Det er hverken is eller te oppi den.

Lenke til kommentar

Har en følelse av at de nye reglene vil føre til at Chili må bukke under for presset. Med de nye reglene er chili sitt abonnement billigere enn alle mobile bredbåndsløsninger

 

Disse reglene har vært implementert i Norsk Lov noen år nå. Bare Chili som tok seg friheter i ett mobilmarked, og valgte å ikke vurdere Fri Data abonnementet som en internett tilkobling som det jo er, og da er det nettnøytralitetsreglene som slår til for fullt. Ingen som kan argumentere med at det ikke er ett internett abonnement da det heter Data.. Selv om de hadde navngitt det for Fri MobilData så er det det samme regelsettet pga internett tilkoblingen. Hadde de droppet internett tilkoblingen så hadde ingen kjøpt abonnementet.

Lenke til kommentar

Er det noen god grunn til at operatørene ikke tilbyr abonnement som kun har hastighetsbegrensning istedet for datamengdebegrensning, slik som vanlige bredbånd har. Skulle tro det var lettere å dimensjonere utbygging/kapasitet etter dette. Sikkert ikke urimelig hvis abb. med simkort er dyrere da, hva vet jeg. Hvis vi bare finner på noen tall her.. 128kbit/s for 150kr/mnd for bestemor, og 10mbit for 400kr for en som er litt mer ivrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chili har pengesterke eiere og investorer som har råd til å tape litt penger. Jeg tror fri data består. Jeg håper at fri data består! Jeg konkurrerer ikke om å bruke mest, men jeg tenker ikke på forbruket mitt lenger. Nå ligger jeg på 12-15 GB/mnd om jeg ikke er på tur og bruker telefonen som hotspot. Er jeg på tur, skole eller lignende, går det mellom 20 og 30 GB/mnd. Fortsatt er chili best. Komplett var det før chili tok kaka. :)

 

Det var da beskjedent, jeg bruker ca 40-60 GB per måned. Etterhvert som mer høyoppløselig video blir vanlig går nok databruken opp hos de fleste. Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Samme her, håper talkmore går konkurs, muligens de har fordelen med bonus poeng ved innlogging av app og vervemuligene. Samt de gir ut nødlader verdt 50 kr til nye kunder ulempen verken quick changer eller dash changer er støttet.

Men man kan ikke kjøpe datapakke på kontantkort for fjelltur så da må man tegne halv års avtale.

 

Hadde man skulle kunnet kjøpe 1 gb data for fjelltur i jotunheimen området måtte man betalt 500 kr for det. Samme pris som båt eller fly.

Så sier selv selv. Er det fornuftig eller skal prisen være dyrt kun fordi ingen skal kjøpe datapakke på fjellet?

Man kan jo droppe å reise på ferie eller velge sverige, men når telenor er slik fortjener de ikke hjelp å skaffe nye kunder syns jeg. Telenor og talkmore utnytter kunder der telia\icenet ikke har dekning.

Hva babler du om? Kommentaren ovenfor sier at man håper Talkmore holder koken, og du skriver samme her, håper de går konkurs?

 

Hos Talkmore kan man kjøpe datapakke til kontantkort som er gyldig i 30 dager. 1 GB koster kr. 79 og ikke kr. 500,-.

 

En nødlader er vel bedre enn ingen? Er jo liten vits å klage på dette?

 

Jotunheimen? Du vet vel at hele Europa dekkes i samme datapakke?

 

Alt du skriver er bare rør - og ren løgn!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...