Gå til innhold

Oppdaterte Windows 10 – fikk tusenvis av filer slettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne trengt en sånn opprensking selv. 

Når man skal begynne å slette manuelt så må man jo ta vare på save filer og brev som har støvet ned siden 2011..

Blir litt som plaster, ripp vekk. Viktige ting har man jo backup av i alle gratis skyer som finnes.

Endret av per parker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt problemet jeg, oppdatert på 3 pcer foreløpig, men venter litt til i tilfelle det skjer senere.

 

Har man backup er vel det ikke krise. F.eks lagret i onedrive.

 

Eneste problemet jeg har hatt etter en oppdatering er fraværende startmeny. Irriterende i seg selv det. Finner ikke alt ved å søke.

 

Det skal noen kriterier til for at data slettes. Oppdateringen er nå fjernet uansett. Hvor mange GB tar One drive gratis?

 

Jeg likte bedre Dropbox da det ble aktuelt for meg å skaffe skylagring.

Lenke til kommentar

Aldri hatt problemet jeg, oppdatert på 3 pcer foreløpig, men venter litt til i tilfelle det skjer senere.

 

Har man backup er vel det ikke krise. F.eks lagret i onedrive.

Samme her, men betyr ikke at andre ikke har problemet.

Har backup for fotografi, og bruker C: kun til OS og nytteprogrammer, alt annet foretrekker jeg å lagre i mapper på andre disker. C SSD for OS og nytte, D SSD for spill, E mekanisk for lagring av alt annet med backup. Men de fleste gjør ikke det, så dette er en forferdelig overseelse av Microsoft. Men, skal sies ... oppdateringen var ikke automatisk, så du visste at du gikk til noe eksperimentelt.

Endret av Archonia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Alltid ha minst 1 "offline" backup av filer du vil ta vare på

 

og dette er grunnen til at jeg er den siste til å oppdatere mine PCer, de blir ikke oppdatert før Windows tvinger de på meg

 

Bruker ikke Windows før det blir tvunget på meg.
Lenke til kommentar

Oppdaterte til 1809 jeg. Merket meg at Steam begynte å laste ned flere spill på nytt. Ellers har jeg sikkert mistet noe, men det er ikke viktig. Det viktige er på onedrive \ i skyen

Er nok de som lagrer på standardstasjoner. Ikke merket noe her. Men som jeg sa over, de fleste lagrer nok på standarder og dette er en grov overseelse. Jeg har en liten, rask SSD for OS og nytteprogrammer, litt tregere SSD for spill og god gammel mekanisk for alt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt problemet jeg, oppdatert på 3 pcer foreløpig, men venter litt til i tilfelle det skjer senere.

 

Har man backup er vel det ikke krise. F.eks lagret i onedrive.

 

Samme her. Kjørt gjennom en del oppdateringer til selv, men ikke sett noe til dette problemet. Backup bør man jo uansett ha, og har man samlet data i 23 år uten backup så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. :p

Lenke til kommentar

Samme her. Kjørt gjennom en del oppdateringer til selv, men ikke sett noe til dette problemet. Backup bør man jo uansett ha, og har man samlet data i 23 år uten backup så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. :p

Virker som det er noe isolert rare enkelttilfeller ... 3 PCer, ingen av dem har noen mistede filer fra noen av standardmappene. Kan ikke accounte for min main, siden jeg aldri lager noe i dem xD

Lenke til kommentar

Har man backup er vel det ikke krise. F.eks lagret i onedrive.

Sletter du det i onedrive-mappa, vil det så klart også slettes i skyen.

 

Oppdaterte Windows 10

Er ikke dette noe som skjer automatisk og ufrivillig? Dere får det til å se ut som om det var en handling som han gjorde, og dermed burde få en liten del av skylda for.

 

 

 

Fram til Microsoft slipper en ny versjon av Windows 10 October Update anbefaler vi å avvente å oppdatere maskinen din
Anbefaler å vente ... har man i det hele tatt noe valg?
Lenke til kommentar

Anbefaler å vente ... har man i det hele tatt noe valg?

 

Ja, det har man, denne oppdateringen måtte du aktivt velge å laste ned ved å laste ned en oppdateringsprogramvare, den var ikke påtvungen eller automatisk, de lagde jo en artikkel på nettopp det.

Er greit å sjekke fakta før man poster?

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...