Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikker på det?

denne støtter jo B3 B7 og B20

 

Det er merkverdig at dere ikke nevner at ved kjøp av en slik telefon(Xiaomi), så kan man ikke benytte seg av 4G-tale(VoLTE) hos noen av operatørene i Norge, dette selv om telefonen skulle ha støtte for teknologien. Hilsen en som har hatt Xiaomi i årrekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er merkverdig at dere ikke nevner at ved kjøp av en slik telefon(Xiaomi), så kan man ikke benytte seg av 4G-tale(VoLTE) hos noen av operatørene i Norge, dette selv om telefonen skulle ha støtte for teknologien. Hilsen en som har hatt Xiaomi i årrekke.

 

Xiaomi's telefoner leveres jo i to utgaver i Kina, for henholdsvis China Mobile og China Unicom, så det kan være at du har kjøpt "feil"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dem som vil ha heldekkende skjerm, headphone jack og minnekortplass til en enda billigere penge så kan Xiaomi Mi A2 Lite være tingen.

Kjøpte en slik til muttern som kom i posten i går. Er helt vanvittig mye telefon for pengene.
Og til prisen jeg betalte så får man 12 mobiler for samme pris som en iPhone XS Max 512GB :wee:

Det fulgte og med en 10W lader, hvorpå apple leverer sine mobiler med 5W lader.

Endret av Complexity
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det er merkverdig at dere ikke nevner at ved kjøp av en slik telefon(Xiaomi), så kan man ikke benytte seg av 4G-tale(VoLTE) hos noen av operatørene i Norge, dette selv om telefonen skulle ha støtte for teknologien. Hilsen en som har hatt Xiaomi i årrekke.

 

Xiaomi's telefoner leveres jo i to utgaver i Kina, for henholdsvis China Mobile og China Unicom, så det kan være at du har kjøpt "feil"?

Nope, jeg har forhørt meg med operatøren, og fått bekreftet at ingen operatører i Norge, har avtale med Xiaomi, og derfor vil VoLTE ikke fungere, foreløpig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem bruker volte? Og Xiaomi har ikke avtale med noen av teleleverandørene i Norge meg bekjent.

Mulig du har sovet i timene, men jeg kan informere deg om at det satses for fullt på 4g(og 4g-tale) og 3g nettet plukkes ned innen 2020(om jeg husker rett). Selv om du ikke vet hva det innebærer, så betyr det ikke at det ikke er i bruk. 4g-tale er jo på som default på telefoner i dag, så mange bruker det uten å være klar over det.

Lenke til kommentar

Stusser litt av at denne krabber over G6+. De har LIK pris, men G6+ har i tillegg plass til 2 SIM kort, minnekort, er fuktsikret og HAR uttak til vanlige hodetelefoner.

Så lenge man kan lade og høre på musikk samtidig uten et kobbel av adaptere, så betyr det langt mer enn hakket bedre skjerm og kamera. Iallefall for meg.

Lenke til kommentar

Har en Xiaomi Mi A1 og er storfornøyd med den.

Bruker telefonen til spotify, samtaler, messenger og surf. De oppgavene gjør den LETT. Kameraet er også godt akseptabelt, men det skotter litt når lysforholdene blir dårlige. I forhold til prisen er det dog en eksepsjonelt god telefon, og jeg kan tenke meg at A2 fortsetter i den gata.

 

Kan dog nevnes til evt interesserte at man bør være påpasselig med å sjekke hvilke bånd telefonen støtter før man trykker på kjøp-knappen. Den leveres i to varianter, der den "internasjonale" støtter båndene som benyttes i vår del av verden.

Lenke til kommentar

Stusser litt av at denne krabber over G6+. De har LIK pris, men G6+ har i tillegg plass til 2 SIM kort, minnekort, er fuktsikret og HAR uttak til vanlige hodetelefoner.

Så lenge man kan lade og høre på musikk samtidig uten et kobbel av adaptere, så betyr det langt mer enn hakket bedre skjerm og kamera. Iallefall for meg.

Da er vel A2 Lite bedre for deg. Støtter 2 sim pluss minnekort, og har headphone jack.

Ikke vanntett dog, men til prisen så er det bare å kjøpe ny om uhellet er ute.

 

Bittelitt svakere prosessor enn G6+, men til gjengjeld større batteri og mindre skjermramme.

 

For ikke å nevne Android One. Motorola har vel ganske stock Android, men det blir ikke like oppdatert som xiaomien's One system.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

 

Med andre ord: en One-telefon solgt med Android 9 i år, er garantert å få ikke bare Android 10, men også Android 11.

 

 

Stemmer dette? Fra en test av en telefon jeg så på youtube så fikk jeg inntrykk av at Google kun krever oppdatering av feilrettinger i to år. I praksis betyr det at produsentene kan levere en telefon med Android 9 i år, og om to år har du fortsatt android 9 på telefonen men har fått OTA feilrettinger slik at telefonen fortsatt er sikker og tidligere sikkerhetshull er tettet. 

 

Her fra wiki:

 

 

"Confirm exact duration of support for phones in your territory with smartphone manufacturer. Monthly security updates to be supported for at least three years after initial phone release.

 

Hva er korrekt, krever Google at Android oppdateres med nytt versjonsnummer, fra Android 9 til 10 året etter også til Android 11 eller krever Google kun sikkerhetsoppdateringer i to år? For brukerne vil det jo være av svært stor betydning, da mange kan friste å kjøpe en telefon der de tror de får minst 2 versjonsoppdateringer av Android, men dersom dette ikke er tilfellet så bør artikkelen rettes opp. 

 

Eks for en telefon som ikke er Android One:

Huawei Mate 10 Pro kom med Android 8. Nå ett år etterpå har det kommet ca 1 OTA sikkerhetsfiks i kvartalet. Per idag er det dog fortsatt Android 8 på telefonen, Huawei valgte å kjøre sikkerhetsoppdateringer, men det er altså fult mulig å oppdatere sikkerheten UTEN å oppgradere til nytt versjonsnummer. (ja Mate 10 pro får Android 9 OTA etterhvert)

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...