Gå til innhold

FEATURE: Spektakulært vakkert westerneventyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det første spillet kom aldri på PC, og det vil dessverre forundre meg om dette noensinne blir lansert for PC.

 

Kommer ann på hvor mye penger de tjente på GTA V/Online på pc, om jeg husker riktig(og kan ta veldig feil her) var vel noe av grunnen til at RDR ikke kom på pc var at GTA IV ikke gjorde det super bra på pc. 

 

Men det virker som Rockstar tjener bøtter og spann på GTA Online på pc.

Og som alltid når det kommer til spill utgivere, er spørmålet, hvor mye penger kan vi få på minst mulig arbeid. Rockstar tjener så mye at arbeidet med å porte til pc er kanskje rett og slett ikke verdt de hundre millionene de tjener på PC utgaven.

Lenke til kommentar

 

Har vanlig PS4, så tror nok jeg må droppe denne runden. Får håpe på at det ikke tar så lang tid før det kommer på PC.

Har dårlig erfaring fra GTA5 og PS4..

Vel, det første spillet kom aldri på PC, og det vil dessverre forundre meg om dette noensinne blir lansert for PC.

Sant det. Tviler sterkt på at det kommer en PC versjon, det er ikke kunngjort av Rockstar engang.

Lenke til kommentar

Synes alt er litt for uskarpt og grøtete 1080p og "4kcheckerboard" ps4pro. Alt for mange texturer er alt for lavoppløste som klær osv. Behandling av lys etc er gjort meget bra og man får en endel veldig bra atmosfæriske scener etc,men alt er for uskarpt til og være beste jeg har sett. Vil nok kanskje sette horizon zero dawn hakket over selv og det er noen ekstremt fæle elendige texturer etc i det spillet også. Uncharted 4 har endel områder som ser helt hinsides fantastisk ut også.

Andre ting jeg synes er dårlig på rdr2 er at de ikke har tatt seg tid til og lage ordentlige gevær reimer etc der de noen ganger bretter seg kantete over skulderen og endel mangel på kollisjoner etc som at vi putter hånda rett gjennom tøylene på hesten når vi skal klappe den etc. Mange ting som er gjort meget bra, men blir ødelagt av at andre detaljer man ser like mye ikke har fått noen oppmerksomhet, litt merkelig.

Ellers må jeg si at UI'en i dette spillet er klønete og rimelig elendig. Idiot AI noen ganger,masse rare ting som ikke blir forklart bra nok etcetc. ligger på 7 av 10 for øyeblikket. Masse bra men også endel mindre bra ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forundrer meg veldig om ikke Rockstar kommer med en PC versjon da GTA 5 gjorde det svært godt. Om jeg ikke tar feil var det flere milliarder de tjente med tanke på at det er det tredje best selgende spillet på STEAM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Sant det. Tviler sterkt på at det kommer en PC versjon, det er ikke kunngjort av Rockstar engang.

Jeg tror PC versjonen kommer i slutten av neste år, Rockstar er ikke så dumme at de sier nei takk til en milliardsum. Rockstar spill selger veldig godt på PC, GTA 5 slo jo rekorder.

De gjorde det med eneren og Rockstar argumenterte at det var tekniske utfordringer med å porte over RDR til PC. Tviler sterkt det kommer de har vært skikkelig negativ tidligere når d har vært spørsmål om PC utgave. Flertallet er uansett på konsoll.
Lenke til kommentar

De gjorde det med eneren og Rockstar argumenterte at det var tekniske utfordringer med å porte over RDR til PC. Tviler sterkt det kommer de har vært skikkelig negativ tidligere når d har vært spørsmål om PC utgave. Flertallet er uansett på konsoll.

Men det er 8 år siden. Ting har forandret seg siden den gang, nå bruker både Microsoft og Sony vanlig cpu-er etc., som har forenklet porteringen til PC blant annet.

Steam har også hatt en enorm vekst siden den gang, PC gaming har aldri vært større enn det er i dag.

 

Det er ingen logisk grunn til at de skulle droppe en PC versjon, det eneste måtte være økonomi, men det er ingenting som tyder på at spillet vil selge dårlig på PC.

Lenke til kommentar

Pc ble ikke utelatt med vilje sist gang, problemet var at studioet som hadde stått for RDR hadde rotet så mye at det ble vurdert dithen at kostnaden ved å portere spillet rett og slett ikke hadde vært lønnsomt. De har ved flere anledninger sagt at de gjerne ville ha det over på pc... Å tro at rockstar takker nei til å omtrent printe sine egne penger i kjelleren er vel ganske naivt. De prøver vel heller å kjøre vanlig rockstar taktikk med en senere pc versjon slik at duster som meg kjøper spillet flere ganger, slik som gta V. Gleder meg til å se dette på pc, med bildefrekvens 60+ (144?) og enda bedre grafikk og detaljer, men for historien sin del så blir det altså xbox og RDR2 på meg.... Eneste spillet på denne konsoll generasjonen som frister meg (med unntak av noen Nintendo spill på switchen)...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer RDR 2 til PC. Som Phelix skriver over så var RDR et rot utviklingsmessig og ble derfor ikke portet. Jeg har begynt å spille RDR 2 til PS4 og er forelska, men herregud så mye jeg hadde gitt for å kunne spille dette på en rå pc og få alt det gode som kommer med.

 

Ved å først slippe RDR 2 til kun konsoll gjør de slik at sånne som meg kjøper det flere ganger (eier gta v til 360, ps4 og pc).

 

Se også artikkel fra IT-Avisen om funn i companion appen som tyder på at det kommer til pc: https://itavisen.no/2018/10/29/dette-tyder-pa-red-dead-redemption-2-til-pc/

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer RDR 2 til PC.

 

Dette er det ingen tvil om.

La oss si at Rockstar Games hyrer 30 utviklere kun for å portere i ett års tid. Om disse har en årslønn på en million vil da disse 30 millionene vokse seg til 5 milliarder kroner hvis man tenker at de selger 10 mill kopier til kr 500 stk. (GTA5)

 

Ingen utviklerhus sier nei til "gratis" milliarder

Lenke til kommentar

Dette er det ingen tvil om.

La oss si at Rockstar Games hyrer 30 utviklere kun for å portere i ett års tid. Om disse har en årslønn på en million vil da disse 30 millionene vokse seg til 5 milliarder kroner hvis man tenker at de selger 10 mill kopier til kr 500 stk. (GTA5)

 

Ingen utviklerhus sier nei til "gratis" milliarder

 

Det er ikke pga penger. Rockstar har nesten vært sint i sin uttalelse tidligere angående å få RDR på PC.

Og her sier de det igjen til RDR2.

 

 

 

During the live stream with MultiplayerIT on Twitch, Rockstar Games were asked to talk about the chance of the game coming to PC. Their answer was pretty clear-cut. They said that it is absolutely not coming to PC.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...