Gå til innhold

Spider-Mans første utvidelse introduserer ny historie og flere kostymer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye originalspillet har er ikke poenget. Jeg mener spill, i likhet med filmer, bøker og tegneserier skal slippes som fokuserte, komplette produkt. DLC burde det vært karantene på, kanskje seks måneder, kanskje mer. Er innhold ferdig eller halvferdig ved release, skal det med i fullversjonen (da må de selvfølgelig utsette slippet så de blir ferdig med det halvferdige).

Har så smått bestemt meg for en GOTY only-policy hos alle utviklere som ikke fikser dette (altså de fleste).

Lenke til kommentar

Hvor mye originalspillet har er ikke poenget. Jeg mener spill, i likhet med filmer, bøker og tegneserier skal slippes som fokuserte, komplette produkt. DLC burde det vært karantene på, kanskje seks måneder, kanskje mer. Er innhold ferdig eller halvferdig ved release, skal det med i fullversjonen (da må de selvfølgelig utsette slippet så de blir ferdig med det halvferdige).

Har så smått bestemt meg for en GOTY only-policy hos alle utviklere som ikke fikser dette (altså de fleste).

Hva om DLC som kommer nå ble laget etter at spillet gikk til "gold", altså ble ferdig? På ett tidspunkt så må du sette deg ned å si at spillet er ferdig. Mest sannsynlig var det planlagt hele tiden hva som skulle komme i det ferdige spillet. Når det er klart så er det bare å begynne på DLC. Du kan ikke utsette spillet i all evighet heller hvis det alltid er noe som er halvferdig som kunne vært i en ny DLC.

 

Ta Battlefield for eksempel. Mener du at spillet skal utsettes 2 år fordi det er den tiden de bruker på å lage og lansere tilleggsinnholdet til spillene? 

 

Jeg er helt med at man ikke skal kutte ut ting fra hovedspillet for å selge som DLC, eller levere et halvferdig produkt. Spider-Man føles på ingen måte ut som et halvferdig produkt. Jeg var faktisk overrasket over at de kommer DLC til spillet da jeg følte at det var komplett som det var når jeg var ferdig med spillet.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener de bør ha et helt annet forhold til dlc enn de har i dag. Ingen dlc-rettede prosesser, i hvert fall ikke på utviklersiden (forfattere får jo tenke på oppfølgeren før de er ferdig med bok 1) bør iverksettes før første slipp. Men det et kanskje litt mye å håpe på. Nå er det definitivt mer kapital enn estetikk som driver utviklingen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener de bør ha et helt annet forhold til dlc enn de har i dag. Ingen dlc-rettede prosesser, i hvert fall ikke på utviklersiden (forfattere får jo tenke på oppfølgeren før de er ferdig med bok 1) bør iverksettes før første slipp. Men det et kanskje litt mye å håpe på. Nå er det definitivt mer kapital enn estetikk som driver utviklingen.

La oss si at situasjonen var slik at denne DLC som nå kommer ikke kom før i april da. Hadde det vært bedre? For det er mest sannsynlig alternativet.

 

De som har laget karakterer som skal være i det ferdige spillet har kanskje ikke mer å gjøre. Skal de sitte og vente eller kan de ikke begynne på DLC-karakterer?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...