Gå til innhold

Tre Resident Evil-klassikere er på vei til Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri blidd å runne RE3, men sier ikke nei til en remake av det. Dog Resident Evil Code Veronica syns jeg er ett underrated RE spill og om jeg skulle valgt ville jeg heller hadd en remake av det.

 

Har lenge håpet at disse spillene ville bli portet til Nintendo Switch. RE0 vil jeg nokk ikke plukke opp. Det er ett til som jeg ikke har runnet da jeg syns det var bare irriterende. Men Resident Evil Remake er nothing short of fantastic, ser fortsatt utrolig bra ut for å være fra 2002.

 

Resident Evil 4 vil bli utrolig kult å kunne spille i håndholdt format, men etter å ha blidd bortskjemt med RE4HD modden på pc så skulle jeg ønske at capcom iallefall fikset muligheten til å skru av torden effekten på nattbrettene i RE4, syns den er slitsom, men var utrolig digg å spille uten det med modden. Går aldri igjen tilbake så får se om jeg omså bare kjøper RE remake på switch.

Lenke til kommentar

Har aldri blidd å runne RE3, men sier ikke nei til en remake av det. Dog Resident Evil Code Veronica syns jeg er ett underrated RE spill og om jeg skulle valgt ville jeg heller hadd en remake av det.

 

Fun fact: Da Sega Saturn kom prøvde de å porte Resident Evil 2 dit, men fant ut at det ikke gikk, av flere grunner. Så i stedet bestemte de seg for å lage et nytt spill i serien til Dreamcast, tidlig kalt Resident Evil 3. Men samtidig jobbet de med en spin-off til Playstation, som var satt mellom RE1 og 2, og fokuserte på Jill Valentine. Problemet var at Sony ville ha spillene sine mer eller mindre eksklusive, og ville ha et nummer på dem. Resident Evil 3 var kun på Dreamcast, så dette endret navn til Resident Evil: Code Veronica. Spin-off'en med Jill endret navn til Resident Evil 3: Nemesis. Med andre ord er Sony den eneste grunnen til hvorfor Code Veronica er regnet som en spin-off, og RE3 et hovedspill. I utgangspunktet var det stikk motsatt. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...