Gå til innhold

Siden 2011 har minst 259 dødsfall vært knyttet direkte til selfier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La naturen gå sin gang.

 

Det å sette inn tiltak mot sånne er faktisk motsatt eugenikk. Samme med bilbeltepåbud. La nå dem som er dumme nok til å ikke bruke bilbelte få lov til å gå ut av vårt "genetiske blomsterbed" for egen hånd.

I utgangspunktet enig i frihetstenkningen. Problemet er bare at ulykker med personer uten setebelte også går ut over andre. Og der mener jeg friheten skal stoppe, det øyeblikket det på urimelig måte går ut over andre.

 

Store kostnader for samfunnet, og du kan skade andre ved å ikke ha på setebelte. Personen kan f.eks bli livsvarig arbeidsufør, og du og andre skattebetalere må betale personens trygd resten av livet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

La naturen gå sin gang.

 

Det å sette inn tiltak mot sånne er faktisk motsatt eugenikk. Samme med bilbeltepåbud. La nå dem som er dumme nok til å ikke bruke bilbelte få lov til å gå ut av vårt "genetiske blomsterbed" for egen hånd.

 

Tror dødstallene må drastisk opp for å ha en sånn effekt. Selv over millioner av år

Lenke til kommentar

 

La naturen gå sin gang.

 

Det å sette inn tiltak mot sånne er faktisk motsatt eugenikk. Samme med bilbeltepåbud. La nå dem som er dumme nok til å ikke bruke bilbelte få lov til å gå ut av vårt "genetiske blomsterbed" for egen hånd.

I utgangspunktet enig i tenkningen. Problemet er bare at ulykker med personer uten setebelte også går ut over andre. Og der mener jeg friheten skal stoppe, det øyeblikket det på urimelig måte går ut over andre.

 

Store kostnader for samfunnet, og du kan skade andre ved å ikke ha på setebelte. Personen kan f.eks bli livsvarig arbeidsufør, og du og andre skattebetalere må betale personens trygd resten av livet.

"Problemet er bare at ulykker med personer uten setebelte også går ut over andre." Jaha? Det må du forklare nærmere.
Lenke til kommentar

"Problemet er bare at ulykker med personer uten setebelte også går ut over andre." Jaha? Det må du forklare nærmere.

 

Må jeg? Er du flere i ett kjøretøy så vil de personene uten setebelte kunne bli prosjektiler i en ulykke. Det kan selvfølgelig skade andre som sitter i det samme kjøretøyet. Ett eksempel kan være en person som sitter i baksetet rett bak deg i en bil, uten setebelte. Om bilen frontkolliderer vil personen bli kastet rett frem mot ditt sete. Det kan selvfølgelig gjøre stor skade, potensielt dødelig på deg.

 

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/1380376/Unbelted-rear-passengers-biggest-danger-in-crash.html

https://www.ksl.com/?sid=26954581

 

Det går jo også ut over de som rykker ut til ulykken. Uten setebelte er skadene og dødeligheten mye høyere blant passasjerene. Det går selvfølgelig inn på alle menneskene som er involvert i å hjelpe etter ulykken.

 

Så har vi jo kostnader. Uten setebelte vil det være større kostnader med tanke på skader, død og ettervirkninger som må bæres av samfunnet. Kanskje personen ble invalid resten av livet fordi han ikke hadde setebelte på. Det betyr mindre penger på alle andre.

 

https://www.tv2.no/a/3435013/

 

o.s.v.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

250 dødsfall på verdensbasis. Kan jeg få ei liste over ting som fører til mere enn 250 dødsfall på verdensbasis?

 

Dette er jo over 6 år, så altså 41 i året.

 

Det kan du sammenligne med kokosnøtter som detter og tar 150 liv per år...

I USA dør ca 100 personer hvert år av varmtvann i kranen...

450 personer dør av å falle ut av sengen...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet enig i frihetstenkningen. Problemet er bare at ulykker med personer uten setebelte også går ut over andre. Og der mener jeg friheten skal stoppe, det øyeblikket det på urimelig måte går ut over andre.

 

Store kostnader for samfunnet, og du kan skade andre ved å ikke ha på setebelte. Personen kan f.eks bli livsvarig arbeidsufør, og du og andre skattebetalere må betale personens trygd resten av livet.

 

 

Det er jeg også enig i, men iallefall frem til nå veldig moderne og trygge biler, så endte det ofte med at i de styggeste ulykkene så ble de som brukte bilbelte "bare" stygt kvestet, mens de uten bilbelte omkom. Kjører man derimot idag en spell ny bil så kan man jo nærmest krype ut av vraket uten at et hår er krummet hvis man bruker bilbeltet, mens de uten bilbelte i samme bil blir stygt kvestet. Meeen, de ikke vil bruke bilbelte er sjeldent de som har råd til nye trygge biler...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...