Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Setter en ny standard for åpen verden-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du motsier deg selv veldig i denne sniktitten.

 

På hvilken måte har spillet fullt av ting å gjøre? Repetive minispill kopiert 10000 ganger betyr ikke automatisk at det er mye å gjøre, uavhengig av om det er 10, 20 eller 30 av dem.  (Track & Field 2 hadde 15 i 1988) Snarere tvert i mot. På hvilken måte setter det en ny standard for åpen verden--spill? Antall timer med copy/paste-innhold?

 

 

 

Et annet problem jeg har med spillet så langt, er hvordan flere oppdrag og handlingsforløp fremstår som noe typiske, litt forutsigbare og kanskje ikke fullt så viktige for det overhengende plottet. Det er liksom begrenset hvor mange ganger man kan stjele fra en hestekjerre før det mister noe av sjarmen

 

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

 

Elementer som at hesteballer krymper i kaldt vær. Over 30 typer fisk. Koke kaffe før du drikker den. Så mange detaljerte elementer at det vil absolutt regnes som variasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utrolig hvilke spill vi får for tiden... Det her blir kos altså!

 

Og så mye for markedsførings avtalen til Sony. Spillet ser vesentlig bedre ut på Xbox One X. 

Godt å høre. Lastet det ned i går til X, og har tatt fri i morgen, og mandag. Nå skal jeg innom butikken å kjøpe bacon, bønner og egg :)

 

Ah, Native 4K på X, og skryt for stabil fps.

https://www.youtube.com/watch?v=_mTIPXwcDGQ

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du motsier deg selv veldig i denne sniktitten.

 

På hvilken måte har spillet fullt av ting å gjøre? Repetive minispill kopiert 10000 ganger betyr ikke automatisk at det er mye å gjøre, uavhengig av om det er 10, 20 eller 30 av dem.  (Track & Field 2 hadde 15 i 1988) Snarere tvert i mot. På hvilken måte setter det en ny standard for åpen verden--spill? Antall timer med copy/paste-innhold?

 

Et annet problem jeg har med spillet så langt, er hvordan flere oppdrag og handlingsforløp fremstår som noe typiske, litt forutsigbare og kanskje ikke fullt så viktige for det overhengende plottet. Det er liksom begrenset hvor mange ganger man kan stjele fra en hestekjerre før det mister noe av sjarmen

 

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

Det var da f... til dritt kasting på deg da? Har du spilt spillet som kommer med slike idiotiske uttalelser om ?? Vist spillet er i nærheten av Assassin Creed Odyssy så er det et 10/10 spill i mine øyne og jeg vill ikke uttale meg om spill jeg ikke har spilt, så det bør vel du også gjøre!!

Lenke til kommentar

Pokker, klarer ikke å vente på PC-versjonen. Får stikke ut og kjøpe en PS4!  :hm:

Håper du ikke gjør det, da forteller du til industrien at det er en bra praksis å holde tilbake PC versjonen så folk kjøper flere konsoller. Totalt meningsløst å ha en konsoll for min del, men Rockstar har jo historisk sett gitt PC gamere fingeren ved å slippe denne versjonen i lang tid etterpå.

 

Da får jeg bare vente.

 

EDIT: Kan jo også legge til at for min del klarer jeg ikke spille spill på vanlige konsoller etter så mange år som PC gamer, 30 FPS er bare stygt å se på. Da må jeg isåfall ha PS4 Pro eller Xbone X men det blir enda dyrere for å spille noen få titler, og det er enda mindre aktuelt.

Endret av Jext
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 DnB rabatt på 20% hos Power om du har DNB Mastercard.

 

Takk for tips. Ser dog ut som Power nærmest ikke har noen versjoner av PS4 på lager i butikk. Tilfeldig..?  :hmm:  :nei:

 

Håper du ikke gjør det, da forteller du til industrien at det er en bra praksis å holde tilbake PC versjonen så folk kjøper flere konsoller. Totalt meningsløst å ha en konsoll for min del, men Rockstar har jo historisk sett gitt PC gamere fingeren ved å slippe denne versjonen i lang tid etterpå.

 

Da får jeg bare vente.

 

EDIT: Kan jo også legge til at for min del klarer jeg ikke spille spill på vanlige konsoller etter så mange år som PC gamer, 30 FPS er bare stygt å se på. Da må jeg isåfall ha PS4 Pro eller Xbone X men det blir enda dyrere for å spille noen få titler, og det er enda mindre aktuelt.

 

 

Jeg er helt enig..dog vinner av og til følelser over fornuft, og jeg er redd ventetiden blir vanskelig  :hm:

Lenke til kommentar

 

Synes du motsier deg selv veldig i denne sniktitten.

 

På hvilken måte har spillet fullt av ting å gjøre? Repetive minispill kopiert 10000 ganger betyr ikke automatisk at det er mye å gjøre, uavhengig av om det er 10, 20 eller 30 av dem.  (Track & Field 2 hadde 15 i 1988) Snarere tvert i mot. På hvilken måte setter det en ny standard for åpen verden--spill? Antall timer med copy/paste-innhold?

 

Et annet problem jeg har med spillet så langt, er hvordan flere oppdrag og handlingsforløp fremstår som noe typiske, litt forutsigbare og kanskje ikke fullt så viktige for det overhengende plottet. Det er liksom begrenset hvor mange ganger man kan stjele fra en hestekjerre før det mister noe av sjarmen

 

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

Du høres gøy ut på fest.

Folk med egne meninger og som kan argumentere for de er absolutt å foretrekke på fest en den generelle poppisen spør du meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Synes du motsier deg selv veldig i denne sniktitten.

 

På hvilken måte har spillet fullt av ting å gjøre? Repetive minispill kopiert 10000 ganger betyr ikke automatisk at det er mye å gjøre, uavhengig av om det er 10, 20 eller 30 av dem.  (Track & Field 2 hadde 15 i 1988) Snarere tvert i mot. På hvilken måte setter det en ny standard for åpen verden--spill? Antall timer med copy/paste-innhold?

 

Et annet problem jeg har med spillet så langt, er hvordan flere oppdrag og handlingsforløp fremstår som noe typiske, litt forutsigbare og kanskje ikke fullt så viktige for det overhengende plottet. Det er liksom begrenset hvor mange ganger man kan stjele fra en hestekjerre før det mister noe av sjarmen

 

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

Det var da f... til dritt kasting på deg da? Har du spilt spillet som kommer med slike idiotiske uttalelser om ?? Vist spillet er i nærheten av Assassin Creed Odyssy så er det et 10/10 spill i mine øyne og jeg vill ikke uttale meg om spill jeg ikke har spilt, så det bør vel du også gjøre!!

Vil ikke si dette er drittkasting. Derimot synes han har noen gode argumenter. Altfor mange spill får 10/10 om dagen. Bruker God of war som eksempel da jeg spiller det om dagen. Veldig bra spill men ikke noe over 8-8.5/10 på skalaen min. Et annet eksempel er Spiderman(9/10) som ikke frista å fortsette å spille etter de 3 -4 første timene.

 

At man fiske 30 forskjellige typer fisk er ikke interessant i seg selv om ikke de må fiskes på alternative og interessante måter. Samme gjelder å koke kaffe før man drikker den. Tvert imot vil jeg foretrekke å slippe å koke kaffen så samt kokingen ikke involverer noe som er moro og varierende i lengden.

 

Kvalitet over kvantitet alltid. Grinding i seg selv er ikke gøy. 10/10 spill må bringe noe nytt til bordet. Det kan godt hende RDR viser seg å være et 10/10 spill. Men det kreves mer enn masse repeterende innhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pokker, klarer ikke å vente på PC-versjonen. Får stikke ut og kjøpe en PS4!  :hm:

 

Hadde det ikke hvert for at jeg hadde kone og liksom skal leke voksen osv, hadde jeg vel gjort det samme.

Men jeg får vel late som jeg er 33 som jeg egentlig er og ikke 17 som jeg har en tedens til å være når det kommer til "instant gratification" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Håper du ikke gjør det, da forteller du til industrien at det er en bra praksis å holde tilbake PC versjonen så folk kjøper flere konsoller. Totalt meningsløst å ha en konsoll for min del, men Rockstar har jo historisk sett gitt PC gamere fingeren ved å slippe denne versjonen i lang tid etterpå.

 

Da får jeg bare vente.

 

EDIT: Kan jo også legge til at for min del klarer jeg ikke spille spill på vanlige konsoller etter så mange år som PC gamer, 30 FPS er bare stygt å se på. Da må jeg isåfall ha PS4 Pro eller Xbone X men det blir enda dyrere for å spille noen få titler, og det er enda mindre aktuelt.

 

 

Da kan jeg få irritere deg med at jeg og skal ut og kjøpe en PS4 i morgen..

Lenke til kommentar

Da kan jeg få irritere deg med at jeg og skal ut og kjøpe en PS4 i morgen..

 

Nei folk må jo få gjøre hva de vil, det er jo soleklart at denne praksisen selger flere konsoller.

 

Jeg synes det fremdeles er dårlig for forbrukere da GTA 5 viser at det er null problem å ha en god versjon av spillet på PC, og samtidig bade i penger i årevis pga at det selger enormt bra på den plattformen. Plattform ekslusivitet er mye sjeldnere nå og det er utrolig teit i 2018.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...