Gå til innhold

Storoppdatering til alle Xbox-spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og Sony henger etter på bildekvaliteten på Playstation?

 

Bilde kvaliteten på PS4 er superb hdr på spill som Horizion Zero Dawn, God of Wars osv har ikke sett noe bedre på en Xbox One X jeg da, selv om jeg har begge konsollene kanskje Sea Of thifes er 1 hakk opp men ikke nevnverdig bedre en PS 4 i tilsvarende spill. Men de kommer Forza er jo heeelt perfekt men man kan ikke samenligne da ikke spillet finnes på PS 4 men tror ikke det ville bli så mye dårligere der hvis det var mulig.

Lenke til kommentar

 

Og Sony henger etter på bildekvaliteten på Playstation?

 

Bilde kvaliteten på PS4 er superb hdr på spill som Horizion Zero Dawn, God of Wars osv har ikke sett noe bedre på en Xbox One X jeg da, selv om jeg har begge konsollene kanskje Sea Of thifes er 1 hakk opp men ikke nevnverdig bedre en PS 4 i tilsvarende spill. Men de kommer Forza er jo heeelt perfekt men man kan ikke samenligne da ikke spillet finnes på PS 4 men tror ikke det ville bli så mye dårligere der hvis det var mulig.

For enkelhets skyld

 

PS4P: HDR + 4K oppskalering

XOX: HDR + 4K native

 

Og eksklusive titler, enten til MS eller PS blir selvfølgelig best optimalisert og har ofte best grafikk.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig.

Kommer an på spillet.

 

Sony sine eksklusive spill regnes til å være de peneste, mens spill som kommer på begge ser ofte litt bedre ut på xbox.

 

Sony har noen ekstremt bra spill studioer som lager noe av dem peneste spillene uavhengig av plattform ja. Men "alt" annet ser bedre ut på Xbox One X. Og det er ganske mange spill vi da snakker om i forhold til en håndfull eksklusive PS4 spill :)

Lenke til kommentar

Ikke egentlig.

Kommer an på spillet.

 

Sony sine eksklusive spill regnes til å være de peneste, mens spill som kommer på begge ser ofte litt bedre ut på xbox.

 

 

Det gjelder kun hvis du har en XBox One X.

 

For spill:

 

Xbox One < PS4 < PS4 Pro < Xbox One X

 

Når det gjelder eksklusive spill kan det se helt utrolig ut på begge konsoller. Jeg har Forza Horizon 4 på Xbox One X, og God of War på PS4 Pro. Begge imponerer kraftig.  At XBox One X har mer krefter merker man først og fremst på kryssplatform-titler - tidligere kjøpte jeg dem på PS4, nå kjøper jeg dem på XBox.

 

For video har de nyeste XBoxene høyest potensiale, da de støtter både Dolby Vision og Dolby Atmos. Begge deler forutsetter at du har TV og lydsystem som støtter akkurat disse standardene. Mange nye TVer støtter ikke Dolby Vision (eks.: Samsung), og Dolby Atmos krever takhøyttalere (5.1.2, eller mer).

 

Merk at de originale Xbox One ikke støtter HDR, mens PS4 gjør det.

Lenke til kommentar

Man må vel ha det dyreste abbonementet til Netflix for Dolbyvision ? og stemmestyringen skal den gå igjennom headset eller hva ? egen mikrofon ?

 

 

Du må ha det dyreste Netflix-abonnementet, Xbox One (ikke den originale - kun S eller X) og en TV som støtter Dolby Vision.

 

Stemmestyringen er via Amazon Alexa - nyheten er at Alexa kan kontrollere Xbox One. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...