Gå til innhold

Shadow of the Tomb Raider er på tilbud og fans som kjøpte spillet tidlig er svært misfornøyde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår fansen selv å vente flere år på ting og man ikke vil utsette det lengere, for så å vite at prisen faller.

Fleste vet prisene vil falle men hadde de vist å vente 1 måned hadde man spart 200 kr ville alle vente.

 

Hadde kjøpt resident evil 2 HD i dag til 300 kr men mistenker den prisen også vil falle.

 

Hadde håpet produsentene kunne vært ærlige men da hadde det ikke blitt solgt noe.

Heldigvis kjøpe jeg spillet på cdkeys.com så jeg har ikke tapt noe, men intrømmer selv jeg tok kontakt med de under 1 uke siden prisen falt 70 kr på den korte tiden heldigvis fikk jeg de pengene tilbake.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at folk blir irriterte, men dette er da en helt vanlig sak.

Man kan gå på butikken å kjøpe noe en dag, og dagen etter kan produktet være på salg.

Ikke noe å klage på akkurat.

 

Hva gjelder det anmelderen sier om at spillet blir for likt de forrige i serien, er det virkelig så dumt?

Om man kjøper et spill i en spillserie burde man ikke da heller forvente at spillet blir likt de tidligere?

 

Om jeg liker grand turismo fordi det er et racing spill, så tror jeg ikke jeg hadde vært så fornøyd om spill to i serien plutselig var et rpg hvor racing var en mindre del av spillet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er dette i det hele tatt et problem, enda mindre overraskende? Idiotene her er vel de som faktisk kjøper det på release i tro om at de er privilegerte og har fått en spesialpris som aldri vil bli matchet senere? Hjelpes..

 

Jeg skal kjøpe RDR2 på release, til det som antakelig er absolutt makspris, og jeg betaler gladelig noen hundrelapper ekstra for å få spille det umiddelbart og ikke vente. Regner da også med at det ikke er usannsynlig at prisen blir redusert etterhvert, velkommen til den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Er dette i det hele tatt et problem, enda mindre overraskende? Idiotene her er vel de som faktisk kjøper det på release i tro om at de er privilegerte og har fått en spesialpris som aldri vil bli matchet senere? Hjelpes..

Det er ikke alt som faller så fort i verdi. Det er umulig å vite angående salg. Du kan spå hva januar salg og black friday salgs vil komme med seg, jeg mistenker ting som er vanskelig å få solgt f.eks ryzen og SSD disker i sata etc. Kabinetter og PSU og cpu kjølere.

Så når du kommer med den listen så gjenstår det å se.

 

Man stoler vel på at prisene holdes stabil i 1-2 år, men det er vanskelig å spå.

Har lyst på farcry 5 men tror det spillet blir billigere. Call of Duty: Black Ops 4 spørs vel vil falle så mye i pris på en stund?

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at folk blir irriterte, men dette er da en helt vanlig sak.

Man kan gå på butikken å kjøpe noe en dag, og dagen etter kan produktet være på salg.

Ikke noe å klage på akkurat.

 

Jo det er faktisk noe man kan klage på. Hvis man kjøper et produkt i en norsk butikk / nettbutikk, og det kommer på salg dagen etter eller noen få dager etter, så kan man klage på det og kreve å få tilbake penger. Kjenner noen som har gjort det jeg.

 

Men selvfølgelig, det blir noe annet når det er spillplatformer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det er faktisk noe man kan klage på. Hvis man kjøper et produkt i en norsk butikk / nettbutikk, og det kommer på salg dagen etter eller noen få dager etter, så kan man klage på det og kreve å få tilbake penger. Kjenner noen som har gjort det jeg.

Man kan alltids klage, da i verstefall ikke kan endre med annet en avslag.

Men problemet med spill er hvis spillet ikke har blitt tatt i bruk er vel eneste å returnere det.

Eller håpe på butikken\steder er villig å gi deg billige pris, komplett har vel prisgaranti muligens også elkjøp men er mere tilbakeholden på det siden de ønsker mulighet å ikke tilby det.

 

Problemet med steam er de er vanskelig å få tak i.

https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2018/08/21/nvidias-flagship-rtx-2080-ti-cant-hit-1080p-60fps-in-new-tomb-raider/#6cce465e1558

En annen ting som kanskje irriter er hvis produsentene lover full GTX 2080 ti støtte, men i praksis er strålesporing VR etc ikke så bra som man hadde håpet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet hvor skal folk surmule da på forum? De er jo litt komisk at det er årsaken til dårlig review.

Men du ser jo på tester gjør spillet det dårlig på at det er litt kjedelig og litt for lik gamle tomb raider.

Selv syns jeg det er litt morsomt siden jeg ikke er helt enig.

Lenke til kommentar

"Shadow resembles nothing more than a theme park, the most extravagant log chute ride of your life. It’s low on danger, high on reward. Over three games Tomb Raider has become an expert at micro-dosing dopamine. If there’s a path, chances are there’s something to find at the end of it."

https://www.pcworld.com/article/3304360/gaming/shadow-of-the-tomb-raider-review.html

Virker som de har har prøvd samme formelen litt for mange ganger og at anmelderen er lei.
Du vet hva du går til.

Det blir muligens kjøpt etterhvert. Rise of the Tomb Raider er i alle fall var svært bra. Tomb Raider (2013) utgaven fenget ikke på samme måte for min del og ble derfor bare liggende.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at folk blir irriterte, men dette er da en helt vanlig sak.

Man kan gå på butikken å kjøpe noe en dag, og dagen etter kan produktet være på salg.

Ikke noe å klage på akkurat.

 

Hva gjelder det anmelderen sier om at spillet blir for likt de forrige i serien, er det virkelig så dumt?

Om man kjøper et spill i en spillserie burde man ikke da heller forvente at spillet blir likt de tidligere?

 

Om jeg liker grand turismo fordi det er et racing spill, så tror jeg ikke jeg hadde vært så fornøyd om spill to i serien plutselig var et rpg hvor racing var en mindre del av spillet.

 

Sånn sett er komplett genial, du får da prismatch i 60 dager, så lenge det er komplett som har salget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette i det hele tatt et problem, enda mindre overraskende? Idiotene her er vel de som faktisk kjøper det på release i tro om at de er privilegerte og har fått en spesialpris som aldri vil bli matchet senere? Hjelpes..

 

Jeg skal kjøpe RDR2 på release, til det som antakelig er absolutt makspris, og jeg betaler gladelig noen hundrelapper ekstra for å få spille det umiddelbart og ikke vente. Regner da også med at det ikke er usannsynlig at prisen blir redusert etterhvert, velkommen til den virkelige verden.

 

Du tuller nå? Et spill faller 200kr i spenn etter en måned, og du ser ikke problemet? Selvsagt vil prisen gå ned etterhvert, men vi snakker vanligvis minst et halvt år. Når det gjelder Shadow of the Tomb Raider (og sannsynlivis Red Dead Redemption 2) forventer jeg å få se begge på tilbud på Black Friday i slutten av november, men de vil være tilbake til full pris neste dag. For den saks skyld, hvorfor er ikke konsollversjonen av Shadow of the Tomb Raider nedsatt? Det er jo kul Steam-versjonen? Jeg velger dermed å tro det er Steam som har gjort en grov feil her. Noe annet er helt usannsynlig.

Lenke til kommentar

Det er en kinkig situasjon å være i og måtte sette prisen til 2/3. På den ene siden sier man at tittelen ikke lever opp til fullpris, og på den andre at en vil begrense skadeomfanget ved å tilby en mer spiselig pris for å få mest mulig salg. Forretningsmessig kan en gjerne kalle det en slags stoploss.

 

Jobben som er lagt ned i spillet er god, det er heller deler av den som burde vært mer utviklet eller forbedret. Det at Crystal Dynamics var med på laget har vel gjort sitt til at likheten er slik den er, så en har vært tro mot den gamle metoden.

 

Det å avslutte en serie og bringe alle bitene sammen uten at det har foreligget en plan hele veien fører gjerne til en god del hull.

Lenke til kommentar

 

Er dette i det hele tatt et problem, enda mindre overraskende? Idiotene her er vel de som faktisk kjøper det på release i tro om at de er privilegerte og har fått en spesialpris som aldri vil bli matchet senere? Hjelpes..

 

Jeg skal kjøpe RDR2 på release, til det som antakelig er absolutt makspris, og jeg betaler gladelig noen hundrelapper ekstra for å få spille det umiddelbart og ikke vente. Regner da også med at det ikke er usannsynlig at prisen blir redusert etterhvert, velkommen til den virkelige verden.

 

Du tuller nå? Et spill faller 200kr i spenn etter en måned, og du ser ikke problemet? Selvsagt vil prisen gå ned etterhvert, men vi snakker vanligvis minst et halvt år. Når det gjelder Shadow of the Tomb Raider (og sannsynlivis Red Dead Redemption 2) forventer jeg å få se begge på tilbud på Black Friday i slutten av november, men de vil være tilbake til full pris neste dag. For den saks skyld, hvorfor er ikke konsollversjonen av Shadow of the Tomb Raider nedsatt? Det er jo kul Steam-versjonen? Jeg velger dermed å tro det er Steam som har gjort en grov feil her. Noe annet er helt usannsynlig.

Den er ikke permanent nedsatt. Det er en ukes tilbud. Når den uken er over vil prisen gå opp igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tuller nå? Et spill faller 200kr i spenn etter en måned, og du ser ikke problemet? Selvsagt vil prisen gå ned etterhvert, men vi snakker vanligvis minst et halvt år. Når det gjelder Shadow of the Tomb Raider (og sannsynlivis Red Dead Redemption 2) forventer jeg å få se begge på tilbud på Black Friday i slutten av november, men de vil være tilbake til full pris neste dag. For den saks skyld, hvorfor er ikke konsollversjonen av Shadow of the Tomb Raider nedsatt? Det er jo kul Steam-versjonen? Jeg velger dermed å tro det er Steam som har gjort en grov feil her. Noe annet er helt usannsynlig.

SotTR var på tilbud på Xbox for et par uker siden allerede. Gjaldt i en uke, husker ikke hvor mange prosent riktig nok, men regner med det var kanskje 20% eller lignende. Føles ellers som en gjeng med sytepaver som alltid finner en grunn til å klage som har satt i gang nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...