Gå til innhold

TEST: Fitbit Charge 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I ekte Fitbit-stil er laderen du bruker proprietær, altså vil den ikke fungere med noen andre produkter enn akkurat Charge 3."

 

Og der mistet jeg interessen. Hvorfor må de på liv og død bruke en proprietær lader, og ikke en usb-c?

Hvorfor ikke. Usb-c på en liten sak som dette ville bare betydd problemer. Skulle de gjort plass til dette så ville de fått utfordringer med tanke på vanntetthet og plass. Den proprietære løsningen er faktisk plassbesparende og lettere å kombinere med vanntetthet enn en usb-c inngang ville vært.

 

En type trådløs lading ville jo selvfølgelig vært å foretrekke, men det er også noe det ville vært utfordringer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"I ekte Fitbit-stil er laderen du bruker proprietær, altså vil den ikke fungere med noen andre produkter enn akkurat Charge 3."

 

Og der mistet jeg interessen. Hvorfor må de på liv og død bruke en proprietær lader, og ikke en usb-c?

Hvorfor ikke. Usb-c på en liten sak som dette ville bare betydd problemer. Skulle de gjort plass til dette så ville de fått utfordringer med tanke på vanntetthet og plass. Den proprietære løsningen er faktisk plassbesparende og lettere å kombinere med vanntetthet enn en usb-c inngang ville vært.

 

En type trådløs lading ville jo selvfølgelig vært å foretrekke, men det er også noe det ville vært utfordringer med.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål;

 

- Måler den høydemeter over havet?

- Hva med å logge steder man har gått i et kart, som en gps? Gjør den det? Finnes det bedre alternativer?

 

Hvis du mener om den har Altimeter og måler antall «trappetrinn» - ja

 

Det siste spørsmålet ditt står jo svart i artikkelen - ja og nei, den bruker telefonens GPS, så du kan ikke løpe uten den skal du benytte deg av GPS-funksjoner.

Endret av Hu5um
Lenke til kommentar

Meter over havet er noe annet enn trappetrinn.

Skrev «trappetrinn» av en grunn. For en Altimeter er nettopp en høydemåler, men den brukes ikke i aktivitetsarmbåndet for å direkte måle høyden i cm eller km, men for å se hvor mange «trappetrinn» du går i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Meter over havet er noe annet enn trappetrinn.

 

Skrev «trappetrinn» av en grunn. For en Altimeter er nettopp en høydemåler, men den brukes ikke i aktivitetsarmbåndet for å direkte måle høyden i cm eller km, men for å se hvor mange «trappetrinn» du går i løpet av dagen.

 

Om jeg har forstått rett vil et altimeter måle forskjeller i høyde basert på atmosfærisk trykk. Mao relativ høyde. Den måler høydeforskjell, men kan ikke fortelle hvor høyt du befinner deg.

 

Mer nøyaktig høyde kommer heller av mobilens gps og kartdata tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke. Usb-c på en liten sak som dette ville bare betydd problemer. Skulle de gjort plass til dette så ville de fått utfordringer med tanke på vanntetthet og plass. Den proprietære løsningen er faktisk plassbesparende og lettere å kombinere med vanntetthet enn en usb-c inngang ville vært.

 

En type trådløs lading ville jo selvfølgelig vært å foretrekke, men det er også noe det ville vært utfordringer med.

Enig. Spesielt når batteriet varer i over en uke. Jeg hadde nok irritert meg mer over at det ikke var standard lader dersom den måtte lades nærmere hver dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...