Gå til innhold

TEST: Sony KD-65AF9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongen an 2018 Oled tvr... Sony bilde behandling er suveren.

Nydelig minimalistisk design et smykke av en tv.

 

Tvn kan brukes som en senter kanal i et hjemme kino surround syste,

Auto kalibrering mulighet med caliman og i år har AF9 fått et cms system.

Endret av samco
  • Liker 2
Lenke til kommentar

«Samsung er kongen på haugen når det kommer til TV-er å spille på..»

 

Synes dette er å lure folk. Spesielt hvis de kjører xox som kan vise spill i 4K. Hadde følt meg lurt hvis jeg hadde kjøpt en Samsung TV for å spille på, og i ettertid finner ut at den ikke støtter 4K i spillmodus.

 

Ganske viktig å få frem, så ivrige dere er med å anbefale Samsung som spill TVer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

«Samsung er kongen på haugen når det kommer til TV-er å spille på..»

 

Synes dette er å lure folk. Spesielt hvis de kjører xox som kan vise spill i 4K. Hadde følt meg lurt hvis jeg hadde kjøpt en Samsung TV for å spille på, og i ettertid finner ut at den ikke støtter 4K i spillmodus.

 

Ganske viktig å få frem, så ivrige dere er med å anbefale Samsung som spill TVer.

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

 

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

 

Ikke at jeg ikke tror på deg, men sikker på at det ikke er fikset? Finner bare gammel info om det, og noen skriver om softwarefix. Har du evnt en link? Prøver å bli så opplyst som mulig før kjøp her..

 

Uansett, noen få millisekunder bryr jeg meg ikke om nei, og jeg heller nok mot å kjøpe OLED... Selv om jeg er livredd for burn in :/

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

 

«Samsung er kongen på haugen når det kommer til TV-er å spille på..»

 

Synes dette er å lure folk. Spesielt hvis de kjører xox som kan vise spill i 4K. Hadde følt meg lurt hvis jeg hadde kjøpt en Samsung TV for å spille på, og i ettertid finner ut at den ikke støtter 4K i spillmodus.

 

Ganske viktig å få frem, så ivrige dere er med å anbefale Samsung som spill TVer.

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q9fn-q9f-q9-2018#comparison_1799

 

Ser da ut til å støtte 4k... Iallefall ikke noen problemer med input lag.

Lenke til kommentar

 

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

"Noen få millisekunder" Kanskje verdt å nevne at dette utgjør nesten 50% rundt 25%? Nei så klart ikke, for dette støtter ikke opp det du sier. Sony LG støtter heller ikke Freesync, noe som du også glemmer å nevne.

Liker du virkelig Sony LG nok til å spre feilinformasjon eller tjener du penger på det? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor forbrukere er så beskyttende ovenfor selskapene de liker at de gjør sånt.

 

Takk til iki som gjorde meg oppmerksom på at det gikk litt for fort i svingene når jeg kommenterte.

Endret av Yopaz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

 

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

"Noen få millisekunder" Kanskje verdt å nevne at dette utgjør nesten 50%? Nei så klart ikke, for dette støtter ikke opp det du sier. Sony støtter heller ikke Freesync, noe som du også glemmer å nevne.

Liker du virkelig Sony nok til å spre feilinformasjon eller tjener du penger på det? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor forbrukere er så beskyttende ovenfor selskapene de liker at de gjør sånt.

Sony?

Tror du vil legge merke til at personen du anklager faktisk anbefaler et Lg tv, og ikke et Sony tv.

Lenke til kommentar

 

 

 

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

 

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

"Noen få millisekunder" Kanskje verdt å nevne at dette utgjør nesten 50%? Nei så klart ikke, for dette støtter ikke opp det du sier. Sony støtter heller ikke Freesync, noe som du også glemmer å nevne.

Liker du virkelig Sony nok til å spre feilinformasjon eller tjener du penger på det? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor forbrukere er så beskyttende ovenfor selskapene de liker at de gjør sånt.

Sony?

Tror du vil legge merke til at personen du anklager faktisk anbefaler et Lg tv, og ikke et Sony tv.

OK, jeg leste for dårlig, men poenget mitt står, bare bytt ut LG med Sony. LG har også høyere input lag og mangler støtte for Freesync. Jeg gjorde en feil, derfor ignorerer du de punktene jeg nevnte og vinner diskusjonen.

Lenke til kommentar

«Samsung er kongen på haugen når det kommer til TV-er å spille på..»

 

Synes dette er å lure folk. Spesielt hvis de kjører xox som kan vise spill i 4K. Hadde følt meg lurt hvis jeg hadde kjøpt en Samsung TV for å spille på, og i ettertid finner ut at den ikke støtter 4K i spillmodus.

 

Ganske viktig å få frem, så ivrige dere er med å anbefale Samsung som spill TVer.

 

Det er feilinformasjon å si at Samsung TV ikke støtter 4K spillmodus. Har selv Samsung 4K TV og xbox x, og den støtter definitivt 4K i spillmodus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Støtter ikke Samsung spillmodus i 4K?

 

Ser på ny TV og Q9FN er en het kandidat, den og LG C8.. Men vil jo selfølgelig ha spillmodus i 4K også

 

Korrekt. Grunnen til at Samsung blir anbefalt er inputlagen, som er noen få millisekunder bedre enn konkurrentene.

 

LG C8 støtter 4K + HDR i spillmodus, og i tillegg har den Dolby vision som blir ganske bra på bl.a Netflix. Hadde ikke vært i tvil hvis jeg skulle hatt ny TV i år.

Jeg har Samsung UE55KS7005, den er vel 2-3 år gammel og denne kjører 4K i gamemode med Xbox one X, så jeg skjønner ikke hva du skriver om.

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung UE55KS7005, den er vel 2-3 år gammel og denne kjører 4K i gamemode med Xbox one X, så jeg skjønner ikke hva du skriver om.

 

Jeg kjøpte fjorårets q7, og den støttet ikke 4K i spillmodus. Jeg tok kontakt med Samsung og de sa de var klar over problemet, men ga ikke mer svar enn det. Kanskje de har fikset det, kanskje det bare gjaldt nordiske TVer, kanskje de bare løy til meg og det var noe galt med den tv-en.

Jeg er kjempeglad for at jeg ble tvunget til å kjøpe ny TV, for oled knuser virkelig qled på alle måter, om det er Sony, LG eller Philips.

Lenke til kommentar

"Noen få millisekunder" Kanskje verdt å nevne at dette utgjør nesten 50% rundt 25%? Nei så klart ikke, for dette støtter ikke opp det du sier. Sony LG støtter heller ikke Freesync, noe som du også glemmer å nevne.

Liker du virkelig Sony LG nok til å spre feilinformasjon eller tjener du penger på det? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor forbrukere er så beskyttende ovenfor selskapene de liker at de gjør sånt.

 

Takk til iki som gjorde meg oppmerksom på at det gikk litt for fort i svingene når jeg kommenterte.

 

 

FreeSync? Har aldri sett ett eneste tear i bildet når jeg kjører konsoll. Kan jo være at man trenger det når man har en Samsung TV da..

 

Kanskje Samsung bare har løyet til meg om hele saken i TV-kjøpet mitt, men det styrker ikke akkurat saken dems så mye. Faktum er at q7 fra i fjor støttet ikke 4K, og beskjeden fra Samsung var at de er klar over problemet. Det kan ha blitt fiksa nå, finner ikke noe info om det. Men som jeg skrev tidligere så er det bra de rotet det til slik at jeg gikk for oled istedet. Utrolig mye mer fornøyd med bildet. Spesielt på xox og streaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...