Gå til innhold

Apple har slått på «bremsene» på iPhone 8 og iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og snart skal de komme med måneds betaling på apper gled dere.

 

Det er helt opp til app-utviklerne om de vil innføre månedsbetaling eller ikke, det er ikke noe Apple tvinger på noen.

 

Mange brukere synes nok at det er bedre å betale et lite beløp hver måned istedenfor et stort beløp en gang i året. Ja, for det finnes mange apper/tjenester som ikke er gratis, og det finnes mange som er villige til å betale for dem, enten i form av et engangsbeløp eller som abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er og blir et dritt selskap eneste de tenker på er penger. Og snart skal de komme med måneds betaling på apper gled dere. Jeg skal holde meg til Nokia en mobil some funker når jeg trenger den ikke når den vil fungere som Apple

 

Velkommen tilbake til den virkelige verden. Var det gøy i omvendtland?

 

Det finnes ikke ett eneste selskap her i på denne jord som ikke ønsker tjene penger.

 

Alle vil ha mer, og fanden vil ha fler. Det stemmer 100%, alltid. Ikke prøv å fortelle meg noe annet.

 

Det er alltid noen som ønsker MER enn andre, det kan jeg til dels være enig i. Men att alle selskaper på denne jord ønsker å tjene penger er helt sikkert.

 

Det samme gjelder Google, Microsoft, Red Hat, IBM, Raspberry Pi Foundation, ja, alle. Att noen gir ting gratis baserer deg på att de får income på noe annet relatert, enten i hard cash eller i PR.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple er og blir et dritt selskap eneste de tenker på er penger. Og snart skal de komme med måneds betaling på apper gled dere. Jeg skal holde meg til Nokia en mobil some funker når jeg trenger den ikke når den vil fungere som Apple

Vel, denne saken tyder jo på det motsatte i alle fall. Apple tar vare på kundenes tellefoner, selv flere år etter kjøp. Endelig kan funksjonen også skrues av, slik at de som er idioter heller kan få oppleve at tellefonen skrur seg av pga et oppbrukt batteri. Artikkelen feiler jo i å nevne at denne «bremsinga» kun skjer i de få tilfeller hvor man har slitt ut batteriet og egentlig hadde hatt en «ødelagt» tellefon (hvis man ikke bytter batteriet da) Flere mobilprodusenter burde ha en slik funksjon. Bortsett fra dette har jo iOS 12 gjort samtlige iPhoner raskere, selv gamle iPhone 5S. Så jeg tror vi er forbi den der «Apple lurer kundene» greia...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salgstallene vitner om at dette er en funksjon kundene ønsker

 

 

Hvorfor skulle de IKKE ønske den? Alternativet er jo at tellefonen skrur seg av fordi det oppbrukte batteriet ikke leverer nok spenning. Dette er jo en smart funksjon for å bruke gamle tellefoner/batterier litt lenger. Det er jo nå heldigvis mulig å skru funksjonen av, så får man se hva alternativet blir (nemlig at tellefonen «dør») Flere mobilprodusenter burde følge Apple her, å bry seg litt mer om eldre modeller og helsetilstanden på disse. Bortsett fra dette har jo iOS 12 gjort samtlige tellefoner fra iPhone 5S raskere og gitt dem «nytt liv». Bremsefunksjonen er kun ved tilfeller av ødelagt/oppbrukt batteri. Men det er jo kjedelig å skrive om, selvsagt ?? Endret av KåreKålrabi
Lenke til kommentar

Gøy og se det fins mange sauer rundt om kring i Norge enda. Lett lurte å svelger alt Apple har og si. Heldigvis står der ikke sau i panna på meg og greier og se hva Apple holder på med. Det fins altid lettlurte folk I verden og det er lett og se på,denne tråden

Hahaha! På med foliehatten! Det er godt dokumentert hva Apple holder på med her. Men du har tydeligvis ikke giddet å sette deg inn i saken du har så sterke meninger om. Skummelt egentlig, at folk er slike sauer å biter på alle tabloide overskrifter. Jaja, funksjonen som hær beskriver kan skrues 100% av, valgfritt, end of story

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Salgstallene vitner om at dette er en funksjon kundene ønsker

 

 

Hvorfor skulle de IKKE ønske den? Alternativet er jo at tellefonen skrur seg av fordi det oppbrukte batteriet ikke leverer nok spenning. Dette er jo en smart funksjon for å bruke gamle tellefoner/batterier litt lenger. Det er jo nå heldigvis mulig å skru funksjonen av, så får man se hva alternativet blir (nemlig at tellefonen «dør») Flere mobilprodusenter burde følge Apple her, å bry seg litt mer om eldre modeller og helsetilstanden på disse. Bortsett fra dette har jo iOS 12 gjort samtlige tellefoner fra iPhone 5S raskere og gitt dem «nytt liv». Bremsefunksjonen er kun ved tilfeller av ødelagt/oppbrukt batteri. Men det er jo kjedelig å skrive om, selvsagt ??

Hadde det vært at de brydde seg om eldre modeller, så hadde jeg vet helt enig med deg. Iphone x kom for ett år siden, litt tidlig å sette festbremsen på denne vel? Hvis den trenger det nå, så er det produktet det er noe galt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Iphone x kom for ett år siden, litt tidlig å sette festbremsen på denne vel? Hvis den trenger det nå, så er det produktet det er noe galt med.

 

Les litt mer enn overskrifter, da...

Saken er at de har innført det Tek.no kaller "ytelsesadministrering" for iPhone X i iOS 12.1.

 

Det betyr at iOS nå er i stand til å detektere at batteriet begynner å skrante, og således "sette på bremsene" for å unngå at apparatet plutselig skal slå seg av pga. for høyt strømtrekk.

 

Men bremsene blir ikke satt på før denne svakheten i batteriet blir oppdaget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 Iphone x kom for ett år siden, litt tidlig å sette festbremsen på denne vel? Hvis den trenger det nå, så er det produktet det er noe galt med.

 

Les litt mer enn overskrifter, da...

Saken er at de har innført det Tek.no kaller "ytelsesadministrering" for iPhone X i iOS 12.1.

 

Det betyr at iOS nå er i stand til å detektere at batteriet begynner å skrante, og således "sette på bremsene" for å unngå at apparatet plutselig skal slå seg av pga. for høyt strømtrekk.

 

Men bremsene blir ikke satt på før denne svakheten i batteriet blir oppdaget.

Altså ca ett år etter telefonen ble tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å designe software at det skåner batteri slitasje, men Apple bruker jo dette å få deg på nyere modell.

Apple er også kjent for å bytte ut produktene dine med samme da de ikke reparer selv, noe som er greit for en så stor firma. Derimot så er det ikke greit at Apple ikke lar tredjeparts reperatører til fikse din telefon på lovlig vis, pga dette er apple miljøsvin som vil at du skal kaste og kjøpe ny!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...