Gå til innhold

Dette er PC-riggen du må sitte på for å kjøre Fallout 76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da sliter de nyeste intel cpuene da de fleste ikke er flerkjerne. Ukritisk referanse copy/paste.

 

Er ikke i tvil om at 2500k kjører den glatt.

Dette var merkelig ja. En R3 1300X er en betydelig tregere prosessor enn i7 4790K. i5 2500K er vell ikke så langt unna 1300X i ytelse litt avhengig av ram, klokking etc, rart ikke den står oppgitt som minimum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først av alt. Jeg er en stor, stor Fallout fan og har spilt alle spillene. Det som gjør Fallout serien så bra er atmosfæren i spillene, historiene og oppdragene man blir dratt inn i. Jeg koser meg like mye i en sidequest som i main story. Faktisk så elske bare det å traske rundt og explore og oppdage og få oppdrag. Etterhvert at jeg også funnet min egen spillestil og karakterutvikling som jeg selv liker, med andre ord jeg vil ha valg over hvordan jeg utvikler min karakter og masse innhold i form a story og quest.

 

I fallout 4 er det en ting jeg har gitt fullstendig beng i, og det er å bygge base. Ja jeg har bygget med et lite blikkskur rundt den bensinstasjonen som er rett ved husene der spillet starter, men det var kun for å ha et sted å plassere Loot. 

 

Fallout 76 kommer vel til å ende opp som en gigantisk RaiderCamp samling der Schtøgge blikkskur og festninger med minefelt og lasertårn gjør det helt umulig å bevege seg rundt på brettet. I tillegg så tar det vel nøyaktig 24 timer etter release før 10,000 kinesere selger sine level 20 karakterer på ebay og alle man møte har powerarmour og beefa gattling lasers og nukes.

 

Lurer da fælt på hva som egentlig er tanken bak Fallout 76 fra utviklerne. PvP blir jo som å møte en flokk med deathclaws når man selv er level 1. I fallout 4 er jo disse heldigvis begrenset til visse områder så det er mulig å unngå dem.

 

Også er det dette med kort da for å velge perks og skills. Kan vi vært 100% på at man ikke får tilgang til flere kort om man har premium utgaven av spillet? Evt kan KJØPE flere slike kort for hard cash?

 

Må si jeg er VELDIG skeptisk....

Endret av Mazeking
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Får håpe de ikke har glemt å ha shadow distance på for høyt denne gangen og da. Var jo fantastisk hvor bra performance du fikk bare ved å endre på den ene innstillingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette er riggen du må sitte på for å kjøre Red Dead Redemption 2 :tease:

 

Hehe, ja, det stemmer foreløpig. Men nå er det slik at GTA 5 solgte helt vanvittig mange kopier på PC, og tviler på at de ikke skal lage en PC verjon. 

Lenke til kommentar

Siden ikke gamer selv klarer å rette på artikkelen sin. Her er korrekt system req:

 

Fallout 76 (minimum):

Requires 64-bit processor and operating system

OS: Windows 7/8/10 (64-bit OS required)

Processor: Intel Core i5-6600k 3.5 GHz /AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz or equivalent

Graphics: NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 285 2GB or equivalent

Memory: 8 GB RAM

Storage: 60 GB of free disk space

 

Fallout 76 (recommended):

Requires 64-bit processor and operating system

OS: Windows 7/8.1/10

Processor: Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz

Graphics: Nvidia GTX 970 4GB / AMD R9 290X 4GB

Memory: 8 GB RAM

Storage: 60 GB of free disk space

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dette er riggen du må sitte på for å kjøre Red Dead Redemption 2 :tease:

De var ganske smale, blir det ikke ubehagelig å sitte på dem i lengden?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

i5 6600k er ca 20% bedre enn 2500k, men de fleste kjører 2500k overklokket så da er cpuen på plass

I følge denne testen.



med et minimums 1070 grafikk kort, så ligger det ganske jevnt: fps 2500k vs 8700k.

Gtx 970.  GTX 780

Men Intel 9 9900k er 80% raskere i gaming. Woot. Hvis Cannon Lake er 100% raskere, da oppgraderer jeg.



 
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...